Ik heb nog even om erover na te denken, maar ik kom er nog niet uit. Ik heb altijd geroepen dat ik geen borstvoeding wil geven. Een echte reden kan ik hier niet voor geven, ik heb er gewoon geen goed gevoel bij. En ik ben bang dat het dan ook niet gaat lukken met zo'n instelling. Natuurlijk weet ik dat het het beste is en dat het nog altijd wordt aanbevolen, dus dat brengt me aan het twijfelen. Als ik weet dat iets het beste is voor mijn kindje, waarom staat het idee me dan toch tegen? Ik weet het niet.. Herkent iemand zich hierin? Ik ben eigenlijk ook bang dat het niet eens kan, want mijn rechtertepel heeft een soort van c-vorm, hij is dus niet helemaal mooi rond.. Kan het dan wel??
Ik heb dat zelf ook, het idee van een baby aan mijn borst staat me soms tegen en soms ook weer niet, omdat het goed is voor je kindje. Nu heb ik nog veel langer om te beslissen, maar ik lees wel ff mee hier
ik kan alleen maar zeggen bij twijfel! gewoon doen. ik geeft nu alweer 1 weken bv ik heb ingetrokken tepels en het loopt nu super.ik ben blij dat ik het gedaan heb.het is z'n ongelovelijk gevoel wat je heb als je die kleine voed. een baby aan je borst is echt een natuurlijk gevoel. heel anders dan je partner
Ik denk dat als je twijfelt je toch moet beginnen met bv na de bevalling. Mocht het dan niet lukken of je vind het toch niet prettig, handig etc. kun je altijd nog stoppen. Beter dat dan dat je achteraf misschien spijt krijgt omdat je het toch niet geprobeerd hebt. Zelf ben ik meteen begonnen met borstvoeding bij de eerste. Het was geen moeten van mezelf maar ik wilde gewoon een poging wagen. Het was een van de mooiste ervaringen die (in mijn ogen) bij het moederschap horen. In het begin dacht ik: oh sowieso 6 weken, daarna werden het 3 maanden en het liep gesmeerd. Na 6 maanden zag ik nog steeds geen reden om te stoppen. Wel afbouwen natuurlijk ivm met de vaste voeding die de plaatst van een paar voedingen innam. Maar uiteindelijk is het een jaar geworden en wilde hij zelf niet meer 1 week na zn eerste verjaardag. Bij de tweede ga ik gewoon weer met deze instelling de kraamtijd in, en we zien wel hoe het loopt. Denk niet dat je te druk moet maken om deze keuze. Soms moet je een keuze maken bij de vk of kraamzorg aanmelding...maar dat is eigenlijk net zo als waar je wilt bevallen. Allemaal afhankelijk van de situatie en het moment. Zeker is het nooit. Kan allemaal anders lopen dan je dacht of op hoopte.
Waarom zou je het niet gewoon proberen? Ik vind het geweldig, geef het al bijna 5 maanden nu. lees je eens goed in op borstvoeding.com
zou het ook probern. en je haald ook gewoon een pakkie voeding mocht je het toch niks vinden. zelf wilde ik het bij mijn eerste heel graag. is alleen neit zo gelukt als ik wilde. ik heb 8 wk gekolft en vond het echt dem oeite waard. (dit kwam omdat ze dus meteen na geboorte wegging en ze dr glucose uit een flesje gegeven hebben dit vraag ik dus bi jdeze dat ze dat absoluut niet mogen doen) zelf heb ik mijn beide tepels ook naar buiten staan zeg maar en neit recht vooruit. ook omdat ik vrij grote borstne heb(cup H) moesti k wel voeden in de rugbyhouding dus kind onder je arm ipv aan de voorkant maar goed. het is ook wel eens wel gelukt hoor maar toch het meeste gekolft. en ging ook prima.
Ik begrijp de reacties hierboven goed, je kan het inderdaad altijd proberen...het blijft iets persoonlijks ook. Toch heb ik er ook geen (goed) gevoel bij...heb altijd ontzettend gevoelige tepels gehad...en het idee van borstvoeden staat me eerlijk gezegd (tot nu toe in ieder geval) erg tegen.....
