Misschien is dit totaal invullen van mij hoor maar ik heb ook het idee dat vrouwen toch veel meer mentaal werk in huis erbij doen. Qua afspraken, denken aan de volgende verjaardag, de oppas etc. etc. Mijn vriend heeft een vorm van ADHD dus hier is dat sowieso extremer in deze gebieden en dat heb ik dus ook heftig nodig af en toe rust van het regelen.
In dit geval zou ik dus precies doen wat @Adje zegt, gewoon gaan. Want dat je je niet kan inleven in je partner zou mij heel veel zeer doen. Het gaat er niet om of hij er ook behoefte aan heeft maar begrip is voor mij zo belangrijk in een relatie.
Dat is dus niet ok. Hij hoeft het niet te begrijpen of het zelf te willen doen. Maar dat maakt niet dat hij jouw wens hierin niet zou moeten respecteren of accepteren (dus tegenwerken of het niet toestaan). Je hoeft hem ook niet te overtuigen waarom jij dit wilt. Je geeft aan dat je gaat boeken en welk weekend is geschikt? Geen kwestie of je gaat maar wanneer. Je kunt vooraf een lijst maken wat er nodig is qua afspraken voor de kinderen etc.
Haha ja dit! Hier ook hoor. Hij zou het mij wel gunnen, maar hij kan zelf echt niet plannen en zou compleet in de stress schieten bij het idee. Ik ben er overigens van overtuigd dat hij zich uiteindelijk heus wel zou redden, hoor. Maar goed, ik heb de behoefte zelf niet zo, ik ben gek op huiselijke gezelligheid. maar als jij de behoefte hebt, zou ik even overleggen met man en…boeken maar! Veel plezier!
Ik wil mee! Nee maar zonder gekheid, lekker doen! Mijn man gaat ieder jaar een weekend weg met vrienden en vind het prima als ik ook weg zou gaan af en toe. Tot nu toe is het er nog niet van gekomen sinds onze meid er is maar als ik zou willen zou hij het alleen maar aanmoedigen. En als je een week te lang vind kan je misschien een midweekje gaan?
Ik zou het zelf nooit doen.. en mijn man zou daar ook echt niet achter staan.. maar andersom ik ook niet.. Ik zou ook nooit gaan als mijn man er niet achter staat.. maar dat is mijn mening.. Maar als je er samen aan uit komt en je wilt her graag zeker doen!
ieder zijn eigen mening uiteraard; maar persoonlijk vind ik het heel raar om alleen weg te gaan om even “vakantie” te nemen van je gezin/gezinsleven.. ik heb daar geen fijn gevoel bij, en mijn man ook niet.. Als wij tijd voor ons zelf willen of iets dergelijks dan nemen we die op een andere manier.. maar zoveel behoefte hebben wij daar beide niet aan.. maar als een ander dit wel nodig heeft of prettig vindt dan moet je dat zeker doen! Ieder heeft daar een eigen gevoel bij
Wat een hoop reacties en ook veel herkenning. Mijn man is altijd al een topper die veel met de kinderen onderneemt en een schat die me dit heel erg gunt. Waarschijnlijk ga ik morgenavond boeken en vertrek ik zondag al
Oh heerlijk zeg! Veel plezier alvast en ik ben benieuwd hoe je het gaat ervaren! Ik ben al een beetje aan het kijken voor het hemelvaart weekend (wat eerder dan normaal geïnspireerd door dit topic ). Normaal kies ik een zo goedkoop mogelijk huisje (heb niet zo veel nodig in mijn eentje ) maar ik wil ook graag een keer naar de kust en dat is sowieso al stuk duurder dan bv Drenthe. Man zei meteen ‘jôh, dan doe je dat toch gewoon een keer’. Dus ik zit nog even te twijfelen, maar denk dat ik dan toch een keer naar Zeeuws Vlaanderen ga. Huisje naast het strand lijkt me heerlijk,
Alvast veel plezier! Als jij denkt dat je daar tot rust komt en je kan dat samen regelen waarom niet. Zelf ben ik daar absoluut niet de persoon voor. Ben niet graag alleen. Zou me vervelen en s nachts niet eens durven slapen Als we even rust willen gaat onze knul logeren bij opa en oma en wij gaan een nachtje naar een van de valk. Samen 2 dagen dingen doen. Dan voel ik me even schuldig maar ze verwennen hem zo dat het maar even is Hahaha.
