Drie maanden bezig voor eerste kindje en nog niet zwanger van eerste kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lizzy16, 28 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Wie ow wie wil mee kletsten? Wij proberen nu drie maanden zwanger te worden van ons eerste kindje. Spannend!! Wie zit nog meer in deze fase?

2. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Hoi! Wij zijn nu een half jaar bezig, ook nog redelijk kort! Loop wel al bij de gyn vanwege cyclusstoornissen maar we gaan het zien! Gaat bij jou wel alles goed?

3. eerstekindje91

30 apr 2014
    57
    0
    0
    Hey! Wij zijn nu meer dan een jaar bezig voor een eerste kindje. In verband met lange cylcussen naar de gynaecoloog geweest en hier bleek dat ik PCOS heb.

Vrijdag starten met de tweede ronde clomid (welke gelukkig goed aan slaat). Vervelend he die onzekerheid? Ik hoop dat we allemaal snel zwanger zijn!

Lukt het jullie goed om het 'zwanger worden' van je af te zetten?

4. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Hee wat grappig, ik ga ook binnenkort aan ronde 2 van clomid beginnen! Ook PCOS.
    Mij lukt het momenteel even niet zo goed om het zwanger willen worden van me af te zetten, maar over het algemeen lukt het wel. Hoe is dat bij jou? Had je helemaal geen eisprong van jezelf of duurde het gewoon heel erg lang allemaal? Wel fijn dat je goed reageert op de clomid!

5. eerstekindje91

30 apr 2014
    57
    0
    0
    We zitten dus in hetzelfde schuitje! Is dit ook jullie eerste kindje?
    Ik heb wel een eisprong van mezelf maar eens in de 3 maanden dus dat schiet niet heel erg hard op. En jij dan, reageer jij ook goed op de clomid en heb je een eisprong uit jezelf?

Het lukt mij niet altijd goed om het van mezelf af te zetten maar ik probeer gewoon heel veel afleiding te zoeken (sporten, werken, met vriendinnen afspreken). Maar er zijn echt dagen dat het niet zo goed gaat en dan laat ik mijn emoties ook de vrije loop (dat is denk ik beter dan net doen of het je niets doet). Ik probeer dan maar aan de positieve dingen te denken (clomid slaat aan, zaad van m'n man is goed). Het is absoluut geen leuke situatie maar het is ook wel weer een ervaring die je vormt tot wie je bent. Ervaren jij en je vriend/man dit ook zo of niet?

6. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Dag dames,wat is pcos precies? En wat is een lang cyclus? Hoe weet je of je een eisprong hebt?
    Van je afzetten is lastig he! Bij mij lukt het de eerste weken van het cyclus makkelijker. Daarna lastiger! En reuze teleurgesteld als ik dan ongesteld ben. Spannend!

7. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Hoi hoi!

Eerstekindje: Ja voor ons ook eerste kindje! Mijn cyclussen waren wel korter, tussen de 6 en 9 weken, maar ben nu dus wel begonnen met clomid. Heb je maar 4 menstruaties gehad voor je langs de huisarts ging? Hoe waren die eerste maanden voor jou? Wij zijn wel minder lang bezig dan jullie, dus kan me voorstellen dat het voor jou nog moeilijker is allemaal. Ik denk ook dat het belangrijk is af en toe je emoties te ventileren ipv opkroppen en doen of het allemaal goed gaat. Wel herkenbaar dat de eerste weken makkelijker zijn dan de laatste weken, dan wordt het toch spannend of het deze maand raak gaat zijn of niet.

Lizzy: pcos is polycysteus ovariumsyndroom. Komt er beetje op neer dan je heel onregelmatige (of sommigen helemaal geen) eisprongen hebt en dus ook onregelmatig of niet ongesteld wordt. Een lange cyclus is vanaf 5 weken geloof ik. Maar dat zit bij jou wel goed toch? Wel spannend allemaal he! Ik vond de eerste maanden echt superspannend! Opeens kan je dan zo'n positieve test in handen hebben. Helaas heb ik die nog niet gezien ;) maar hoop dat het bij jou sneller gaat! Nu op naar ronde 4 voor jou?