Maar tja zolang je/zij het niet probeert weet je/zij het niet he. En proberen kan geen kwaad, je kan altijd nog overstappen..Wat bij de ander lukt hoef bij jouw niet te lukken en ook andersom....Ik heb 1 negatieve en 1 positieve ervaringen met BV. Maar ik ga het toch weer proberen, lukt het niet dan pech. Heb wel mijn best gedaan in ieder geval..
Ik sta er ook niet bepaald om te springen nu, maar ik ga het zeker proberen. Het is zoooooveel gezonder dan die nepmelk uit potjes! Serieus! Dus ook al vind ik er zelf niet veel aan, als mijn kindje het straks wil drinken dan heb ik het er best voor over. En wie weet, misschien vind ik het straks inderdaad wel een mooie ervaring.
ik heb ook heel erg gevoelige tepels, ook als ik niet zwanger ben. Toch heb ik het wel geprobeerd bij mijn 1e kindje. Wilde ervaren hoe het is en voelt. Bij mij ging het na 4 weken niet meer, dus over gegaan op flesjes. Maar ik ben blij dat ik het wel geprobeerd heb. Nu ik weer zwanger ben weet ik ook al dat ik het niet meer ga doen, maar alleen omdat ik mijn eerste ervaring niet geweldig vond... Ik zou zeggen, geef het een kans en wil het niet dan kun je snel genoeg stoppen, maar dan weet je wel hoe het is.
Ik vond het een doodenge gedachte, het geven van borstvoeding. Toch blij dat ik Camila gelijk aanlegde. Inmiddels zijn we bijna 15 maanden verder en geniet ze nog! Doe het nou maar !
je kunt wel beginnen met bv en als je het echt niet wil overstappen op fv, andersom gaat net even wat lastiger... je kunt het altijd proberen en je twijfels bespreken met de vlos, en dan zie je wel hoever je komt.
Hoi, Voor mij was er niks natuurlijkers dan je kindje aan je borst. Ik heb bij de eerste behoorlijk wat problemen gehad, maar omdat ik bij de 2de wist waar ik op moest letten ging het eigenlijk vanzelf en nu zonder problemen. Bij de eerste heb ik 11 maanden de borst gegeven en de 2de 1 jaar en 10 dagen. Nu krijgt onze derde uk ook weer de borst, Wat ik wel zou aanraden is een borstvoedingscursus. Dat kan via je thuisvereniging of bijv. bij borstvoedingsorganisaties zoals de VBN of de LLL. Zo word je al wat meer voorbereid op het geven van borstvoeding. Je krijgt te horen hoe het werkt, wat je wel en niet moet doen, dat het in het begin niet meteen een roze wolk hoeft te zijn (bij sommige meiden gaat de bv meteen goed en anderen moeten er wat moeite voor doen) wat te doen bij problemen, en later over kolven als je weer gaat werken of als je door problemen bijv. eerder moet kolven. Is echt een aanrader. Ik zou het in ieder geval ook proberen. Stoppen en overstappen is makkelijker dan niet beginnen en na een paar dagen toch spijt te hebben en dan weer wel willen beginnen. Succes met je keuze.
Ik herken exact wat je TS schrijft. Ik had er ook geen goed gevoel bij, maar vond dat mijn kindje er wel recht op had. Dus ben toch aan het geven van borstvoeding begonnen. Je leest wel eens dat vrouwen het zo'n bijzonder moment vinden, een kind aan de borst. Ik had dat helemaal niet. Ik heb het zo'n 10 weken volgehouden. Ik werd echt panisch bij het zien van een kolf, dus toen ik weer moest gaan werken vond ik dat ik echt een reden had om te stoppen. Ik voelde me echt vrij toen ik was gestopt. Nu ben ik weer zwanger. Toch denk ik dat ik nu weer borstvoeding ga geven. Ik weet niet, het op vroohand kiezen voor de fles voelt voor mij niet goed. Ook al wordt ik niet zo gelukkig bij het idee van weer borstvoeding geven. 'T blijft lastig...