Na dagenlang wikken en wegen heb ik Vanavond gewoon het weekje weg geboekt! ik ga zondag al, op vrijdag komen de kinderen en mijn man om het weekend heerlijk samen door te brengen. Maar tot die tijd ben ik dus alleen zondag en maandag ben ik vrij, de overige dagen werk ik vanuit het huisje. Heerlijk wandelen in het natuurgebied om de hoek. ik vind het super spannend en heb er heel veel zin in!
O heerlijk. Ben in november nog 4 dagen met een vriendin naar Milaan geweest. Volgend jaar gaan we weer een paar dagen (ergens anders heen) ik ga ook nog een midweek met mijn vader weg is de planning. Af en toe wel nodig om op te laden zonder de kinderen. Is altijd wel even puzzelen want man zit in het onderwijs dus kan geen vrij nemen en ik ga ivm de prijzen liefst buiten de vakantie. Maar tot nu toe lukt het elk jaar wel om een keer weg te gaan.
Heerlijk, aftellen dus! Wandelen in m'n eentje (of met de honden, maar zonder andere mensen) vind ik heerlijk! Lekker op je eigen tempo, genieten van de natuur. Het is voor mij net zo ontspannend als douchen. Dus dat wordt voor jou genieten om na je werk in een mooi natuurgebied te wandelen. Heel veel plezier alvast! Zelf heb ik gisteravond 6 dagen Spanje met een vriendin geboekt, helaas pas in juni, dus aftellen duurt nog wat lang haha.
Goede keus! Je man moedigde je erin aan. Dus schuldig hoef je je niet te voelen. Super van hem dat hij je deze ruimte gunt en het begrijpt. (Zou logisch moeten zijn, maar blijkbaar steken niet alle mannen/relaties zo in elkaar )
Ik ben gistermiddag gewoon gegaan. Met een enorm schuldgevoel waardoor ik bijna wilde thuisblijven. de heenreis verliep niet voorspoedig, inchecken ook niet Haha. Dus toen ik eenmaal binnen was in mijn mooie grote villa, voelde het leeg. En stond het huilen nader dan het lachen. Maar ik heb al mijn spullen geïnstalleerd, lekker glas wijn ingeschonken. Gashaard aangezet en alvast wat tv gekeken. Nog wel heel veel gebeld met mijn man maar dat begreep hij wel. Morgen proberen echt echt. Alleen zijn. Wandelen. Boodschappen. Lezen. Koken. ik vind het super spannend maar ben trots dat ik het doe!
Wat jammer dat je start nog wat haperig was (kan even geen beter woord bedenken). Hie gaat het nu? Kan je wel genieten?
@Sophie122 heerlijk: lekker doen. Als jij lekker in je vel zit hebben je man en kids daar ook profijt van (stukje zelfzorg). Fijn dat je man hier achter staat. Mijn man gaat jaarlijks een weekend met vrienden weg en ik met een vriendin. Zij is moeder en geniet verschrikkelijk van 24 uur kinderen: uitslapen, lekker eten, winkelen en goede gesprekken. Ik ben nu ik zelf moeder word van plan dit zeker te blijven doen. Ik zou niet gelijk een hele week gaan, maar een of twee nachtjes, inderdaad wat hier geopperd wordt: fijn hotel met sauna, zwembad en goed restaurant. Ik zou een kamer met een bad willen, een boek en tijdschriften meenemen en lekker tot rust komen. Geniet er van!