Spannende dagen en deze duren zo lang...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mamavyas, 11 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo Dames,

Heel kort mijn situatieschets. Ik ben moeder van een 2 jarige. Voor mijn zoontje heeft het ook lang geduurd ik zwanger werd. Ik heb PCOS. Ik loop bij de gyn omdat we een tweede kindje willen. Ik gebruik clomid (bevordert een eisprong)en provera(bevordert menstruatie)Vorige week heb ik bloed laten prikken en is er een eisprong gesprongen. Dit heb ik echt duidelijk gevoeld. Vanaf de 16 juli mag ik testten, ik vind het zo spannend en vind de 16e zo ver weg.

Dames duimen jullie voor me voor een positieve test? ;)

PS zou ik niet eerder kunnen testten?

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik zou niet eerder testen dan wat de gyn je verteld.
    Ik ga duimen!

3. Thal1980

Thal1980 Lid

16 jun 2008
    22
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi,

Ik zit een beetje in het zelfde schuitje, ik heb ook PCOS en ben nu met de 3e ronde clomid bezig.
    We zijn vorig jaar april gestopt met de pil en afgelopen mei is er PCOS geconstateerd.
    Ik hoop het zo dat het nu gelukt is maar heb er weer een slecht gevoel over.. maar we blijven hopen.
    Het duurt nog eventjes voordat ik kan testen maar die spanning is niet te houden.
    Sterkte hoor, ik ga voor je duimen! had je bij je eerste ook clomid gebruikt?

Groetjes, :D

4. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi meiden,

Misschien dom vraagje, maar wat is PCOS?
    Heb dit zelf niet, maar ben wel nieuwsgierig.
    Thal, je kan beter nog even wachten met testen, denk ik!
    Zou het zelf ook zo graag willen weten, maar het heeft vaak geen zin om te vroeg een test te doen.
    Spannende tijden, meis!

Ik ga het heel hard hopen voor je!

Groetjes banjabes

5. Thal1980

Thal1980 Lid

16 jun 2008
    22
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi,

PCOS is Poly Cysteus Ovarium Syndroom, het komt er op neer dat je geen rijpe eitjes aanmaakt of geen goeie. (denk dat ik het zo kort samenvat ongetwijfeld zullen er mensen zijn die er meer verstand van hebben :oops: ).
    Clomid moet dit gaan bevorderen.

Het is zeker nog te vroeg om te testen maar ja het is zo spannend, ik zal me inhouden... het heeft nu toch geen nut..

Groetjes, :D

6. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    BIj mijn eerste heb ik ook clomid gebruikt en het was na de ophoging van 100 mg clomid naar 150 mg de eerste ronde meteen raak.

Ik ben helaas gaan menstrueren gisteren :evil: . Een toch blijf ik nog hoop hebben, dit komt omdat tijdens me zwangerschap bij mijn zoontje de eerste maand ben gaan menstrueeren terwijl ik toen a 4 wkn zwanger was. Gyn heeft aangegeven om weer te startten met clomid. Ik was er zo sterk van overtuigd dat het deze maand zou gaan lukken. Helaas volgende ronde dan maar weer.

7. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Mamavyas: ik heb ook pco. Nadat ik me erin had verdiept ben ik zelfs tot de conclusie gekomen dat ik het waarschijnlijk al jaren heb gehad!
    Voor ik zwanger werd van mijn zoontje had ik cycli van de ene keer 35 dagen en de andere keer 50+ dagen. Er was geen pijl op te trekken! Toch ben ik na 1 keer onveilig vrijen zwanger geraakt van onze zoon! Heb dus nooit in de gaten gehad dat er iets mis was. Achteraf gezien had ik het toen waarschijnlijk al. Ik ben er pas achter gekomen afgelopen maart. Toen ik besloot na 9 maanden pilvrij te zijn geweest en daarvan de laatste 4 maanden helemaal niet meer ongi was geworden, maar eens naar de ha te gaan. Zij verwees mij direct door naar de gyn omdat ze dacht ik misschien vervroegd in de overgang zou zijn. Ik ben eind maart na een kuurtje provera van de gyn begonnen met clomid. En na 3 rondes clomid 50 mg was het raak!
    Van mijn dochter was ik bij de eerste poging al zwanger (toen was ik wel regelmatig) en van mijn zoontje ook. En nu met de derde ronde clomid!
    Het komt vast goed met jullie! Je hebt het al eens bewezen ;) En ook een goed teken dat je bij je eerste ronde al een eisprong hebt gehad!

Als je trouwens nog twijfelt of je toch niet zwanger bent, doe dan nog een testje voordat je weer begint met de clomid. Clomid is niet zo goed voor het vruchtje namelijk. Maar ik twijfelde de eerste keer ook omdat mijn ongi met clomid veel korter en anders was dan zonder. Dus kan ook gewoon aan de clomid liggen he? ;)

Succes!

En als je meer wilt weten/ praten over pco: op het forum 'vruchtbaarheidsbehandelingen' hebben we ook een 'pco en clomid'-topic!

8. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Hier nog een PCO-mama in spƩ. Ben zwanger geraakt m.b.v. puregonspuiten.
    Ik wil je even heel veel succes wensen! Ik hoop dat je zwanger bent!

9. Thal1980

Thal1980 Lid

16 jun 2008
    22
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi,

Mamavyas vervelend dat die rotdagen toch zijn gekomen :evil: ik had het zo voor je gehoopt dat het gelukt zou zijn. Ik hoop voor jou dat je snel een positieve test in je handen mag hebben, ik duim voor je.

voor mij duren de spannende dagen nog eventjes voort, ik vindt het allemaal weer erg spannend maar heb er geen goed gevoel over.
    Ik heb namelijk geen symptomen dat er iets aan de hand zou kunnen zijn.
    Rond de eisprong heb ik heel veel steken gevoeld en daarna had ik zo'n ongesteldheidsgevoel, ik hoop dat dat positief was ;)

Deel Deze Pagina