welke hebben jullie gedaan? of gaan jullie doen? of helemaal geen? en waarom niet? wat was jullie ervaring?en met welke cursus? wij gaan de cursus samen bevallen doen in den haag. geen iedee wat ik er van moet verwachten kosten zijn 175 euro 10 lessen met zn 2e
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap een ouderwetse pufclub (cursus 'beter bevallen' heette het geloof ik) gevolgd, heel gezellig en leuk, nog een vriendin aan overgehouden zelfs. Nu wil ik vanaf 6 maanden op yoga, weer eens wat anders.
Hallo, Ik heb zwangerschapsgym (pufcursus) gedaan en het was voor mijn gevoel meer fysiotherapie voor zwangere vrouwen. Ik heb het als positief ervaren omdat we er oefeningen kregen voor sterkere bekkenbodemspieren en heupen. Zeker als je last krijgt van je heupen is het handig te weten welke oefeningen je kan doen. Verder vond ik het prettig dat je ervaringen kan uitwisselen en de tips tegen de kwaaltjes. Ik heb de cursus overigens zonder partner gedaan, die vond 1 avond wel genoeg. Groetjes Bonnie
Hoihoi, Vanavond gaan we voor de derde keer naar de cursus "Samen Bevallen" in Amersfoort. Ik vind het tot nu toe erg leuk. Ik zag nogal op tegen een zwangerschapscursus, maar het valt me enorm mee. Bij ons bestaan de avonden uit 2 uurtjes. Het eerste uur met name theorie en het tweede uur worden er wat oefeningen gedaan. De oefeningen zijn helemaal niet raar (daar zag ik zo tegenop) en iedereen doet gewoon mee alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ik vind het ook heel fijn dat mijn vriend mee gaat, al vindt hij het zelf helemaal niet zo leuk, maar doet het voor mij. Hij doet gelukkig ook gewoon mee. Veel plezier en succes! Liefs, Suus
Ik had gekeken wat bij me zou passen. Had graag samen bevallen gedaan samen met mijn partner maar die zit met moeilijke tijden op zijn werk en daardoor zou het niet lukken. Had me opgegegeven voor zwangerschapscursus van de Icare (zwangerschapsgym volgens mij) alleen toen ik heenmoest zag ik er al een paar dagen zo verschrikkelijk tegenop. Ik had er stress dor wat niet goed is. Ik heb afgezegd. En ga er vanuit dat ik het zelf ook kan doen. Ik geloof erin dus dat moet hopelijk wel goedkomen.
Mijn man en ik gaan naar de cursus "samen bevallen" We vinden het allebei leuk en leerzaam. Mijn man had in het begin zoiets van moet dit, maar nu vind hij het wel leuk. Wij hebben ook 2 uur achter elkaar. Nog 2 keer en dan zijn we er vanaf. We hebben ook een klein groepje van 3 stellen en het klikt goed en we hebben veel lol.
Ik doe yoga waar ze eens in de drie a vier weken een partneravond hebben. Ik vind het erg fijn om even lekker alleen en relaxed met mijn lichaam, het bevallen, het kindje bezig te zijn. Deze week gaat mijn man voor het eerst mee, ben benieuwd. Maar ik vind de yoga wel lekker en ontspannend tot nu toe. Is trouwens voor het eerst dat ik aan yoga doe hoor, dus ook voor de beginner is het aan te raden wat mij betreft!
Hier doe ik geen curcus. Bewust niet eigenlijk.. Het enige wat mij leuk leek was samen bevallen. Maar daar krijg ik mijn man echt niet mee naartoe haha. Dan daarbij kan het niet eens met zijn werktijden. Ik doe wel aan zwangerschapszwemmen. Echt heeerlijk ontspannen in het water. Ook hier train je bepaalde spieren, vooral je beenspieren omdat die veel te verduren krijgen met een buik haha. En het is erg gezellig met ander zwangere dames.
hi, ik doe wel een zangerschapscursus..om me toch beetje voor te bereiden. Het leek me wel echt vreselijk.. Nu ik het doe (3 lessen gehad) valt het best mee.. we zijn maar met 3 mede zwangere. Omdat ik in een klein dorp woon heb je niet veel keuze als in de stad. Ik volg het bij een fysiotherapeut. Je leert er toch best veel van, over de juiste houding, bekkenbodemspieren, ontspanning, welke oefeningen je nog kan doen om beetje fit te blijven. Het is dus best divers. Oh en er is 1 partneravond, moet hem nog wel even overhalen Ik dacht dat de cursus zo'n 8 lessen was voor 75, en dan heb je nog een soort fit na de bevalling..deze is net zo duur en even veel lessen dacht ik. Oh en je krijgt vaak wel een deel vergoedt van de zorgverzekeraar..moet je effe navragen hoeveel (ik 75 pj.). En zit er trouwens over na te denken om bij afwezigheid van de fysio tijdens haar vakantie om te gaan zwemmen. Dat lijkt me idd erg lekker maar helaas is dat op dezelfde avond..
