Dilemma vreemdgaande vriendin!?!?!

Discussie in 'De lounge' gestart door BabyAngel, 1 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dan kun je er niet zo heel veel meer aan doen, denk ik. Je man heeft ze beiden hun verhaal al laten doen en gevraagd naar hoe het zit (heel moedig van hem). Het lijkt me niet dat de man van jouw vriendin het echt niet doorheeft. Als meerdere mensen ervan weten en het gaat rond, blijft dat niet onopgemerkt.

Mocht het wel waar zijn en hij weet echt van niets hebben ze een heel raar huwelijk, zeker omdat zij dan zo glashard kan zitten liegen tegen jouw man... en haar man die er dan voor kiest om het niet te weten...

Het is een heel lastig verhaal en ik zou me er ook niet in mengen. Je weet niet welke lucht eruit komt als de hele beerput ineens opengaat...

2. Bri

Bri Niet meer actief

Als je al vindt dat je er iets mee moet doen, bespreek het dan met je vriendin, onder 4 ogen.
    Voor de rest vind ik het echt jouw zaken niet.

De hele inleiding vind ik zeer achterdochtig. Iemand kan best bevriend zijn met een ex-vriendje. Ben ik ook. Ben zelfs nog wel eens bij hem wezen logeren (woont ook in buitenland) maar daar is echt helemaal niks gebeurd. Kon zijn nieuwe vriendin niet snappen en zij vond het dus niet leuk dat ik kwam, maar hij trok zich daar mooi niks van aan. Ik mocht gewoon bij hem op de bank slapen. Mijn vriend heeft er ook nooit mee gezeten. Wij zijn overigens beide goed bevriend met zijn ex.

En dat een schoonbroer met een paar drankjes teveel op iets zegt, daar zou ik geen waarde aan hechten. Jij hebt niets gezien, jij weet niets zeker, dus wat zou je nou eigenlijk aan de man van je vriendin willen zeggen?

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Lastig. Aan de ene kant ben ik het helemaal met Dirksmama eens. Het is jouw zaak niet. Maar aan de andere kant... als ik in de schoenen van haar man zou staan, zou ik het liever te horen krijgen (als het vrijwel zeker waar is) zodat ik mijn eigen keuze kan maken. Achteraf te horen krijgen dat veel mensen het wisten behalve jijzelf... ik zou me erg verraden voelen en dan echt helemaal nooit meer contact met die zogenaamde 'vrienden' willen.

4. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan zou ik het daarbij laten. Je kunt niks hard maken dus is het verder aan haar. Jullie valt nu niks te verwijten.
    Hopelijk is het echt niet waar en behouden zij een goede relatie en jullie een leuke vriendschap.
    succes!

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Mijn man is ook ''vreemdgegaan'' en vond het zo erg dat vrienden en collega's van hem dat wisten en dat die helemaal niks verteld hebben.
    Ik zou het dus eerst met mijn vriendin bespreken zodat zij haar kant van het verhaal kan vertellen en mocht het waar zijn dan haar man erop aanspreken als zij het zelf niet doet!

6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Nee hoor helemaal niet bedoelt naar jou ;)

Jullie hebben nu gedaan wat jullie konden en dan is het verder aan hun!

Met echte vriendschap bekommer je om elkaar en denk je niet: dit is niet van mij, dat is niet van mij, vagina is niet van mij dus ik bemoei me er niet mee. Maw. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken... Dat is ook het makkelijkst he.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ben het met je eens. Als ik erachter zou komen dat mijn vrienden dit gewoon al weten en niks hebben gezegd dan zou ik not amused zijn (zacht uitgedrukt).
    Sommige reacties vind ik ook wat overkomen alsof het bijna 'normaal' is dat er vreemdgegaan wordt.

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Dit, dit, dit!!

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Nu heb je er wat van gezegd heel goed. Heel lastig dan. Als ze zegt dat er niks aan de hand is.

Je hebt nu gedaan wat je kon volgens mij.

10. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mee eens!

Als het me echt heel erg dwars zit zou ik mss nog tegen de betreffende vriendin zeggen dat ik weet van haar 'avontuurtjes', maar verder is het niet mijn probleem...

Edit:
    O zie dat er nog n verhaal bij komt...
    Tja, als zij ontkent....
    Denk dat je niet meer kan doen nu dan het verder aan haar / hun over laten....

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik vind inderdaad dat jij niet degene bent die de andere partner in moet lichten, maar je kunt zeker degene van wie je weet (of het vermoeden hebt) dat hij of zij vreemd gaat erop aanspreken.

Blijf je er moeite mee houden of vind je écht dat je dit niet langer wilt en kunt verbergen dan vertel je de persoon die vreemdgaat dat je het weet en dat je vindt dat de partner gewoon het recht heeft om dit te weten. Eventueel kun je erbij zeggen dat als je merkt dat de ander het volgende week (of een andere termijn) nog niet weet je geen contact meer wil en hij/zij zelf mag uitleggen aan de ander waarom jij geen contact meer wil.

