verhoogde kans bekkeninstabiliteit?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door masha10, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masha10

masha10 Lid

25 nov 2012
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik heb werkelijk geen idee of dit kan.. Ik werk op een bungalowpark waarbij ik soms de hele dag over het park loop en daarbij wel 40 keer een bungalow binnen loop, dus ook een trap 40 x op en af. Kan dit de kans op bekkeninstabiliteit verhogen? Of bestaat dit niet en krijg je dit 'gewoon' wel of niet? Ik heb al wat gegoogled maar kon hier niet echt iets over vinden. Hoop dat 1 van jullie hier antwoord op kan geven..

Alvast bedankt!
    Groetjes Masha

2. MLkids

MLkids Niet meer actief

Dat geeft geen verhoogde kans.

Het is iets hormonaals en het heeft met de aanleg van je spieren en banden te maken.

Mensen die hypermobiel zijn hebben een verhoogde kans, en door hormomen verweken je banden waardoor deze je gewrichten niet helemaal meer op zijn plaats houden. Ook overgewicht geeft een kleine kansfactor.

Het is in ieder geval niet vooraf te voorspellen.

In Afrika lopen ze ook kilometers om water te halen ;)

3. masha10

masha10 Lid

25 nov 2012
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is waar, daar had ik dan weer even niet aan gedacht:).

Bedankt voor je reactie!

4. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Het is wel zo dat wanneer je bekkeninstabiliteit hebt (of in ieder geval last van je bekken hebt) dat trappen lopen niet de beste beweging is... Dus al je voelt dat je last van je bekken krijgt, mogelijk kijken of je dat niet kunt omzeilen... Lopen op zich is juist goed om eea soepel te houden (dat zei mijn fysio tenminste).

5. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Veel lopen geeft gelukkig geen verhoogde kans.

Een verhoogde kans heb je meestal door hypermobiliteit en/of een verleden met lage rug/bekkenklachten.

Wel raad ik mensen met bekkeninstabiliteit zelf altijd af(werk als fysiotherapeut) om veel trappen te lopen en te 'overbelasten'. Lopen opzich is juist goed voor de spieren en gewrichten, maar waar de grens ligt is voor iedereen verschillend.

Hopelijk krijg je nergens last van!

6. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het geeft geen verhoogde kans op bekkeninstabiliteit. Want dat wordt door hormonen veroorzaakt waar je lichaam wel of niet op reageert.

Maar als je eenmaal bi hebt, dan is lopen en traplopen wel heel belastend.

Deel Deze Pagina