invloed provera op de productie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Trees, 4 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Ik start morgen met een kuur provera. Heeft dit invloed op je productie? Heeft iemand hier ervaring mee? Volgens de gynaecoloog niet, maar mijn huisarts dacht van wel. Ik ben daardoor wat huiverig om te starten.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik weet dat depo-provera, de 'prikpil' hier wel gebruikt wordt om vrouwen die niet willen voeden 'droog te leggen'.

3. Trees

Trees Niet meer actief

Dank voor je antwoord. Ik ben nog steeds niet begonnen met de kuur, omdat ik bang ben dat ik hierdoor moet stoppen met voeden.

Aan de andere kant moet ik het ook niet te lang uitstellen. Inmiddels heb ik flinke bloedarmoede doordat ik al ruim 2 maanden menstrueer. Ook dat kan niet goed zijn voor de voeding. Lastig....

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    je kan provera veilig slikken icm borstvoeding heb ikzelf vorig jaar ook gedaan, t kan ietsje verschil geven in productie maar de kleine man heeft er geen last van gehad

voor hetzelfde probleem zon beetje alleen hield het bloeden bij mij nog niet op na hysterectomie, provera hielp ook niet daarna orgametrils daarna curretage gehad, hielp veel maar nog niet alles.... mirena was de beste oplossing en zelfs toen licht boedverlies gehouden tot aan de mmm voor 3de wonder

5. Trees

Trees Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd! De banner staat je prachtig :D. Gaat alles goed? En met de bi?

Fijn om een positief verhaal te horen. Ik wist al dat het veilig was, maar ben vooral erg bang voor mijn productie. Jij hebt daar dus weinig last van gehad? Een beetje negatieve invloed op de productie is niet erg. Dat kan ik wel weer opkrikken.

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    de bloedingen hadden veel helser effect op de BV, dusdanig dat ik niets heb gemerkt van ingrepen en meds om t te stoppen mbt productie

ik ben oktober '11 begonnen met die bloedingen.. op een gegeve moment elk kwartier letterlijk een pamper :(

eerst met spoed een kuur cyclakapron gehad als ik t goed schrijf
    werkte niets, direct aan staaltebletten gevolgt door de rest van de riedel, maart 2012 mirena geplaatst gekregen uit wanhoops greep
    ik bleef desondanks alles de bloedingen houden wel licht gelukkig, nav kweekjes ect, weten we dat pco de boosdoener is.
    4,5 mnd geleden na alle controles te horen gekregen enige optie nog hysterectomy was om dat het risico nu te hoog werd op endometrium/baarmoederkanker.... dus keus moeten maken nu nog de mmm in of....

en t gaat goed ondanks bloedingen in t begin *bibber* even flashback van bbz's gehad, alleen aan de primperan en omeprazol, pijnbehandeling voor de BI heeft t helaas maar gehouden tot vorige week.

maar wij zijn allang gelukkig:D:)

7. Trees

Trees Niet meer actief

Heftig! Fijn dat beebje het nu goed doet. Spannend zal het vast blijven. Ik hoop dat alles goed blijft gaan en dat het te doen blijft met de bi.

Geen idee waarom ik blijf bloeden. Soms veel, vaak gelukkig vergelijkbaar met een normale menstruatie. De gynaecoloog houdt het nu op, op hol geslagen hormonen. Mijn hormonen doen wel vaker vreemd en ik zie wel hoe het loopt. Ik vind voor nu vooral de bloedarmoede vervelend, maar de borstvoeding lijkt er tot zover geen hinder van te ondervinden. Gelukkig :)

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    gelukkig dat de bv stabiel blijft, hoop dat het snel mag stoppen!
    en je weer je energie terug krijgt en lichamelijk rust

stomme hormonstertjes ;)

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Oei dat is echt vervelend zeg!
    Ik moest om die reden aantal jaar geleden primolut slikken. Dat had geen invloed op mijn productie trouwens.

Deel Deze Pagina