Hallo allemaal, Hoop dat jullie ervaringsdeskundigen mij kunnen helpen. Op 15 maart 2014 ben ik uitgerekend van ons eerste kindje. Op 10 mei 2014 gaat mijn beste vriendinnetje trouwen. Er even vanuit gaande dat een eerste kindje vaak wat langer blijft zitten is op het moment van de bruiloft ons kleintje zo'n 7 weken oud. Alle andere feestjes, verjaardagen en dergelijke laat ik lekker aan mij voorbij gaan en ik leg me nergens voor vast maar dit is een dilemma. Ik vraag me af of het namelijk niet veel te vroeg is om zo'n kleintje voor de dag en eventueel avond naar oma te brengen? Daarnaast wil ik heel graag borstvoeding geven dus dan zou ik al moeten kolven. Ik kan natuurlijk oma meevragen naar de bruiloft als oppas dat zij met de kleine tijdens de ceremonie even ergens anders is op de locatie. Om een eventuele ongemakkelijke (huil) situatie te voorkomen tijdens de beloftes en het jawoord Hoe denken jullie hier over? Wanneer ging jullie kleintje voor het eerst naar de oppas? Of misschien hebben jullie een ander creatief plan?
Ik heb het bij mijn eerste kindje gedaan toen hij een week of acht was. We hadden een feestje wat al héél lang gepland stond. En na wikken en wegen toch maar besloten om het te doen... Ik vond het vreselijk om hem achter te laten, maar toen ik eenmaal op het feestje was heb ik me prima vermaakt! Het is toen supergoed gegaan bij oma! Zij vond het heerlijk! En de kleine heeft het heel erg goed gedaan.... Hij is zelfs blijven slapen! Ik zou gewoon tegen die tijd kijken hoe het gaat. Je weet toch nu nog niet hoe het loopt. Misschien beval je twee weken eerder, dan is je kleine alweer negen weken...
Ik zou wel iemand polsen maar pas op het moment dat je eenmaal bevallen bent verder kijken. Het is helemaal afhankelijk hoe het met jou gaat maar zeker ook met je kindje. Je weet dan pas hoe het werkelijk is en hoe je kindje is.
Wij hadden hetzelfde dilemma toen onze dochter zes weken oud was. Ik gaf ook borstvoeding en daarnaast vonden we haar te klein om bij oppas achter te laten. We hebben het aan het bruidspaar voorgelegd, we wilden niet dat dochter de ceremonie zou verstoren dus een andere optie was dat mijn man alleen zou gaan, maar zij wilden ons graag alledrie erbij hebben. Op de dag zelf bleek mevrouw een regeldag te hebben, heel de dag aan de borst, was erg blij dat we geen oppas hadden gevraagd! Tijdens de ceremonie begon ze te piepen, mijn man is toen met haar naar buiten gegaan, haast niemand had het gemerkt. Ik vond het voor mijn eigen gemoedsrust fijn dat we niet de boel verstoorden . Kijk hoe je je tegen die tijd voelt zou ik zeggen!
Mijn vader werd 50 en gaf een feest in een zaaltje. Mijn zoontje was toen 5 weken oud en daar kon ik natuurlijk ook echt niet onderuit. Mijn ouders zijn gescheiden, dus mijn moeder paste die avond op bij ons thuis en bleef bij ons slapen. Is erg goed gegaan hoor, maar dan zul je inderdaad moeten kolven. Maar dat moet je straks ook als je weer gaat werken?
Ik zou het gewoon op me af laten komen, ons dochtertje ging voor het eerst naar de oppas met 7 weken, ook i.v.m een feestje.. Het is prima gegaan!! Je kunt het beste het bruidspaar gewoon tegen die tijd vertellen over je ''dilemma'' en mocht je de kleine naar de oppas doen en het gaat niet goed dat jullie weggaan of zo.. Zover is het nog ''lang'' niet, nog lekker genieten van je zwangerschap
Praat er met je vriendin over hoe zij er tegenover staat. Zelf hadden wij het toen we gingen trouwen. Mijn beste vriendin had net een dochtjertje van 6 weken die is er de hele dag bij geweest ging erg goed. Eind van de dag werd ze wat onrustig en is ze naar oma gegaan.