Maar ik vind absoluut niet dat je op eigen houtje je hier zomaar mee moet gaan bemoeien in die zin dat jij meteen de andere partner maar op de hoogte brengt.

12. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    hier ook een ex die vreemdging bij het leven. iedereen in de omgeving wist er van, maar niemand het lef mij in te lichten. Ik wou dat iemand die stap wel genomen had....

Maar gezien dit verhaal, en je het dus alleen 'gehoord' hebt zou ik idd ook eerst onder 4 ogen met die vriendin praten.
    Ik denk dat je man het dus goed aangepakt heeft.
    Meer kan je niet doen.
    Zij ontkent, misschien is er wel echt niks en anders zijn haar ogen nu door het gesprek misschien wel een heel klein beetje geopend. Ik zou het verder met rust laten

13. Bri

Bri Niet meer actief

Aangezien velen aangeven dat ze het vreselijk vinden om erachter te komen dat 'iedereen het al wist', heb ik vooral als tip: praat er niet over met andere vrienden/bekenden. Andermans ontrouw is géén leuke borrelpraat.
    Hier in de anonimiteit, oké dan. Maar het gaat anderen niet aan, dat jij je vriendin verdenkt van vreemdgaan. Roddelen maakt zó veel kapot (weet niet of jij dit doet, maar ik dacht: ik geef deze tip nog even mee).

14. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Dit dus...

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Sorry dat ik het zeg, ik ben het volkomen eens met Dirksmama (dat gebeurd niet vaak ;))

Natuurlijk is het erg als iedereen het al weet, en de partner niet, maar dan nog geeft het je geen recht om voor klikspaan te spelen. Inderdaad kan iets met wederzijds goedvinden zijn, of iemand zegt wat, dat totaal niet blijkt te kloppen.

Als ik de vrouw van dat stel zou zijn waar jou man verhaal is komen halen (want dat vind ik dus, een ontzettend bemoeizuchtige aktie, waar halen jullie het lef vandaan?) dan zou je van mij zo'n ongenadige veeg uit de pan hebben gehad, dat je nooit meer je neus in andermans zaken zou hebben gestoken. Zelfs al bedoelen jullie het goed, en dat geloof ik ook best, vindt ik dat je je er buiten moet houden, maar goed je man heeft zich er al mee bemoeit las ik.

16. knap

knap Niet meer actief

Ben het niet vaak met jou eens maar. Ik ga helemaal mee in jou antwoord.

17. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Die mening is inderdaad al gegeven dus daar heb ik niks aan!

Nogmaals vroeg ik om tips en niet om afgezeken te worden.
    Waar halen jullie (daar bedoel ik dus die personen mee die zo tekeer gaan tegen mij) het lef vandaan om zo tegen mij te reageren!
    Ik vraag om advies wat jullie in deze situatie zouden doen,vertellen of niet?

Maar zoals ik al vaker hier lees krijgt de gene die een topic opent om advies altijd zo een rare botte antwoorden waar niemand iets mee kan.
    Heb je geen advies, hou dan gewoon je mond!!!:x
    Maar aan reacties te lezen van andere geeft dirksmama wel vaker ongepaste antwoorden;) dat zegt meer over haar dan over mij...gelukkig!
    Waarschijnlijk kan ze haar frustraties thuis niet kwijt en voelt ze zich zelf beter als ze dat hier op het forum wel kan..whahahahaha te erg voor woorden...zielig gewoon!! AMEN!!

18. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    alleen als ik het heel zeker wist zou ik er iets mee doen ...

Ik zou het zlef niet leuk vinden als je er later achter komt dat iedereen het al wist ....

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Sorry hoor meid, maar je kunt maar 2 meningen hebben, voor of tegen, dus zodra jij er van beide een hebt had je klaar moeten zijn met jouw topic. Ik vindt deze keer niks ongepast aan Dirksmama"s reactie. Wat ik persoonlijk dus wel ongepast vindt is jullie bemoeienis. Je vroeg om raad en het antwoord is van sommigen, bemoei je nergens mee, tja als jij je dan wel ergens mee gaat bemoeien moet je dat zelf weten, maar wordt dan niet boos om de mening van een ander.

Oh ja en waarom wij het lef hebben om zo tegen jou te reageren is hetvolgende: Jij vraagt om raad, BEMOEIENIS, met jouw situatie. en wordt vervolgens boos als wij ons er mee BEMOEIEN........
    Misschien vindt jouw vriendin dit ook, maar die heeft niet om jouw bemoeienis (en er ook nog over praten met een andere vriendin :$) gevraagd. Jij zou mijn vriendin echt niet wezen.

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik vind je wel erg fel reageren. Ik ben het (bijna) nooit eens met dirksmama, in dit geval ook niet. Maar om nou te zeggen dat ze een ongepast antwoord geeft vind ik niet fair. Je vroeg om advies en dat heeft ze je gegeven. De manier waarop is misschien wat bot, maar goed..het blijft toch echt wel een advies.

Deel Deze Pagina