Uit frustratie iets stoms gedaan...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door LW85, 18 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Pfff meiden, moet het even kwijt.

Tijdens mijn vakantie heb ik een kuur primolut genomen, zodat ik na mn vakantie ongesteld zou worden en door kon met een nieuwe ronde ovulatie inductie.
    Zaterdag werd ik ongesteld, maar dit was na 12uur ochtends dus ik kon pas zondagochtend bellen voor een uitgangsecho op maandag. Zondagochtend kreeg ik te horen dat ze geen afspraak kon plannen vanaf de weekendafdeling dus dat ik dan maandagochtend moest terugbellen.

Vanmorgen dus gebeld (inmiddels op cd 3) en krijg te horen geen plek. Terwijl ik vandaag dus vrij had gehouden van werk om naar het ziekenhuis te kunnen.
    Morgen wel plek maar morgen is mijn dag met mijn zoontje, we zouden naar de kapper gaan in de ochtend, en hij slaapt middags nog 2 a 3 uur, ivm de reistijd kan na zijn slaapje ook niet, dan is de poli al weer dicht.
    Dus ik zeg doe dan maar woensdag, zegt ze: ja woensdag is te laat dan zit je op dag 5 en we doen altijd dag 3 of 4.
    Boos gezegd doe maar gewoon woensdag dat is mijn eigen keus.

Later belde ik terug, mijn vriend had me weer redelijk gekregen, dus ik zeg doe toch maar dinsdag in de ochtend want mijn zoontje moet mee. Zegt ze: dinsdag hebben we alleen plek om 14uur, anders niet.
    Ik leg rustig uit dat dat niet gaat, dat het 9 van de 10 x uit rond de 30 minuten loopt en dat mijn zoontje van 2 tussen de middag slaapt, en dat i.c.m. 45 minuten reistijd heen, en ook nog 45 minuten terug dus niet te doen is.
    Zegt ze ja je moet toch gewoon om 14 uur komen.

Nou, toen werd ik dus heeeeeel pissig en heb ik gezegd haal alle afspraken er maar uit. Zegt ze van dinsdag? Ik zeg nee van woensdag ook! Meen je dat? Ja! Oke dan is het uw eigen keus.. Opgehangen.

Shit, nu heb ik dus geen afspraak, ik ga echt niet een derde keer terugbellen dat ik wel dinsdag/woensdag wil. Voel me gewoon ongelooflijk gefrustreerd. Elke keer die enorme uitloop (zodra je later dan 09.30 een afspraak hebt loopt het zeker een half uur uit) en nooit ergens zelf een tijdstip kunnen kiezen! En het is al zo rot allemaal, ik kan geen vrij blijven nemen, ik kan niet om de 2 dagen een oppas regelen of mijn zoontje ergens heen brengen voor een bezoekje van 5 minuten..

2. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Tja, ik vind het niet handig van je, maar dat had je vast zelf ook wel bedacht. Ken het wel hoor, het ploffen van frustratie! Maar ook veel ziekenhuizen hebben nu een zomerregeling en daardoor minder tijd. Je kan moeilijk van hen verwachten dat zij bij het inplannen rekening houden met de slaaptijden van je zoontje en met het feit dat je naar de kapper wil. Dan verzet je de kapper toch? Of je laat je zoontje slapen in de auto. Of je vraagt of iemand op hem past en gaat zonder zoontje naar het ziekenhuis (denk sowieso dat een ziekenhuis niet de beste plaats is voor een kind, als het echt niet anders kan okee maar waarom zoontje iedere keer meesleuren? Is voor hem ook weer anderhalf uur in de auto.) Ik snap je frustratie maar vind je actie van nu best wel dom, eerlijk gezegd. Je zit wel dmv medicatie je cyclus te sturen maar hebt de tijd niet om naar het ziekenhuis te gaan.

3. Heel onredelijk worden is echt niet vreemd als je stijf staat van de hormonen én alle spanning die de behandelingen met zich meebrengen.. Ik zou ook niet meer durven bellen, maar m'n man laten bellen en het uit laten leggen om opnieuw een afspraak in te plannen ;)

Ze snapt het vast wel, en zo niet, dan maar niet. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je voor je afspraak langs haar balie moet lopen en dat ze je aankijkt en ineens vreselijk dingen van je denkt (maar echt, dat betwijfel ik), verder gebeurt er niets. Komt goed meis!

Oh enneh, onze zoon is altijd gewoon mee geweest hoor. Wij waren onder behandeling in Düsseldorf dus moesten 2 uur heen (en vaak 3 uur, vanwege file) én 2 uur terug. Heeft 'ie, wonder boven wonder, helemaal niets aan overgehouden :p

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Met een beetje respect voor de andere kant van de telefoon is niks mis mee. Je hebt moeite een afspraak te maken door een kapper en een slaapje, er zijn wel lastigere uitdagingen in menig mensenleven. Hormonen of niet.

5. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik zou ook even terugbellen dat je last had van je hormonen ;)
    en gewoon een nieuwe afspraak maken.

Feit blijft wel dat jíj door wilt met de behandeling en je dus moet schikken naar de planning van het ziekenhuis/kliniek. Zij kunnen niet voor een kapperbezoek en oppas probleem hun planning omgooien. De flexibiliteit hierin moet helaas van jouw kant komen...

6. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik zou gewoon terug bellen, geef je hormonen de schuld en probeer een nieuwe afspraak in te plannen, helaas gaan die afspraken nooit zoals je zelf wilt.
    slaapt je zoontje niet in de auto?! dan heeft ie toch al 45 min. slaap te pakken op de heenweg/terugweg, beter iets dan niets moet je maar denken.
    snap dat het heel lastig plannen maar het zal geen drama zijn als je zoontje een x een slaapje overslaat..

7. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Lastig meid, ik herken de frustratie echt he-le-maal. En is ook niet erg, als je toch een afspraak wilt nu, bel je gewoon terug met Sorry voor mijn uitbarsting, dat begrijpen ze wel!

En anders opzoek naar een plek die flexibeler is! Onze kliniek denkt echt heel erg mee met mij, mijn leven, mijn werk en hun planning. De meeste afspraken kunnen daardoor op een tijd dat het uitkomt (voor of na werktijd over het algemeen, extra vroeg in de weekenden enz.).

Maar zelfs het UZ Gent dacht mee.. die had ik zojuist aan de telefoon, en begrepen prima i.v.m. reisafstand dat niet alles zomaar kan.

Het enige is, soms moet je wel eens een maandje wachten.. maar dat vind ik dus meestal ook geen probleem. Ik kan gewoon niet constant mijn hele leven schikken naar de kinderwens. Ik heb ook een baan, ook een sociaal leven, ook tijd nodig voor mezelf.

Maar zou wel ff sorry zeggen tegen de assistenten! over het algemeen doen ze ook hun best!

8. Is het nog gelukt TS?

9. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ja! Ik heb vanmorgen terug gebeld, en excuses aangeboden dat ik niet zo aardig was. En een afspraak voor morgenochtend weten te regelen, om 08.20 dus niet mn hele dag kwijt :)

Helaas hebben wij ook maar 1 auto en die heeft mn vriend nodig voor zijn werk, vandaar dat ik altijd met het openbaar vervoer naar het ziekenhuis moet, op de fiets is te ver. Gelukkig is het nu gelukt en hoeven we niet een cyclus over te slaan.

10. Ah, superfijn!

Deel Deze Pagina