8. eerstekindje91

30 apr 2014
    57
    0
    0
    Hey!

Haartje: het is voor ons ook het eerste kindje! Nou ik heb heel al en toe uit mezelf een 'normale' cyclus van ongeveer 30 dagen. Ik heb ook niet de typische pcos symptomen als overgewicht of overbeharing dus had de link nog niet gelegd. In het begin dacht ik, de onregelmatige cyclussen komen vast door de pil. Maar toen het niet beter ging heb ik een collega in vertrouwen genomen en die zei dat ik bij de dokter gewoon een doorverwijzing moest afdwingen :) Op de echo bij de gynaecoloog bleek idd pcos (met name aan 1 eierstok vandaar ook af toe de normale cyclussen tussendoor).

De eerste maanden waren een wirwar van emoties. Je lichaam kan je zo voor de gek houden dat ik steeds dacht, ik ben nu vast zwanger. Toen ik eenmaal wist dat ik pcos had was het een soort opluchting maar ik vind het best moeilijk om te accepteren dat ik dit heb. Waarom gaat het bij ons nou zo moeilijk? Vriendinnen raken binnen no time zwanger. Nu met clomid krijg ik wel weer wat hoop omdat we normale kansen hebben maar clomid heeft wel invloed op mn emoties :(
    Inmiddels hebben we wel familie en wat goede vrienden verteld wat er speelt en dat vind ik wel heel fijn!

Hoe lang weet jij al dat je pcos hebt en vind je het ook moeilijk om te accepteren?

9. eerstekindje91

30 apr 2014
    57
    0
    0
    Nog een kleine aanvulling:

Haartje: Wel fijn dat je al snel aan clomid mocht beginnen! Hoe kan dat? Heb jij een eisprong uit jezelf en is bij je man/vriend alles goed?

Lizzy: ik herken de teleurstelling maar misschien helpt het als je je beeld bij probeert te stellen. De meeste stellen raken binnen een jaar zwanger. Iedereen hoopt het wel, maar het lukt niet iedereen om binnen 3 maanden zwanger te worden. Denk maar zo, ik ga er vanuit dat het nog 9 maanden duurt, dan kan het (ik hoop dat het jullie sneller lukt dan bij ons) alleen nog maar meevallen.

Ik hoop op een positieve test voor jullie! Sterkte, ik weet dat het niet altijd mee valt.

10. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Wauw wat herkenbaar allemaal! Wel fijn dat je uiteindelijk toch die verwijzing hebt gehad, dat je nu wat aan gedaan wordt zodat je verder kan! Ben je nu alweer met clomid begonnen? Hoe is de cylcus met de clomid? Bij mij de eerste keer 29 dagen! Echt netjes. Ik ga vandaag weer beginnen. Wat hebben ze allemaal getest toen je naar de gyn ging? Ook meteen je man dus? Ik was na een half jaar naar de huisarts geweest en die stuurde me door, dus vandaar zo snel denk ik. Ik heb ruim 5 jaar een koperspiraal gehad, dus wist al langer dat het allemaal erg onregelmatig was. Maar ook omdat ik niet de overbeharing, acne en overgewicht heb, had ik ook niet helemaal verwacht dat er pcos uit zou komen. Ik ben ergens wel blij dat je die bevestiging hebt dat er 'iets' aan de hand is, alleen nu maar hopen dat er ook een zwangerschap uit gaat komen met die clomid ;) Ik hoop het voor jou helemaal omdat je al zo'n tijd bezig bent! Eigenlijk mag ik dan nog helemaal niet klagen.
    Maar met de pil heb je echt ontpilverschijnselen die op zwangerschap kunnen lijken he, heb je daar lang last van gehad? Heb dat van mijn omgeving wel gehoord. Trouwens bij mij in de omgeving ook 5 van de 6 binnen 1-3 maanden zwanger, en eentje die er een jaar over heeft gedaan. Hoe zit dat bij jou Lizzy?

11. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik ben 3 maanden bezig, maar ik vond dat die zijn omgevlogen! Dus ik ben nog niet echt superongeduldig :)

Deze ronde begonnen met tarwekiemolie, al veel goeie verhalen over gelezen!

12. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Hoi Rainbow, wat fijn! Wat doet tarwekiemolie precies dan?

13. eerstekindje91

30 apr 2014
    57
    0
    0
    Ja dat is idd heel fijn! Ik ben idd weer met clomid begonnen, nog 2 pillen. Mijn vorige cyclus was 31 dagen dus ook heel netjes! :) Toen ik vorige week weer ongesteld werd had ik alleen zulke erge krampen. Niet normaal, auw! Heb jij dat ook? Heb je verder last van de bijwerkingen?

De gynaecoloog heeft echo's gemaakt. Bloed geprikt op allerlei hormoon waardes en het zaad van mn mannetje onderzocht. Het is idd fijn om te weten dat er een reden voor is dat je zo onregelmatig ongesteld bent! Is jouw man ook onderzocht?

Natuurlijk mag je ook klagen! Het is gewoon balen en je wilt het zo graag! Ik heb een vriendin die al 2 jaar bezig is. Dan denk ik idd ook, ik mag niet klagen..

14. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Zorgt voor een betere weerstand, betere doorbloeding (Dus ook een betere innesteling) en soms verkort het de cyclus ook
    Heb al op verschillende forums gelezen dat er veel zijn zwanger geraakt vanaf dat ze dit innamen!

15. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Eerstekindje: 31 dagen is heel netjes! Veel beter dan 3 maanden ;) Ik had ook erge krampen idd, maar dat had ik de maand ervoor ook zonder clomid.. dus ik weet niet of het er bij hoort of dat het toeval is ;) heb je verder nog veel last van de clomid gehad? Je zei van wel toch? Is er uit de bloedwaarden nog iets gekomen? Bij mij ook echo en bloed prikken, maar omdat we nog geen jaar bezig zijn was het alleen nodig om mijn cyclus regelmatig te krijgen. En dat lijkt te zijn gelukt ;)

Rainbow: Dat klinkt goed! Kan je dat gewoon kopen bij de drogist?

16. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ja bij 't Kruidvat, 3 euro voor een potje!

17. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    goeie tip! Ga ik ook maar eens voor kijken :) maakt het nog uit wanneer je er mee begint? Of werkt het gewoon meteen?

18. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik meen dat het niet uitmaakt! Mag ook tijdens de zwangerschap doorgenomen
    Je moet er wel altijd 3 per dag nemen

19. eerstekindje91

30 apr 2014
    57
    0
    0
    Zeker weten, 31 dagen is heel mooi! Uit de bloedwaarden bleek idd een pcos beeld (LH en FSH niet in verhouding en een te hoog testosteron).

De eerste cyclus met clomid moest ik tussentijds een keer terug komen om te kijken of er een eitje groeide en na vermoedelijke eisprong progesteron prikken om te kijken of er een eisprong is geweest. Deze cyclus hoef ik niet langs te komen. Dus hoop op weer een goede eisprong :)

Ja merk wel wat van de pillen. Met name moeheid/duf, hoofdpijn en buikpijn. Maar alles voor het goede doel he! :)

Van tarwekiemolie heb ik idd ook wel eens gelezen dat het je cyclus regelmatiger kan maken. Wie weet helpt het. Voorlopig hou ik het maar even bij clomid ;)

20. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Haha grappig dat had ik ook! Alleen de eerste keer langsgeweest voor een echo en nu voor een paar maanden clomid mee gekregen. Doe je ook ovulatietesten om te kijken wanneer je eisprong is? Of voel je je eisprong?

Deel Deze Pagina