Dilemma: wel of niet bij achterburen zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hommel82, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier bij buren (direct naast ons) zeker wel :D
    Hebben brandalarmen en 3x waakhonden dus inbreken is uitdaging :)
    Daarbij hebben we camera's hangen in kids kamers en hondenkennel :)

Zonder camera zou ik het niet doen, vind fijn als ik even kan kijken :D

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ligt eraan hoe je je eigen huis kan zien...

Hier zitten we wel eens bij naaste buren (buiten in de tuin) en neem ik babyfoon ook mee.
    Maar is ook wel babyfoon met camera
    En ga af en toe eens kijken

Maar wij zitten dan wel buiten met zicht op t huis

3. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Geen haar op mn hoofd die daaraan denkt!!!

4. minon

minon Niet meer actief

Ik zou het wel doen hoor. Wij zitten vaak bij de buren vier huizen verderop n ze passen ook wel eens op die manier op voor ons. Pas uitgetest wanneer de babyfoon zn bereik verliest en dat was na een dikke 200 meter. Als hij het niet doet gaat ie piepen en we hebben een alarmsysteem in huis die dan aanstaat. Als je in huis zit ga je toch ook niet ieder half uur kijken? Wij nooit gedaan want dan werd ze iedere keer wakker van de deur. En inbreken kunnen ze net zo goed doen als jij er naast slaapt

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    Nee. Zou ik echt niet durven!

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Nee nooit!!'

Bel dan voor die paar uurtjes gewoon een oppas.

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

De mensen die het wel durven, ik ben misschien hard maar hebben jullie nog nooit van het verhaal van Maddy gehoord? Ouders gingen uit eten, lieten de kinderen in het hotel 'achter', zo'n 100 meter verderop gezellig eten met wie dan ook en kind weg. Het zou je maar gebeuren! Dus geen haar op mijn hoofd die het zou doen!!!!

Ik heb in een wijk gewoond waar het zaterdagavond altijd gezellig was/is, mensen bij elkaar, biertje, kampvuur, etc. Kinderen liggen in bed te slapen en ouders zijn (wel binnen 100 meter) bij buren op bezoek dan wel buiten gezellig. Tegen middernacht half bezopen en strompelend naar hun eigen huis waar hun kinderen nietsvermoedend liggen te slapen. Nou sorry hoor! Dan breekt echt m'n klomp.....

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Sorry maar die vgl met Maddy gaat echt niet op! Zij lag op de benedenverdieping met een open raam te slapen naast een wandelweg, als ik het me goed herinner. Das wel net iets anders dan pakweg op de tweede verdieping met alle deuren op slot.

9. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.069
    2.876
    113
    Een hotel is toch anders dan je eigen huis?!
    Bij Maddy was er ook een raam open etc volgens mij..
    Ik denk dat ik het met zicht op t huis wel zou durven. Wel met onze babyfoon met camera en brandmelders in huis.

Inbreken kunnen ze ook 's nachts als ik er naast lig.. en zitten jullie nooit in je eigen tuin in de avond? Of je nu in de tuin van je buren zit of die van jezelf..wat is het verschil?

Enne je bepaald zelf of je drinkt..dat heeft niks met ts te maken..

10. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik kon het gevoelsmatig niet hoor, en nog zou ik het niet doen.. Ik vertrouwde in het begin de babyfoon zelfs binnenshuis niet *bloos*en opeens begreep ik het nut van een beeldbabyfoon ;)

11. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ligt eraan of je je huis ziet en hoever het is..

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Onze buren gaan savonds als de kleinen slapen (ze hebben er drie van 7 maanden, 3 jaar en 5 jaar) een blokje om doen over de dijk.....zij kunnen het huis wel in de gaten houden, maar oooooooh never nooit dat ik dat zou doen. Ik kan niet horen dan of er in huis wat gebeurd. Of mijn kinderen in paniek zijn. Maar goed, zij fietst ook naar school en laat de kleine dan slapen..zou ik ook niet durven.

Maar ieder voor zich hoor..zij voelen zich er prima bij , soit, ikke niet dus doe dat niet.

13. kvinna

kvinna Niet meer actief

En er zijn tig mensen die een loper van de deur van je hotelkamer hebben. Vind ik ook niet te vergelijken.

14. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik zie de vergelijking niet met Maddy.
    Ik ben niet op vakantie in een hotel, waar ik vervolgens mijn kind achter laat om uit eten te gaan.
    Ik zit bij de buren, ongeveer 3 meter verder dan mijn eigen woonkamer.

Over inbreken enzo,...
    Mijn ouders zaten 's avonds tv te kijken en ondertussen via het afdakje boven de voordeur werd er ingebroken, de juwelen meegenomen en ze waren weer weg. Niets gemerkt!

15. Valora

Valora Niet meer actief

Wij gaan 's avonds ook regelmatig naar de buren, en nemen gewoon de babyfoon mee. Als hij huilt staan we er binnen de 2 minuten weer bij.

16. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het nooit doen. maar ik ken mensen die het wel doen.

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja hoor, doe dat regelmatig. bij mn zoontje ook altijd gedaan. je heb toch een babyfoon? ander verhaal als je kleine regelmatig wakker is maar als je die op normale tijd bed in doet en die slaapt gewoon normaal altijd de hele avond/nacht door, waarom niet? deuren op slot, babyfoon mee, en geniet van je avondje. zoals iemand al zei is het onzin(in mijn ogen) om een oppas te regelen terwijl je 1 deur verder zit. en als je het echt eng vind dan kijk je elk half uur toch ff bij je kleine?

18. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik zou het niet doen.
    Zou me dochter mee nemen. Wij hebben zaterdag avond een bbq. Nemen haar mee, neem camping bedje mee kan ze daar mooi nog even een slaapje doen.

Zou me echt slecht voelen. Gelukkig hebben we geen babyfoon.:D

19. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik geef alleen aan dat het wel voorkomt dat ouders meer aan zichzelf denken. Dat hoeft in ts haar geval niet zo te zijn.
    Ik woon in een flat dus ik heb geen tuin ;)

20. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Wij doen het regelmatig, de overburen zijn mijn beste vrienden. Als daar een feestje is, nemen we de babyfoon mee en kunnen we ook gewoon eens samen ergens heen.
    Ook passen ze wel eens op met de babyfoon als wij weg zijn

Deel Deze Pagina