Mijn dochter is nu 11 weken en 2 dagen, weegt rond de 5450gr. Zij krijgt momenteel nog 6 voedingen van 150/5 (deze gaan niet op: laat 10 tot 30cc per fles staan). Ik was laatst bij het cb en die vertelden mij dat ik maar moest proberen naar 5 voedingen te gaan, omdat ik haar altijd moet wakker maken voor de eerste fles 06.30. De reden dat ik dit doe: Ze krijgt niet meer op per fles dus zorg ik dat ik op 6 voedingen uitkom zodat ze het zich dus kan veroorloven wat te laten staan. Het cb zei dat het een kwestie van wennen was en ik het twee dagen moest proberen. Ik heb het 1 dag geprobeerd en de flessen gingen niet leeg. Die dag kreeg ze dus zo'n 70cc te weinig binnen.. Geen ramp voor n dagje, maar als ik dat dus moet gaan aanhouden lijkt t me niet goed iedere dag. Wat zouden jullie doen.. gewoon schema: 06.30-10-13.30-17-20.30-00.00 aanhouden? of schema: 07-11-15-19-23 wat langer proberen om te laten wennen?
Ik zou ook kijken naar je kindje. Voed op verzoek. Niet alle kindjes hebben evenveel nodig. Mijn jongste dronk altijd minder, wilde gewoon niet meer. Nou ja, als het niet veel te weinig is en ze verder tevreden zijn, prima toch? Ik zou haar niet wakker maken, maar zelf laten komen. 70ml minder dan de richtlijn van 150xlichaamsgewicht (?), is echt geen probleem hoor. Ze geeft het zelf wel aan als ze meer nodig heeft.
Mijn dochter is 3.5 maand en woog vorige week donderdag 5900 gram. Zij drinkt 5 keer 150+5. Geheel op verzoek. Ik ga haar 's avonds niet meer wakker maken. Ze komt vanzelf. Enigste risico: Ene keer komt ze om 00:00 uur en de andere keer ergens midden in de nacht. Maar meestal heeft ze schema (tijden zijn ongeveer, die bepaald ze namelijk zelf): 06:00, 10:00, 14:00, 18:00 en dan ergens tussen 00:00 en 01:00. Je mag gewoon 5 keer 150+5 geven, als hij de 180+6 niet op krijgt.
Inderdaad, kijken naar je kind. Ik heb altijd op verzoek gevoed, ook toen de kleine nog maar 2x per dag bv kreeg en de rest flessen. Wakker maken voor een voeding is op deze leeftijd niet meer nodig, als ze gewoon goed groeit en gezond is. Doe wat voor jou en je kind goed is en laat het cb kletsen!
De eerste fles is meestal om 5.30, soms komt ze 's nachts rond 3.30 en dan om 7.30 weer. De laatste fles is hier tegen 19.30 en daar slaapt ze goed op. Dan heeft ze 5 flessen van 150/5 op. Ik heb er een week mee gestoeid, eerst de avondfles opgehoogd, toen de ochtend van 120 naar 150, en 3 van 120 en de avond weer 150. En zo steeds een stapje verder. Ze doet het prima! En rekken moet je niet doen. Het cb ziet niet wat je kind nodig hebt en jij wel! Niemand heeft elke dag dezelfde soort honger of wat dan ook. En dan heeft ze n keer 6x op dan 5x... so what?