Toen onze jongen 6 weken was, hadden wij ook een bruiloft en mijn vriend was getuige. Het was de bruiloft van zijn beste vriend. Wij zijn gegaan en hadden oma die kwam oppassen voor een avondje bij ons thuis. Had de week ervoor genoeg gekolfd om zeker een dagje verder te kunnen en alles is prima verlopen. Het was eerder erg voor mama die haar kleintje voor de eerste keer moest missen als andersom, haha.
Hoi, De jongste gast op mijn eigen bruiloft was ook ongeveer 2 maanden. De ouders waren geen daggasten, maar wel bij ceremonie, taart en receptie. Ze hebben de kleine heel de tijd bij zich gehad, en mama zonderde zich af en toe af in een hoekje om te voeden. Ik vond het keileuk dat ze haar meegenomen hadden, en heb er ook een paar leuke foto's van in het boek staan. Vanaf een week of 4 kun je gaan kolven, dus wanneer oma kan oppassen, dan kun je een voorraadje kolven. Het leukst lijkt me als je kleine een deel van de tijd (overdag, bij de receptie) erbij is (dan kun je nog zelf voeden als je dat wilt), en dat je 's avonds lekker los kunt gaan op het feest terwijl de kleine bij oma is. @cowgirl, Je meot ook niet te laat beginnen met flesjes, anders heb je kans dat de kleine alleen nog maar de borst wil en flesjes gaat weigeren. Ik heb bij mijn eerste vanaf een week of 4 elke werkdag van mijn man een flesje gekolfd. Dan kon hij na zijn werk even lekker bijknuffelen en flesje geven. Onze zoon heeft al die tijd de borst en de fles prima gedaan. Ook sommige kraamvisite mochten een flesje geven (lang niet allemaal, maar bijvoorbeeld mijn lievelingstante wel) en af en toe de opa's en oma's ook. Zo had ik ook voldoende kolf-ervaring toen hij naar het kinderdagverblijf ging.
Ik had een bruiloft van goede vrienden toen onze zoon vijf weken was... we waren daggasten. Onze zoon ging naar oma, gekolfde flesjes mee en evt flesvoeding voor backup (BV liep niet lekker). Oma heeft regelmatig gesmst hoe het ging en wij hebben halverwege de dag even gebeld. We hadden tijdens een "dood moment" (tussen ceremonie en diner" een momentje om te kolven, het was vlak bij huis dus ik ben even rustig thuis gaan kolven en daarna weer terug. Om 22.30 savonds trok ik het niet meer en zijn we maar onze zoon gaan ophalen, haha. Het ging heel redelijk, maar het was wel erg vroeg nog. Hormonen waren nog niet uitgewerkt en heb wel paar "ikmoethuilenmaarikwilniet-momentjes" gehad.
Ik zou de kleine lekker naar oma brengen. Zelf had ik een belangrijke cursus tijdens mijn verlof. De avond ervoor hebben we de kleine man bij mijn moeder gebracht. Hoefde ik mij 's ochtends niet te haasten en opa en oma vonden het fantastisch. Ik vond het heel moeilijk om weg te gaan maar het was ook wel even lekker een avond met zijn tweeën ik gaf geen bv.
Linnies2013, heb je al met je vriendin gesproken? Mijn schoonzus is begin april 2012 bevallen (3 weken te vroeg met een spoedkeizersnede, dus zeker 6 weken herstel) maar juni 2012 heeft ze de geboorte, zijn en haar 30ste verjaardag gevierd in een zaaltje. Ze hebben de kleine daar in de wandelwagen mee heen genomen, daar heeft ze veel geslapen in de bak en iedere borstvoeding ging schoonzus even apart zitten. Schoonzus heeft het heel fijn gehad, maar was ook gesloopt ivm de keizersnede. Ik zou tegen die tijd even kijken hoe zowel jij als je kleine er aan toe zijn. Misschien is de bevalling heel makkelijk en heb je een makkelijk kindje, dat weet je dan pas. Zou het idd wel met haar bespreken.
@fietwordtmama ja je moet zeker op tijd gaan oefenen met flesjes.. zo afentoe een flesje oefenen is idd heel goed. Maar het is niet gezegd dat het in tegen de tijd van de bruiloft al helemaal goed gaat, dat je zomaar een hele dag aan de kolf kan en baby aan de fles. Het hangt er een beetje vanaf hoeveel voedingen je gaat missen en hoe het loopt denk ik...
Bedankt wederom! Heb met mijn vriendinnetje gesproken en ze heeft me ook gevraagd haar getuige te zijn!!! Helemaal geweldig!!! We zijn er helemaal uit. Kleine gaat gewoon lekker mee. De dag begint rond 14:00 uur dus hebben we mooi de tijd om in de ochtend op te starten. Vanaf dan is alles op een grote boot, om 23:00 uur meren we pas weer aan. Dus tussendoor kunnen we er niet af. Maar, er is een aparte lounge ruimte die ze voor ons beschikbaar houden. Het is er rustig met mooi uitzicht naar buiten. In het allerergste geval zit 1 van ons de hele middag en avond met de kleine in een grote lounge fauteuil. Met bediening voor hapjes en drankjes. En kunnen elkaar dan ook prima aflossen. Dus helemaal niet vervelend Dilemma opgelost dankzij jullie adviezen, thanks! Ik vind de tip om vanaf week 4 op papa's werkdag een flesje te kolven zodat hij dat bij thuiskomst zelf ook even kan doen een super tip. Is voor hem en voor de kleine super fijn even tijd met z'n tweetjes.