Verlof

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lievebeeb, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Een vraagje..
    Ik heb binnenkort verlof maar ben bij mezelf aan het nagaan wat handig is.. Een ritme houden (zoals deze nu is als ik werk) of gewoon lekker uitslapen, luieren ed.. om rust te nemen?

Zelf merk ik dat als ik een vrije dag heb en ik langer in bed lig ik dus de hele dag minder puf heb. Sta ik gewoon om 7 uur op dan ben ik tot 14:00 redelijk fit.. en zak ik daarna in

Wat hebben jullie gedaan.. en hoe voelde je je daarbij?

Liefs, LB

2. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ohjee ik wou dat ik toen had uitgeslapen!

S'morgens om 07.00 uur werd ik al wakker met nesteldrang en stond dan ook dagelijks druk te schrobben. Heb met 39 weken nog planten in de voortuin gezet enz..

Alleen die laatste week kon ik het niet meer opbrengen, toen ben ik lekker heel de dag gaan hangen op de bank, in bed of in het zwembad.

Mijn tip; probeer lekker van je rust te genieten want het wordt nog erg druk!

3. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het ligt voor een groot deel ook aan de voorgaande nacht!
    Ik lig meestal uren wakker, en heb ook nachten met veel voorweeën. Dan sta ik echt niet om 7 uur op. Uurtje of 9 half 10 vind ik vroeg genoeg! Als ik voorweeën heb gehad ben ik zowiezo de rest van de dag 'gesloopt'. En andere dagen heb ik echt voor 200% energie.
    Denk dat je gewoon naar je lichaam moet luisteren.

4. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Lekker uitslapen en een middagdutje doen! Geniet er volop van en rust zoveel mogelijk uit!

5. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie antwoorden!
    Ik krijg ook steeds meer last van nesteldrang, heb al een hele waslijst met alle dingen die ik nog wil doen.

Maar ik heb mezelf wel voorgenomen dit op mijn tempo (nou het tempo van mijn lichaam :D) te doen

Liefs, LB

6. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    hi,

Ik heb net sinds 2 weken verlof, en het wisselt bij mij een beetje. Ik zet in ieder geval geen wekker ofzo, dus ben meestal ietsje later wakker dan normaal.

Als ik veel energie heb, doe ik smorgens altijd wel iets nuttigs in huis (lees: nesteldrang, keukenkastjes schoonmaken, zolder opruimen etc) en na een uur of 2 smiddags lig ik lekker op de bank.
    Als ik weinig energie heb, doe ik wat kleine klusjes in huis, maar ik probeer zoveel mogelijk naar mn lichaam te luisteren.

Dus ik zou het gewoon aankijken als ik jou was. Ik zou geen wekker gaan zetten om 7 uur. Als jij tot later slaapt, heeft je lichaam het gewoon nodig denk ik maar toch? En als je dan de rest van de dag wat minder fut hebt, doe je het toch lekker rustig aan? Daar is je verlof voor hoor! Lekker genieten van je vrije tijd.

Fijn verlof toegewenst!

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Gewoon lekker doen waar je op dat moment zin in hebt :) Ik heb ook dagen heerlijk niks gedaan toen, complete dagen hier gehangen hihi :) Andere dagen kreeg ik het ineens op m'n heupen en moest ineens alles schoon e.d. maar ik heb wel genoten van mijn 'laatse weken'. Je krijgt het na de bevalling nooit meer zo relaxed ;)

Ik ben nu zwanger van de tweede en heb het op zich wel relaxed hoor, mijn zoon kan zichzelf goed vermaken en is redelijk zelfstandig met dingen maar zomaar even blijven liggen o.i.d. gaat nu gewoon niet meer. Geniet van je tijd zou ik zeggen ;):)

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hoi, ik had voor mezelf het volgende in gedachte omdat ik nu 's morgens zo vroeg wakker ben ga ik dan wat dingen doen, ik krijg het nog steeds voor elkaar om rustig te fitnessen en dat wil ik dan 1 a 2 keer per week 's ochtends doen. Dan lekker bijkomen of als ik moe ben even slapen en dan de rest van de dag zie ik het wel.
    Ook ik heb er last van dat ik niets waard ben als ik te lang blijf liggen 's morgens. En verder zie ik het wel ik moet nog 8 weken en merk dat alles langzamer en zwaarder wordt dus dat zal wel toenemen. Ik doe gewoon wat ik kan en niet overdrijven..

9. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    t enigste waar je aan moet denken is wat lukt me waar heb ik zin in en vooral genieten dat je nog even de tijd voor jezelf hebt....ik moest jammer genoeg al stoppen met 31 weken en ik moet echt 2 keer per dag naar bed....ik kan niet veel meer...goed naar je lichaam luisteren meis

10. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik zou nu nog lekker je rust nemen nu het kan. Straks is dat over, dus lekker uitslapen en luieren enzo hoor.

11. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    ik werk nu al minder ivm tweeling en zit in het middelbaar onderwijs en nu zijn er al veel uren af ivm examenklassen.

ben eigenlijk iedere morgen vrij.
    Ik sta altijd op rond 0800, daarna doe ik weinig actiefs maar ga wel naar beneden, om een beetje ritme te houden.

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou gewoon lekker doen waar jij je lekker bij voelt...
    Dat ritme raak je straks toch wel kwijt :D

Deel Deze Pagina