Ik zou in jouw geval voor de eerlijkste aanpak gaan. En gewoon uitleggen hoe je je eronder voelt en dat je het idee hebt een beetje voor het blok gezet bent. Dat je graag wil komen maar dat het opvangtechnisch gewoon onmogelijk is om de kinderen elders onder te brengen.
Nee dat maakt ook niet uit wij hadden 1 heel kleintje bij van 1,5 , die sliep naast de keuken in een campingbedje. Sliep gewoon door . En mijn familie is niet zo strict in kinderbedtijd trouwens. Het wordt dan geen nachtwerk maar mensen met kinderen gaan dan rond 22.30 of zo weg.
Zo kinderen heb ik niet . Ze waren 1,5 en 2,5 en gingen gewoon op tijd door (was al een lange dag voor hen). Weet je ik heb niets tegen kinderen op een feest hoor. Tot een bepaald uur waren onze kinderen en de kinderen van schoonzussen en schoonbroers er ook bij (toen waren we maar met een 20 tal personen) Pas later kwamen de gasten voor de walking dinner en het dansfeest aan (100 tal personen) en dan was het gewoon geen plek meer voor jonge kinderen.
Dat kan wel hoor, is in mijn schoonfamilie/hun cultuur heel normaal De dag daarna kunnen ze dan gewoon bijkomen en uitrusten. Vaak zijn bruiloften toch in de zomervakantie. Ben er zelf ook niet zo'n fan van hoor, maar er zijn dus genoeg culturen waarbij dit de normaalste zaak van de wereld is.
Haha, nou dat kan best hoor. Onze jongste heeft het er nu 1,5 jaar later nog over. Hij was toen 6 jaar en was pas na 2 uur thuis. Hij vond het geweldig. Want natuurlijk wil je niet eerder naar huis als je zus trouwt
Ja en genoeg waar kinderen niet gevraagd worden ook. Als gast moet je het toch doen met wat de feestvarkens kiezen .
Normaal wel maar dit vond ik apart hoor en nu pas mee komen na eerdere gesprekken en dan in het buitenland. Niet handig met de kinderen
Wat verwachten ze van jullie wat je met de kinderen doet dan? Oppas is dus geen optie daar, dus ik ben benieuwd hoe ze het dan zelf zien? Ik zou het gewoon aangeven. Dat ze natuurlijk snappen dat je geen oppas hebt en dat je nu dus gewoon niet kan komen.
Ohnee ik bedoelde ook niet jullie situatie hoor. Ze komen echt te laat met hun info. Zeker als je meerdere gesprekken had.
Precies en heel eerlijk mijn man wil nu ook niet meer hij vind het allemaal maar raar gaan. Ik zeg denk dat het belangrijk voor je zus is al jij in iedergeval wel gaat. Lastig hoor deze situatie
Tja, ik ben daar denk ik heel makkelijk in. Zij besluiten het daar te houden, en jou zonder kinderen uit te nodigen. Elk weldenkend mens kan toch begrijpen dat jij dan ook niet kan komen? Dus voor mij zou het echt einde verhaal zijn en ik zou zeker mn vakantie annuleren en iets zoeken waar je wel naar toe wilt.
Ja had er een enter tussen moeten doen. Voor jou zijn jouw kinderen belangrijker. Als opa en oma kan ik me voorstellen dat het trouwende kleinkind even dat streepje voor heeft. Maar als hun dan geen goede optie aandragen voor oppas van jullie kinderen moeten ze ook niet boos worden over jullie keuze. De bruiloft is niet om de hoek waardoor je de buurvrouw kan vragen
Ik zou niet zonder mijn kinderen gaan. Zij besluiten inderdaad in het buitenland te trouwen (ik ga er tenminste vanuit dat ze zelf wel uit Nederland komen?). Dan is het voor mij simpel: ik kom met kinderen of niet. Geen negatieve gevoelens tov het bruidspaar en hun keuze (hoogstens mbt het te laat melden), maar voor mij geen optie om zonder kinderen naar het buitenland te gaan.