Ik ben er ook niet over uit maar mn eerste had kma dus wil het toch proberen lukt het niet dan heb ik t toch geprobeerd en ga in ieder geval mn kraamtijd blijven proberen tenzj het echt problemen geeft. Kolven ga ik niet doen dat is een ding wat zeker is. en aangezien ik weer wil gaan paardrijden ga ik zowiezo HA allergene flesvoeding bijgeven als ik niet tussen de bv door kan gaan rijden. kijk komt hij echt om d e3uur met bv dan laat ik het zo maar zoniet dan word het flesvoeding bijgeven.
Hoi hoi, Wel of geen borstvoeding geven het blijft een moeilijke vraag. Ik heb mijn dochter geen borstvoeding gegeven. Ik stond er niet achter. En ik ben heel blij met mijn keuze. Mijn man kon nu ook de baby te drinken geven, de nieuwe baby krijgt ook meteen de fles. Met borstvoeding moet je dan toch weer gaan kolven etc. Ik zag dat gewoon niet zitten. En de flesvoeding van tegenwoordig is net zo gezond als borstvoeding en je hoeft geen vitamine bij te geven. In de flesvoeding zit alles. Ook kan je makkelijker controleren of hij/zij genoeg binnen krijgt. Ik heb genoeg verhalen gehoord dat het heel goed gaat met borstvoeding hoor, maar ook genoeg drama verhalen. Dus ik ben er niet aan begonnen. Ben ik nu een slechte moeder? misschien in de ogen van sommige, maar ik heb zelf beslist wat ik wou het is mijn keuze geweest en ik sta achter mijn keuze. Wat je ook gaat doen bv of flesvoeding, ik vind dat je er wel 100% achter moet staan. Dus succes met het kiezen. Gr Allyssa
Wel of geen BV geven is een keuze die alleen jij kunt maken. Vraag jezelf eens af waarom het je precies tegenstaat. Erger je je er bijvoorbeeld aan als je vrouwen in het openbaar BV ziet geven en zie je jezelf het daarom niet doen? Of is het puur een angst of het wel of niet zal lukken ivm je tepels. Zelf heb ik ingetrokken tepels, pijnlijk ook bovendien na een borstverkleining, maar desondanks ben ik er met de tweede helemaal voor gegaan toen bleek dat ik melk lekte. De BV is helaas niet op gang gekomen, maar ik vond het wel heel bijzonder om met zo'n prachtig klein mensje aan m'n borst te mogen zitten. Bij de oudste hadden we bij voorbaat al gekozen voor geen BV, het zou immers niet kunnen imv de manier waarop de borstverkeining is gedaan. Ben ook niet gaan lekken nadat zij geboren is, heb er dan ook nooit bij stil gestaan dat ik het best wel eens zou kunnen proberen. Ik denk dat ik het in jouw geval gewoon zou proberen. Bevalt het niet, kun je er zo mee stoppen. Laat je eens goed voorlichten door je VK of een lactatiedeskundige voor je besluit voor al dan geen BV.
Persoonlijk heb ik zoiets van: Die borsen heb ik uberhaupt om eventuele kinderen te kunnen voeden. Ik zou het heel egoïstisch van mezelf vinden om mijn kindje van die chemische troep te geven omdat ik het zelf onprettig vind om borstvoeding te geven. Daarom wil ik het sowieso proberen. Kijk als het niet lukt (net zoals ikzelf dronk geen borstvoeding omdat ik het gewoon niet luste of zo..), vind ik het iets anders. Maar moedermelk is gewoon het allergezondst en je kindje krijgt er de beste weerstand van. Dit is mijn gevoel erbij hoor, dat ik zeg dat ik het egoïstisch zou vinden van mezelf als ik het niet eens zou proberen, dan bedoel ik absoluut niet dat ik het ook egoïstisch van een ander vind. Je hebt toch je eigen gevoel en ideeën over je lichaam en je baby.
ik ben nu 12 kilo aangekomen, iemand een idee hoeveel dat er nog ongeveer gaan worden die erbij komen??