leg jij maar eens uit, wat er dan SLECHT is aan melk...of het echt iets toevoegt vraag ik dus niet, maar wat er slecht aan is? Wat krijgen we voor erge dingen van 1 of 2 bekertjes melk op een dag?
Volgens mij is hier niemand anti koemelk, maar zeggen de meerdere dat ze geen koemelk aan hun kinderen geven onder de mum: je hebt melk nodig/hoort in het dagelijks menu van een mens. Want DAT is degelijk achterhaald, een niet-zuigeling heeft helemaal geen melk nodig. Maar dat is iets anders dan de melk verbieden, we eten en drinken wel meer dingen die niet nodig zijn.
Ik heb niet alles gelezen. Ik geef ook nooit koemelk puur. Kinderarts zei ook dat is niet nodig tegenwoordig en eigenlijk zit er niets goeds in. Wil je geven mag wik niet hoeft ook niet. Het is eigenlijk niet slecht maar ook niet erg goed. Soort beetje als tarwe. Is te belastend voor darmen en mag. Ik geef dus ochtend pap op rijstenmelk met calcium, amandelmelk, qatmelk. Ik voeg soms rijstroom maar niet altijd. Verder geef ik yogurt/kwark van koe,geit,schaap afwisselend En op beleg gewoon kaas afwisselend geit/koe/schaap. En soms drinkt ze optimel puur maar is echt 1x in week of zo halve glaasje bij lunch. Btw ik drink zelf nooit melk ook niet als ik zwanger ben(was). Ik vind het niet lekker. Melkproducten eet ik wel
Ik ben inderdaad niet ANTI koemelk, ik zie gewoon geen reden om het te geven. Ik vind water beter voor mijn zoon. In mijn omgeving ken ik ook verschillende volwassenen die regelmatig darmklachten hadden die verdwenen toen ze stopten met koemelk.
Mijn dl heeft tot vorige week aan de borst gedronken en is zelf gestopt. Ze lust geen koemelk ( of andere alternatieven) en ben er niet van overtuigd dat dit zo gezond is. Ze eet soms kaas en soms yoghurt maar niet dagelijks. Ik ga ervan uit dat ze zelf prima aan kan geven dat ze het nodig heeft en hier behoefte aan heeft .
Wat is precies zo slecht aan melk? Kan iemand mij dat vertellen? Bij ons is het wel onderdeel van het dagelijkse menu, in principe proberen we welke maaltijd iets van zuivel aan te bieden, bij het brood een glas halfvolle melk en 's avonds iets van yoghurt als toetje. Dochter lust het niet graag en ik drink het al jaren niet, omdat ik het niet lekker vind. Wanneer ik wist dat het niet goed zou zijn, zou ik er ook minder een punt van maken als ze haar melk laat staan en zou ik mezelf minder schuldig en slecht voelen omdat ik zelf niks drink Naar mijn weten heb je melk toch nodig voor het calcium wat erin zit en de eiwitten die je nodig hebt voor de groei?
Qua alternatieven ken ik genoeg: sojamelk, rijstmelk, geitenmelk, paardenmelk, milk&fruit, optimel... ligt eraan of je juist van het dierlijke af wil of waar het je om te doen is?
Mij werd aangeraden in plaats van melk amandelmelk of sojamelk. Nooit gekocht hoor haha.. Mijn dochter weigert melk al lange tijd dus ik geef haar gewoon kaas, yoghurt enzovoort.
er is niks slechts aan...heb ik ook al gevraagd, niemand met een duidelijk antwoord, je krijgt alleen te horen: " het is niet nodig" of " koemelk is niet voor mensenbaby's" maar als je dochter geen melk lust zou ik haar lekker iets anders te drinken geven en dan alleen een toetje en een extra plakje kaas ofzo
Ik begrijp je reactie niet. Niemand zegt toch dat koemelk slecht is? Dus dan is de vraag waarom het slecht is ook niet relevant. Nogmaals, het is niet slecht maar het is gewoon niet nodig.
Vijf redenen waarom melk ongezond is | Miss Natural Lifestyle Een glas per dag zal wel gaan maar drinken omdat het gezond is, lijkt me niet.
Melk is niet perse slecht, alleen echt gezond is het niet, het is voor de mens lastig te verteren. Veel mensen zijn dan ook lactose intolerant. Ik persoonlijk probeer zoveel mogelijk uit te gaan van een natuurlijk voedingspatroon en melk past daar niet in. Mensen gebruiken van nature geen melk van andere zoogdieren. In mijn ogen betekend dit dat we het ook niet nodig hebben. Calcium en eiwitten haal je uit zoveel andere producten die voor de mens veel makkelijk te verteren zijn. Je hebt geen melk nodig. Als je googled vindt je voldoende artikelen. Als je graag melkproducten wilt gebruiken, kun je nog het beste volle producten gebruiken. Deze zijn het minst bewerkt.
Nee maar koek snoep chips frisdrank etc hebben we ook niet nodig en eten/drinken we ook. Ik snap ook niet dat er geen melk gedronken wordt maar wel producten die ervan gemaakt zijn? Wij drinken melk omdat we dat lekker vinden.
Bedankt voor jullie reacties. Las dat geitenmelk beter opgenomen wordt dan volle melk. Dus ben vandaag begonnen met geitenmelk in de pap. Hij heeft geen flesje meer in de middag. Hij vond het wel een beetje raar proeven maar door de granen erbij was het wel te doen. Maar van halfvol naar vol was dat ook zo. Heb nu Nannycare de peuter variant gekocht en ga dat morgen proberen. Schijnen goede recensies op te zijn ook van ouders waarvan de kindjes koemelkallergie hebben en dit prima dronken.
Mijn kids verdragen geen zuivel en drinken - omdat ze na de koemelkvrije flesvoeding, toch wel graag een wit, warm alternatief dronken - nu haver, amandel en rijstemelk.
Vanwege altijd oorpijn en veel slijmvorming ben ik vorige maand voor mijn zoon overgestapt naar geitenbabyvoeding. Erg duur maar het lijkt te helpen. Heb niets tegen koemelk maar hij lijkt het niet zo goed te verdragen. Wij zijn verder geen melkdrinkers, daar houden we niet van. Andere zuivel eten en drinken we wel maar met mate wederom omdat we er niet zo van houden. Ik kies nu ook vaker geitenmelk of geitenyoghurt. Soja en amandel vinden we ook niet zo lekker.