Dilemma: solliciteren en kinderwens

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MiniMe81, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Het ligt denk ik aan de sector waarin je werkzaam bent of de kans groot is dat je mag blijven als je verteld dat je zwanger bent. Het mag natuurlijk nooit de reden zijn om je te laten gaan maar feitelijk gebeurd het wel.

Ik zit momenteel gedwongen in de ww omdat ik na 3 tijdelijke contracten geen vast contract kreeg. Ik heb 2 jaar bij het bedrijf gewerkt. Vaste contracten zijn gewoon een schaarste momenteel omdat de werkgever de dienst uit maakt. Ik kende de organisatie, ik deed mijn werk goed ik lag goed in de groep maar was niet de perfecte kandidaat dus hebben ze me laten gaan.

Kan je partner jullie beiden en jullie kind(jes) ondersteunen? Het klinkt suf maar ik zou er momenteel veel voorover hebben om een vaste baan te hebben. Een sollicitatie brief kan je altijd sturen maar wees wel voorbereid!

2. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Gewoon solliciteren, je kan altijd besluiten om het niet te doen, als het je niks lijkt toch, miss valt het bedrijf wel zwaar tegen.

Vast contract heeft tegenwoordig niets meer te betekenen, zeker na 1 januari 2013 niet meer.
    Ik ben ook 2 weken voor het einde van mijn verlof met n vast contract verzcht een andere baan te zoeken. Zekerheid dacht ik ook te hebben maar bleek toch niet zo te zijn.

Succes met solliciteren ;)

3. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Idd, vast contract kunnen ze ook ontbinden. Risicos vallen helaas nooit uit te suiten. Volg je hart !

Ik vnd t nog steefs moeilijk hoor, ben nu een m.aand begonnen bij mn nieuwe baan en nog niet zwanger. Ben wel erg blij de stap gezet te hebbem en nieuwe uitdaging. Nu is het voor ons afwachtwn hoe snel hey raak zal zijn. Ik vertel t sowieso pas na 12-13 weken dus dan werk ik er alweer een tijdje en moeten we maar afwachten hoe ze reageren, maar ze mogen je idd er niet om ontslaan en npgmaals als jij je werk goed doet en enthousiast bent waarom zouden ze je dan laten gaan? Ze hebben ook in jou geinvesteerd door je aan te nemen.....

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    gewoon solliciteren en afwachten of je een gesprek krijgt. Maar dan zal ik nooit vertellen over de kidnerwens, ze mogen er ook niet naar vragen. Wie zegt dat je snel zwanger raakt? Kan veel langer duren dan je hoopt.Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd om op deze functie te solliciteren.

Als je je werk hard nodig hebt dan zou ik blijven op de functie met vast contract waar je nu zit, niet alleen een eventuele zwangerschap hoeft roet in het eten te gooien in je nieuwe baan. Misschien is het helemaal niet de topfunctie die je denkt ofzo. Of moet je door de crisis eruit.

5. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Zekerheid heb je op dit moment nooit! Ik had een hele leuke werkgever zat helemaal op mn plek! helaas is het bedrijf failliet gegaan en zit ik nu alsnog thuis. Al had ik 5 vaste contracten gehad , had het nog niets uitgemaakt.

Ik zou zeggen doen!! je kunt beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan als spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan!!

Liefs,

6. Ik zou gewoon solliciteren. Je weet tenslotte nooit of je wordt uitgenodigd, en als je al wordt uitgenodigd moet je er zelf ook een goed gevoel over hebben. Misschien spreekt het bedrijf je toch niet aan.

Spreekt het je wel aan, en hebben ze interesse in je, dan is het altijd iets om te overwegen en over na te denken!
    Het is altijd goed om een beetje om je heen te blijven kijken, en wellicht kun je dit gebruiken om een beter salaris bij je huidige baas te bedingen ;) Je hebt toch wel recht op enige verhoging, gezien de inflatie e.d. van de afgelopen 5 jaar!

En een vast contract zegt ook niet alles meer tegenwoordig. De enige zekerheid die je hebt is dat ze je niet mogen ontslaan om je zwangerschap, maar gaat het slechter met het bedrijf, dan kunnen ze je "gewoon" ontslaan om economische redenen..

Succes in iedergeval met je beslissing! En ik ben benieuwd hoe het verder verloopt!

Deel Deze Pagina