Kan het dat een kind hallucineert ten gevolge van koorts of verkoudheid? Ik schrok hard zonet toen ik mijn dochtertje (4,5 jr) water wilde brengen, ze was wakker geworden door haar hoest, ze huilde hard en anders en was erg angstig, ze keek me aan met grote ogen en keek opzij en naar achter, helemaal verstijfd en wees naar iets dat er niet was, ze zei ook niks. Ik dacht dat ze deed alsof maar ze begon te huilen, en leek niet te beseffen dat ik er was. Ze stapte uit haar bed naar beneden, na 5 minuten was ze weer zichzelf en is ze weer gaan slapen. Ik ben versteld, kan een kind zomaar hallucineren?
Kinderen kunnen wel gaan ijlen door koorts... (Volwassenen ook trouwens) Eng gezicht lijkt me! Beterschap...
Ik zou ook aan ijlen denken...Naar! Hoe hoog is haar temperatuur? Heb je haar al pcm gegeven ofzo? Sterkte!
inderdaad met koorts kun je flink ijlen. Paar jaar geleden was ik met de mexicaanse griep op de top flink de weg kwijt.
Dankje voor de reacties. Het is indd heel naar, nog nooit meegemaakt zoiets! Het vreemde is dat ze geen (hoge) koorts heeft, ze voelt ook niet erg warm aan. Ik gaf ze wel vsm druppeltjes siroop van Tussikind en smeerde haar borst goed in met vicks vaporub... Misschien kan dit de oorzaak zijn?
Het kan ook een droom zijn geweest. Die zijn soms zo echt, dat ze er niet zo goed uit kunnen komen. Dat komt hier wel eens voor.
hier is ze ook wel eens heel raar aan het dromen dat ze wakker lijkt maar het echt niet is en ze ook vreemd doet! Hallucineren lijkt me sterkt bij zo'n kleintje!
Laatste keer dat me dochter koorts had heeft ze geijlt. Ze zei dat ze allemaal herrie bij de buren hoorde. En later zei ze ook dat iemand haar arm had vastgehouden. Best eng maar kwam door de koorts.
Waarschijnlijk heeft ze idd geijld. Ik ijlde vroeger ook heel erg als ik ziek was. Ik had dan nooit hele hoge koorts, zelfs bij net aan koorts ijlde ik vreselijk. Echt heel naar.
Ik herken het van mijn dochter die nachtangst heeft. Wordt al minder nu ze ouder wordt maar rond haar 2,5 a 3e jaar is dat begonnen. Dan moest ze hoesten en daarna werd ze huilend wakker..maar niet echt wakker...de dag erna weet ze er dan niks meer van. Maar goed, misschien was het inderdaad alleen ijlen van koorts.
Nachtangst is het eerste wat in mij opkomt... hier een bekend fenomeen, gelukkig wel zeldzaam. In spannende periodes komt het vaker voor net zoals in periodes van mindere fysieke toestenden. Hier is het meestal flink huilen zonder wakker te worden maar heel soms ook hard schreeuwen.
Mijn dochter heeft draken gezien.. en als je haar zag kijken, dan zag ze ze écht! Zo bizar... Toen was ze 3. Ze zat echt te bibberen van angst en volgde ze met haar ogen. Verder 2 weken terug toen de meiden hier ziek waren, lag de jongste ook echt te ijlen in bed. Maar die had wel duidelijk koorts. Maar het kan dus beiden zijn. Ik denk echter dat het nu dromen was. Mogelijk wat versterkt door de vermoeidheid door het wat ziek zijn.