Ik twijfel enorm over het cadeau voor ons zoontje, hij wordt bijna 3 jaar. Hij heeft een kleine puky loopfiets waar hij eigenlijk te groot voor is, maar hij vindt dat nog heel leuk. Hij heeft ook een 10 inch fietsje met zijwieltjes waar hij ook graag op rond fietst. Dit fietsje is ook nog ok, maar aan de kleine kant. Ik twijfel nu of we een grote maat loopfiets zullen geven, of een 14 inch fietsje. Wat is jullie ervaring? Blijft de loopfiets leuk? Of is de fiets snel leuker? Step en skelter zitten overigens ook al in het assortiment.
Gewone fiets. Mijn bijna 4 jarige crosst nog dagelijks op de kleine puky. Het fietsje is idd wat klein, maar hij vindt het prima. De gewone fiets werd vanaf 3 jaar al veel meer gebruikt, oefenen zonder zijwieltjes, oefenen met naast mij op de weg fietsen, etc. Dus een gewone fiets is een betere investering denk ik.
Een gewone fiets, goed leren fietsen op een te kleine lijkt me niks. Misschien uiteindelijk een tweedehands loopfiets er bij. Onze uk is 3.5 en gaat elke dag op stap met de loopfiets
Mijn dochter heeft een fiets 14 inch gekregen en ik heb er spijt van. Ze wil absoluut niet fietsen en alleen maar op de loopfiets. Maar ik lees dat jouw zoontje wel fietst, dus dan zou ik echt voor de fiets gaan. Mijn dochter moet het ook doen met de kleine Pucky
Thanks allemaal! Het wordt waarschijnlijk beide, mijn ouders blijken nog een mooie fiets te hebben staan! (Dat geluk heb je met een aantal grote neven voor je) kleine fietsje en loopfiets weg en ruilen voor grotere varianten. Wij komen heel veel buiten, ik verwacht ook dat hij zo weg fietst zonder zijwieltjes, aangezien hij best handig is.
Dl fietste ook zo weg (op haar 4e) en keihard meteen. Ik vind het niet erg handig, want nu moet ik er achteraan rennen (ik kan er in de drukke stad niet naast fietsen over de stoep en in het verkeer durf ik nog niet). Op de loopfiets ging ze langzamer, dus die kon altijd wel mee...
Welke grote loopfiets gaan jullie geven? Ik raad de Puky XL dan aan, de grootste maat. Die heb ik ook (tweedehands) gekocht toen dochter van 3,5 jaar haar vorige loopfiets te klein werd. Hebben jullie nu de kleinste van de drie Puky maten? Mijn dochter kon met 2,5 jaar al los fietsen maar altijd ook nog haar loopfiets gebruikt! Ook nu nog met ruim 4. De fiets 18 inch is nu voor meefietsen in het verkeer. De loopfiets voor als ik er achter/mee loop. Staat voor mij los van elkaar, andere functie (alles wordt hier veel gebruikt, fiets, loopfiets, step en skelter)
Mijn zoon was gek op zijn loopfiets! Hij was met 3 jaar ook teklein, toen hebben we een xl gekocht voor hem en daar heeft hij zeker nog 2 jaar mee rond gecrost en hij had ook een gewone fiets maar zijn brommer was sneller hahahaha
Gewone fiets. Beide kids hier fietsen met 3 jaar zonder zijwieltjes. Hoe leuk hij een loopfiets ook vindt (mijn jongste), hij moest toch echt normaal leren fietsen
Hier kregen de jongens een 12 inch fietsje op hun 3e verjaardag. De oudste was niet klein, maar 12 inch is fijn om te leren fietsen. Dan kunnen ze goed bij de grond met hun voetjes. Ze fietsten allebei rond de 3,5 los. De jongste kon toen krap bij de grond (ukkie). De oudste heeft met 4,5 een 16" gekregen. Toen kon hij ook mee naar de winkel op de fiets.