Ik zal onder begeleiding van de gynaecoloog bevallen in het St. Antonius Alnatal ( ziekenhuis ). Nu wilde ik sowieso in het ziekenhuis bevallen en geldt ook voor mij dat ik gebruik mag maken van de verlossuites die daar aanwezig zijn. Het mooie van deze suites is dat er aangrenzend een prive badkamer is met douche, bad en knuffelmuur. Nu staat er op de website dat weeen opgevangen kunnen worden in/onder een van bovengenoemde, maar ook dat badbevallingen mogelijk zijn. Wie o wie weet of je met medische indicatie ook in bad mag bevallen? De medische indicatie is gebaseerd op het feit dat ik schildklierproblemen heb en antistoffen in mijn lijf. Kindje moet dus vermoedelijk gecontroleerd worden en een prikje krijgen van de kinderarts.
Ik denk dat je dat beter kan overleggen met je gyn. Het verschilt ook echt per gyn wat wel of niet kan, een vriendin van me mocht bv helemaal niet meer uit bed (behalve onder begeleiding naar de wc en douche) toen ze begonnen met inleiden (terwijl er verder niks aan de hand was), mijn zus mocht gewoon rondlopen, douchen etc. Zelf zou ik denken dat het geen bezwaar is in jouw geval, maar ja, ik ben geen gyn
Ik beval ook in het Alnatal. Volgens mij hebben ze in de verloskamer alleen een.douche. Er is ook een grote badkamer met groot bad maar volgens mij is daar maar 1 van. Kan me vergissen hoor, de baby wordt bij mij straks gemonitoord dus van een badbevalling is geen sprake. Maar bel gewoon even met het ziekenhuis. Er zijn rondleidingsdagen en anders kun je wellicht een afspraak maken met 1 vd afdelingsverpleegkundigen. Dan weet je precies wat er kan. Xxx
Bij mij is ook een bad. Weeën opvangen mag wel af en toe waarschijnlijk bij mij, maar ivm elektrode op het hoofd van de kleine kan ik niet daadwerkelijk in bad bevallen.