Bedankt allemaal! Vriendinnetje spreek ik morgen dus ga het ook even met haar bespreken. Ze had vanmorgen al aangegeven dat de kleine uiteraard ook van harte welkom is En inderdaad kan manlief tijdens de ceremonie gewoon even weggaan als de kleine onrustig wordt. Kan hij/zij gewoon mee en hoef ik me niet de hele dag rot te voelen omdat de kleine niet bij mij is. @joyofliving klopt maar dan ben ik inmiddels een week of 10 verder dus wat meer gewend (denk ik)
Ik wil er trouwens nog wel even aan toevoegen, dat de bruiloft wel echt een hele speciale dag is voor je vriendin. En je kindje overleeft het heus wel hoor een dag zonder jou En je zou de oppas ook bij jou thuis kunnen laten komen zodat je kind wel in het eigen bedje ligt en in de eigen omgeving is, eventueel via whatsapp met foto's op de hoogte gehouden worden hoe het gaat (dat vond ik altijd erg fijn). Eigenlijk kun je er niet onderuit om niet naar de bruiloft van je vriendin te gaan, of het moet meer een kennis zijn.
Wees niet bang, die bruiloft wil en ga ik niet missen, daarom ook mijn vraag naar ideeën en oplossingen van de ervaringsdeskundigen hier
Je merkt vanzelf wel of dat je het ziet zitten tegen die tijd. Je weet nog niet hoe jij en je kindje je dan voelen. Hier met zeven weken een bedrijfs bbq. Kleine is naar mn schoonouders geweest, volle luiertas mee en gekolfde flesjes. Tijdens de bbq heb ik me even teruggetrokken in een kantoortje om te kolven.. Dit ging gelukkig goed. Ik denk dat het prima kan!
Mijn dochter sliep na twee weken al een nachtje bij opa en oma. Manlief en ik vonden het heerlijk even een avondje voor onszelf te hebben, wat hebben we genoten, even tijd samen. Nou zijn mijn moeder en ik twee handen op 1 buik, en vertrouw ik haar volledig met alles dus vond het weggaan even lastig maar heb me eigenlijk geen zorgen gemaakt.
Wauw... Wat een 'bikkel' vrouwen hier! Voor mij is het direct een 'Know way!' Dat ik m'n 7 weken oude kindje naar oma/oppas breng. Maar zie aan de reacties hier dat ik zo ongeveer de enige ben die zo denkt. Haha! Mijn kleine ging gewoon overal mee naar toe en op ons huwelijk zijn er denk ik meer kinderen dan volwassenen Bespreek het idd met je vriendin, maar luister ook naar je lijf tegen die tijd. Niet iedereen is er alweer bovenop met 7 weken...
Niet alles gelezen. Ik zou baby meenemen. Lekker in de draagdoek. Eventueel oma mee als back-up. Maar goed. Ik wilde met die termijn gewoonweg niet een dag zonder mijn kindje. En dat kolven... op een bruiloft... dat zou ik dus veel meer gedoe vinden.
Evt draagdoek meenemen! Dat maakt meeste babies erg rustig en lekker bij mama knuffelen. Zou ik gedaan hebben althans
Ik zou kindje ook meenemen. Je kindje is nog erg jong voor een hele dag zonder borst. Flesje moet je kindje eerst leren, jij moet kolven eerst leren, de vraag is of jullie het allebei onder de knie hebben op tijd. Kijk of er een rustig plekje is waar de baby kan slapen en waar jij kan voeden. Als kindje onrustig is kun je je daar even terugtrekken Andere optie is om kindje wel bij oma te brengen maar dan voor maar 1 voeding en dat je dan maar kort gaat.
Mijn schoonzus trouwde toen onze dochter slechts een dag of 10 oud was. Mijn vriend was getuige. Het allereerste "probleem" was al vervallen gelukkig. Onze dochter kwam te vroeg ipv te laat. We zagen al een bruiloft zonder getuige voor ons . Ze lieten het aan ons hoe we die dag in wilden vullen. Ze begrepen het als ik thuis bleef met de kleine, maar ik was ook aan harte welkom. Besloten om alleen naar de ceremonie te gaan. Kleine in de wagenbak en tijdens de ceremonie heerlijk tegen me aan op schoot. Onze dochter sliep heerlijk en tja opeens was daar een receptie en opeens was daar een hele gezellige avond in een restaurant met baby in de wagenbak. het feest heb ik aan me voorbij laten gaan, dat was echt een stap te ver aangezien ik 10 dagen daarvoor bevallen was. Wat ik dus eigenlijk wil zeggen: maak niet al te veel plannen. Je ziet het allemaal wel. Je kan de kleine ook de hele dag meenemen en vragen of je moeder hem/haar op wil halen voor of na het eten. Is ie maar een paar uurtjes zonder mama.