Super dat je het gaat proberen.hoe vaak en hoe lang ga je er nu met hem uit? Misschien maak je je wel drukker dan nodig is. Je moet het nu allemaal alleen doen en dat is gewoon even wennen. Je vind vanzelf wel een goed evenwicht tussen je hond en de kinderen, Ik ben alleen met 2 kinderen, hond en 2 kinderen. Je hoeft niet altijd een grote ronde te doen. Mensen denken vaak onterecht dat een hond er altijd lang uit moet en veel beweging nodig heeft om moe te worden. Dat is dus fout. Een hond heeft wel beweging nodig maar je hoeft echt geen uren met hem te lopen. Ze moeten geestelijk moe gemaakt worden en niet alleen door beweging. Met beweging bouwen ze namelijk ook conditie op. Gevolg, je zal steeds verder moeten lopen om hem moe te krijgen. Dat wil je echt niet.. Je hoeft niet elke keer een grote ronde te lopen. Heb je een perkje voor je deur? Kan best een paar x per dag even snel plas laten doen en weer terug. Ik laat mijn hond bijvoorbeeld 's ochtends vroeg en s avonds laat , als de kids nog op bed liggen, even snel in het perkje. Ik loop 1x per dag een grote ronde met hem. Voor de rest geestelijk moe maken. Werkt prima. Verder heb ik ook niet echt vaste tijden. Ik plan dus geen tijden. Hij gaat eruit wanneer het uitkomt. En nee, hij zit echt niet uren met zn pootjes gekruist
Wat enorm triest dat jullie gaan scheiden. Vind je man/ex een beetje een slappe in deze, hij moest en zou zo nodig een hond en nu draai jij voor de shit op/trekt hij wel erg gemakkelijk zijn handen ervan af. Hond is nu 6 maanden, jullie hebben hem waarschijnlijk nog geen 3 maanden in huis.... sneu. Voor zowel jullie als voor de hond. Maar omdat hij nog zo kort bij jullie is, denk ik dat hij heel goed kan wennen elders (wat een mooie hond trouwens, had hem zo van je over willen nemen).
Kun je niet iemand vinden die je hond af en toe mee kan nemen? Of iemand vinden waar je het samen mee doet, de ene dag nemen hun jouw hond mee en de andere dag neem je hun hond mee? Is ook niet een ideale oplossing vooral als je 2 kinderen mee moet nemen maar dit werkt ook niet.
Ik vind het echt super dat je er toch voor wil gaan! Ook al lukt het achteraf niet; je hebt dan toch je best gedaan, dat kan je van je ex niet zeggen!