Dilemma vakantie met baby 3 mnd

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door s1985, 27 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Ik zou zelf niet met zo een kleintje op reis gaan om alle zooi die je mee moet slepen en de reis die ik in mn eentje al doodvermoeiend vind..(buiten dat ze niet meer dan 2 uur per dag in een maxi cosi horen te zitten het dan een erg lange reis wordt)
    Wel in nl een aantal keer op de camping geweest, maar ook meer omdat ik daar doordeweeks gedeeltelijk woonde ivm woonwerk afstand. Wel altijd bang geweest dat de buren last hadden van de baby als die een mindere nacht had.

Maar nu met corona zou ik zeker niet reizen met een kind dat nog maar net tegen de eersre ziektes ingeënt is. Maar ok ik ga dus sowieso pas met de kinderen op vakantie als ze baby af zijn, en verder weg pas als ze er ook wat aan hebben.

Als jullie er een goed gevoel bij hebben, dan moet je het doen en ik denk dat de tips van kijk errst even hoe je baby is en ga eerst een keer proberen wat je fijn vindt in NL goede tips zijn.

2. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    Ik vond de vakantie met een baby van 3 maanden helemaal geen vakantie. Zegt dat genoeg?

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.307
    113
    Ik zou dat echt niet doen, je weet nog niet hoe het dan met vaccineren zit, niet alleen hier maar ook in het buitenland.

Je weet niet hoe je kindje is. Die van ons kwam te vroeg en eenmaal thuis nleeknhij verborgen reflex te hebben. Dan had ik echt niet in een camper/caravan of tent willen zitten.

Naast ons huis hadden we de oprit van ons en de buren en daar naast hoorde zelfs ons kind huilen:eek:
    Toen hij eindelijk de juist medicatie had zeiden ze het gaat al wat beter met hem.

Wist dat hij hard huilde maar dat ze het zelfs daar konden horen:oops:

4. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Wij zijn met onze dochter toen ze drie maanden was naar Wenen op vakantie gegaan 12 dagen. Een stedentrip die al gepland stond met mijn ouders, maar toen nog niet wetende dat er ook een baby mee zou gaan. Was ook niet helemaal de planning. Maar zoals al veel te lezen is, het is zo afhankelijk van je kindje of dit wel of niet kan. Ik had een postnatale depressie en onze dochter was een huilbaby. Voor ons was deze vakantie wel een soort van vakantie doordat mijn ouders de zorg konden overnemen waardoor wij even konden opladen. Maar ik zou het iedereen afraden om voor de geboorte een vakantie te planning. Gewoon omdat je niet weet hoe je jezelf fysiek en mentaal voelt en wat voor kindje je hebt.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wij gingen altijd naar Italië, hoe jong de kinderen ook waren. Dus ook met babies van een paar maanden. We hebben altijd huisjes, geen campings. Maar een agriturismo met zwembad in le Marche heb je voor hetzelfde geld als een tent aan het Gardameer hoor!

6. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Wij gaan dit jaar niet. Met een newborn heb je heel veel nodig en thuis heb je alles bij de hand. Om dan te verplaatsen vind ik alles behalve ontspannen vakantie. En dan corona er ook nog bij dat maakt in mijn hoofd de nee alleen maar groter.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij toen de jongste 4 maanden oud was 2 weken naar Oostenrijk geweest. Super kindvriendelijk daar. Kinderwagen kon overal mee in de gondels. En genoeg wandelpaden waren geschikt voor kinderwagens en anders ging ze in de draagdoek. In het appartement hadden we een campingbedje voor haar en zelf hadden we speelkleed en de tummytub mee. Alleen de reis was wat lang voor haar en het laatste uur was ze er echt klaar mee. Maar dat was ook het enige. Nou was ze wel een enorm makkelijke baby.

Met de oudste zijn we met 8 maanden naar Canada geweest met de camper en toen de middelste 9 maanden was zijn we naar Wales en Ierland geweest. Ook allemaal prima te doen.

Deel Deze Pagina