Dilemma: wel of niet naar oma?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pindaa, 16 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Net als alle voorgaande reacties. Geen haar op mijn hoofd om oma "haar zin te geven". Want daar komt het dan op neer. Jij zit de hele tijd in spanning als ze daar is en terug zit je met een overprikkeld kind. Je kind voelt die spanning trouwens ook. Zou het niet doen, onnodig.

2. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Wat vind jouw partner van deze hele kwestie?????

Ik zou btw ook nee zeggen.. Het moet ten alle tijden goed voelen om jouw kindje ergens achter te laten!

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Je schrijft dat je het niet met je partner kan bespreken.
    Heeel moeilijk,maar ik denk wel dat je dat moet doorbreken.
    Dit zijn, zeker nu er een kindje is, DE dingen die je als ouders met elkaar moet oplossen! Dat kan je niet zomaar aan de kant schuiven.

En je kindje lekker thuis houden...als het niet goed voelt, niet doen!

4. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Je moet doen wat bij jou goed voelt en dit dus niet.... ik ben er wel voor dat oma's net zo veel kans moeten krijgen om een band op te bouwen ook is dat soms lastig, maar dat kan ook op andere manieren. Mijn schoonouders wonen hier in dezelfde straat zien onze dochter dus dagelijks en ik moet ze soms een beetje afremmen. Ik heb veel in het ziekenhuis gelegen en mijn dochtertje sliep dan bij hun omdat papa hele dagen van huis is. Ze was liever bij hun, maar nu ze weer lekker de hele dag bij mij is, zie ik gelukkig dat ik haar nummer 1 ben hahahha Mijn ouders wonen verder weg, ik heb nooit een goede band gehad met mijn eigen ouders, maar ze zijn zielsgelukkig met hun kleindochter. Ze is nu nog de enige, volgende week komt er een kleinzoon bij die bij hun op de hoek woont, misschien dat het dan wat minder fanatiek word.
    Mijn ouders komen elke week op bezoek, mijn vader heeft er zelfs een dag werk voor opgegeven zodat ze die dag aan kleindochter kunnen besteden... en als ik kan logeer ik 1 of 2 dagen bij hun zodat ze tijd met mijn dochter kunnen doorbrengen. Maar goed ik ben er dan wel altijd bij. Eerst was het huilen bij haar 'vreemde' opa en oma, maar nu is ze heel blij als ze opa en oma ziet! En mijn band met mijn ouders is ook een stuk beter geworden door de komst van de kleine....

5. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ik mis inderdaad de rol van jouw partner in het geheel, wat vindt hij ervan?

Ik zou gewoon zeggen; als mijn kind komt, kom ik zelf ook. Punt klaar. Kunnen ze prima een band opbouwen, maar niet zonder jou.

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    De enige reden om het wel te doen zou zijn om oma te 'pleasen'.
    Dat lijkt me onvoldoende reden aangezien je kind en jijzelf voor oma's belang gaan.
    Niet doen dus.

7. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    omg!
    laat oma lekker naar jou komen als ze een band wil!
    je zegt gewoon nee! dit kan echt niet hoor. oma heeft niks te willen wat dat betreft. als jou gevoel nee zegt, moet je hrt niet doen!

en bespreek dit aub met je partner. als er dan gezeik van komt, sta je veel sterker!

8. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Als zij jou al niet wil zien en het niet eens is met jouw manier van opvoeden zou het bij mij snel over zijn.
    Ze zou eerst maar eens een normale houding naar mij moeten tonen voor ze op m'n kind mag passen, het is jouw/jullie kostbare bezit en als je je er niet prettig bij voelt zou ik het niet doen.
    Hoe staat je vriend hierin?
    Als jij goed met je moeder kan en de kleine heeft het daar naar de zin is het logisch dat je haar liever daar brengt.
    Ze is nog maar 4 maanden!
    Je schoonmoeder hoeft niet te beslissen dat ze jouw dochter wil om op te passen.
    Het is JOUW kind ;)

9. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen haar op mijn hoofd!
    Jij bent niet welkom en dan wel jou baby opeisen...echt niet

10. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Ik ben het ermee eens, niet doen.. snap wel dat je lastig vindt omdat je het graag gelijk wilt verdelen, maar als je gevoel niet goed is niet doen. Je kunt natuurlijk wel af en toe een ochtendje/middagje gezellig samen heen, of dat oma dan wat leuks gaat doen met de kleine. Maar iedere week? Daar moet ik ook niet aan denken :p mijn schoonmoeder heeft zelf 3 kinderen grootgebracht (haar woorden) en dus hoef ik haar niet te vertellen wat ze moet doen.. haha ;) dan gaat onze meid daar dus niet zo vaak heen...en idd, je schoonmoeder kan ook naar jou komen toch? Dan is je kind wel in een vertrouwde omgeving en zijn het gewoon jouw huis en jouw regels :D

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.996
    113
    Precies!
    Je gaat je kind toch niet ergens achterlaten waar jij zelf niet welkom bent?
    In wat voor loyaliteitsconflict oet je kind terecht komen als het oud genoeg is om te begrijpen waarom mama daar nooit komt en hij zelf wel?

12. Pindaa

Pindaa Lid

27 jun 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het op jullie aanraden toch maar met hem besproken en hij dacht er heel makkelijk over. Als wij een keer in de buurt zijn en we willen even samen wat doem dan kan ze daar wel even heen maar zijn zeker niet verplicht de baby de hele dag te brengen. Viel me dus alles mee om te bespreken maar voelde.me zeler gesterkt door jullie! Ik wilde het eigenlijk niet bespreken omdat ik hem niet jet gevoel wil geven dat ik de baby bij zijn moeder wil weghouden. Ja ik ben nou eemmaal een pleaser maar bij dit idee werd ik zeg maar een beetje naar en wilde hewoon wat onafhankelijke blikken op het geheel.

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Goedzo. En wat hij zegt als jullie er toevallig eens zijn en wat moeten doem dan kan ze er een uurtje bijblijven en anders gewoon niet. Je bent toch thuis. Dan hoef je je kindje niet weg te brengen.

14. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Nee. Je hebt immers geen opvang voor je kindje nodig.

Maar ik begrijp je dilemma wel. Je wilt haar geen band met je kind onthouden. Dat spreekt voor je. Alleen denk ik dat je er zelf ongelukkig onder wordt.

Overigens past mijn (hele lieve) schoonmoeder straks wel een dag in de week op en natuurlijk luistert zij naar wat ik fijn vind, maar heeft zij ook het recht om dingen enigszins op haar eigen manier te doen. Als ik dat echt niet wil moet ik haar ook niet op laten passen. Ook daar word je naar eigen zeggen niet gelukkig van.

Als het je nu al slapeloze nachten oplevert heb je je antwoord al.

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Heel simpel: NEE, niet naar oma zonder toezicht. Misschien later, maar nu niet.

16. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niet doen, ik heb ook zo'n relatie met mijn schoonmoeder
    Ze verwacht te kunnen oppassen terwijl ze mij niet moet en nooit heeft gemogen

Ik word getolereerd en daar blijft het bij. Ik niet welkom , mijn zoon ook niet.

17. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Wat fijn dat je het besproken hebt. Nu vormen jullie samen één front. Super! Geniet van je kleine.

Liefs, Miss T

18. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    band of geen band in dit geval, zoals ik het allemaal lees
    een vette Nee..

(ik heb zelf ook een baby van 4,5 maand..;)

19. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Volg je moeder gevoel...ik heb altijd gezegd als ze goed zelf kan praten en dus voor zichzelf op kan komen gaat ze ergens anders logeren dan alleen bij mn ouders.
    Je kindje heeft nog rust en regelmaat nodig en zials ik begrijp krijgt hij dat daar niet. Bovendien als jij je niet geaccepteerd voelt waarom moet je hun dan wel accepteren als oppas?

20. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Een band opbouwen kan ook later hoor, daar hoef je niet meteen mee te beginnen.

Gewoon niet doen, heel erg simpel.

Deel Deze Pagina