Ik bedacht dat het misschien leuk is om een route door nl te rijden om alle uitbundig versierde straten te bekijken. Deze heb ik al gevonden, Den ilp(is een plaats met 1 doorgaande weg) Noordewierweg in Amersfoort Eikstraat amersfoort Wie helpt mij om de lijst uit te breiden
In Dordrecht heb je een lichtroute die je kan lopen ala glow Eindhoven. Wij willen die ook nog lopen ergens in de vakantie. https://dordtsedecemberdagen.nl/dwaalspoor-dordrecht/
Het is best leuk, maar ik zou er niet lang voor in de auto gaan zitten hoor... we wonen toevallig in de buurt en dan is het een leuke avondwandeling.... maar echt mega spectaculair is het niet. Het is ook vrij artistiek met gedichten en zo, daar moet je van houden.
Oh okay. Thnx voor je reactie. Ik ga er dan maar nogmaals over denken of we moeten gaan. Eindhoven doen we eigenlijk elk jaar en had gehoopt dat dit ook zoiets was
Toen mijn man in Eindhoven studeerde ( lang lang geleden) hebben we daar de lichtjesroute een aantal keer gefietst en met de bus stukken gezien. Ik weet niet of Glow daarop voortborduurt... maar wat ik me ervan kan herinneren waren het een soort carnaval-achtige opstellingen van lichtjes... en dat lijkt me heel leuk voor kinderen en het was ook echt groots altijd en ook echt de moeite waard. In Dordrecht is veel kleiner. Wat wel leuk is dat het door een historisch havengebied gaat, dus als je van oude steden houdt kun je je hart ophalen. Je komt ook langs locaties waar Scrooge Live vorige week is opgenomen.
Nee Glow Eindhoven is echt super. Niet carnaval achtig. De projecties zijn zo gaaf. Videomapping, plein vol met zonnebloemen, je kan t zo gek niet bedenken of t is wel te zien. Als wij naar Dordrecht willen moeten we ruim 1 uur en 15 min in de auto zitten Dit is een link van Eindhoven vorig jaar https://www.gloweindhoven.nl/nl/wat-is-glow/lichtkunstfestival
Ja ik zie het, het is heel anders geworden dan vroeger Ik denk dat in Dordrecht er 1 gebouw bij is wat zo mooi verlicht is, de rest is heel simpel en klein. Ik zou er niet zolang voor in de auto gaan zitten tenzij je je echt doodverveeld of toevallig die kant op moet...
Ik denk dat er 2 dingen door elkaar gehaald worden, je hebt in eindhoven de lichtjes route, dat zijn allemaal lampjes die opgehangen zijn, met dieren, instrumenten, bloemen enzo, dat is een vaste route die je rijd. En je hebt glow, dat is een ander evenement en niet te vergelijken met de lichtjes route. Deze heb ik al een aantal jaar niet gezien dus weet niet hoent nu is, maar meer lichtgevende dingen op gevels enzo, meer kunst gerelateerd geloof ik
Wat grappig! Ik wist dat er ook nog een lichtjesroute is wat je met de auto kan rijden. Wij zijn wat dat betreft alleen bekend met Glow. Wij wonen zelf in nrd holland en gaan altijd speciaal die kant op daarvoor.