Ik heb geen cursus gedaan, maar me voorbereid door veel te lezen en door zo lang mogelijk te blijven sporten. Verder één voorlichtingsavond van de vk'praktijk bijgewoond (met m'n vriend) en één middag BV-voorlichting in het ziekenhuis (alleen). Voor mij was dit een perfecte voorbereiding; had helemaal geen zin in zo'n vaste cursus en ik lees toch graag.
ik en me vriend gaan ook de curcus samen bevallen doen wij starten 7 juli in wijchen wij zijn 155 euro kwijt.
Wij hebben toen ik zwanger was van de 1e ook de cursus samen bevallen gedaan. Het was om de week bij iemand anders in huis. Op zich wel gezellig en wel leerzaam, maar achteraf had ik zoiets eigenlijk was het niet nodug. Bij deze ga ik dan ook geen cursus volgen. Gr Lydia
Ik ga op zwangerschapsyoga per eind mei. 10 lessen voor 95 euro, weet niet goed wat ik precies bij voor moet stellen maar de ontspaningsoefeningen lijken me erg zinvol. Mn man kan ook een avond mee.
Ik ga vanavond naar mijn derde les zwangerschapsyoga. Lekker ontspannen, even anderhalf uur helemaal voor mij en m'n kleintje. Het is een cursus van 12 lessen met 2 partnerlessen, dus voor mijn man ook redelijk te overzien. We doen ademhalings- en ontspanningsoefeningen, oefeningen voor de bekkenbodemspieren en fijne rek- en strekoefeningen. De partnerlessen gaan over massage (niet verkeerd!) en de bevalling. Hier in de stad kost de cursus niks: De gemeente wil iedere zwangere vrouw de kans geven een zwangerschapscursus te volgen, en ik had het geluk dat de yogadocente die ik graag wilde zich bij die regeling had aangesloten. Wel fijn, nu kan ik dat geld uitgeven aan extra mooi behang voor de babykamer ofzo.
hier begin ik 13mei met "Gezond en fit rondom de bevalling" in lelystad. ben benieuwd hoe dit zal gaan. helaas mogen partners niet mee! stom hoor want we bevallen toch echt 'samen' hij moet toch ook weten wat hij kan verwachten en wat hij in welk geval zou moeten doen
Ik zit op zwangerschapsgym. Het is inderdaad meer fysiotherapie, met veel bekkenbodemoefeningen en leren op je houding te letten etc. Vorige keer ook gedaan en ik had wel wat aan de tips die ze gaven, daar wees werkelijk niemand me op in het ziekenhuis tijdens de bevalling. Het wordt vergoed door mijn ziektenkostenverzekering. Ik ga nu weer, omdat ik dan wat mensen leer kennen in mijn nieuwe woonplaats, anders had ik het denk ik niet nog een keer gedaan, want het meeste weet ik nog wel en zo spannend is het verder niet. Hier zijn het 15 lessen, 10 vooraf, waarvan 1 met partner en na de bevalling 5 om weer in vorm te komen.
Ik heb de zwangerschapsgym gedaan. Ik wilde dit absoluut doen om een beetje zekerder te worden over het zwangerzijn (daarvoor 2mk vandaar). Voor mij was het erg goed. Ik kreeg vooral veeeeeeel informatie over de bevalling en wat je zou kunnen verwachten. Dat heeft er bij mij echt aan bij gedragen dat ik zo'n relaxte bevalling had en dat ik gelijk zei: morgen zou ik het weer doen (bevallen);. Als je voor zo'n cursus gaat vooral even navragen of de cursus inhoudelijk/ iformatief is, of dat je echt oefeningen gaat doen. Nu ik weer zwanger ben ga ik het (over een tijdje) weer doen, want het lijkt me ook fijn om dan bewust met dit kindje bezig te zijn. succes met kiezen