Nee als het goed is kan hij dan niet klimmen, maar je weet het nooit natuurlijk, sommige kinderen zijn zo vindingrijk Hij is best jong om over te stappen naar een gewoon bed, maar ik snap de reden wel. Ik denk trouwens dat ik voor bed 2 zou gaan, vanwege de trap die schuin staat en de gangbare maat.
Ik vind bed 1 veel mooier en lijkt ook degelijker. de maat zou ik me niet druk om maken, qua beddengoed past dat gewoon hoor, enkel het matras maar dat is iets wat je eenmalig koopt. ook de lades er onder zijn erg prakties,al met al zou ik echt voor bed 1 gaan. ook het fijt dat beiden niet uit bed kunnen vallen helpt daarbij, want je mag verwachten dat de oudste er niet uitvalt, maar gebeurd dat wel, dan is dat best hoog, ik zou dus echt bed 2 niet andersom in elkaar zetten. het is niet voor niets dat bovenin vaak een rekje zit.
Bd twee vanwege de gangbare maat en de trap die schuin staat. Op marktplaats staan heel veel bedhekjes en die kun je onder het matras schuiven zodat het kindje er niet makkelijk uit valt. Dan hoef je niet eens het bed om te draaien.
Ik had nog even gebeld over bed 1. Maar de matrassen die erbij zitten, zijn maar 7 á 8 cm dik. Dus dat vind ik niet echt geweldig en dat betekent dat ik daarvoor nog nieuwe matrassen zou moeten kopen. Nu of over een tijdje..
Bed 2, gewoon monteren en er een uitvalhekje op vastmaken. Die kun je snel genoeg eraf halen wanneer hij er te groot voof wordt. En net als hierboven ook al genoemd is, van die platte bakken die je zo onder het bed kunt rollen, die zijn ook ideaal voor spulletjes.
Bed 2 gezien de maat en de treden (de platte treden doen niet zo zeer aan hun voeten dan ronde treden).
Ik denk dat je voor bed 2 gaat. Maar ik vind 1,5 ook wel erg vroeg. Heb je geen wiegje waar de baby eerst in kan? Of lenen? zijn zoveel mensen die dit hebben en amper gebruikt...
bed 2. vanwege de maat. denk ook aan beddegoed. waarschijnlijk minder keus vanwege afwijkende maat en misschien nog duurder ook. Het eruit vallen is wel een oplossing voor te vinden denk ik, en dat is ook geen jaren meer natuurlijk
Ik zou bed 2 kiezen vanwege de formaat van de matrassen. Maar als je het bedrek van de bovenste, onderaan wilt monteren dan kan je bovenste kind er uit vallen en kan je je trap niet vast zetten?
Nee joh dat bedoel ik ook niet! Het hekje van het ONDERSTE bed, wat op de foto tegen de muur staat, die aan de voorkant monteren.
Die van mij ging trouwens met 1,5 ook over naar een groot bed hoor. En toen we op vakantie gingen, voor haar 2e verjaardag, vond ik 't zo'n gek zicht, mn grote meisje in een campingbedje! Want wij waren dr gewend in een gewoon bed!
Bij de ikea kan je voor 5 euro een uitvalplankje kopen wat je heel makkelijk kan monteren op het bed!
Ik vind bed 1 er ook leuker uitzien, maar idd qua afmeting niet handig en die dunne matrassen die je er dan bij krijgt is ook niks. Moet je alsnog extra geld uitgeven aan dikkere matrassen. Bed 2 is dan praktischer, helemaal als je ze ook nog gewoon los als 2 eenpersoons-bedden neer kan zetten.
Dat weet ik, die heeft mijn oudste op zijn peuterbed ook. Maar met anderhalf wilde ik eigenlijk nét even dat extra, ter bescherming. Anderhalf ís ook nog een beetje klein. Maar om nu voor een half jaartje of zo nog een ledikantje te doen..? Ik vind het ook wel fijn als alles is geregeld als de baby komt. Ze slapen sinds begin van het jaar samen op de kamer, dat gaat geweldig, dus hiervoor heb ik ook goede hoop! En gaat het niet, dan blijft hij gewoon wat langer in het ledikantje en gaat de baby alleen in de wieg. Ik heb wel een wiegje (geleend) maar die komt bij ons op de kamer. De middagslaapjes had ik wel gewoon in het ledikantje op de eigen kamer bedacht. Maar we hebben de knoop doorgehakt! Bed nummer 2 wordt binnen 5 dagen bij ons geleverd
informeer even na het gewicht wat ze kunnen dragen... als je ze lang wilt gebruiken is dat van belang.... ons stapelbed kan geloof ik 60 kilo per deel aan.... als je denkt dat ze voor dat ze 60 kilo zijn dat bed wel iuit zijn is de lengt niet van belang, 180 zijn ze niet zomaar. Alleen als de matrassen niet goed zijn weet ik niet of je makkelijk een ander vindt in die maat......
Ik zou persoonlijk de bedden nog apart op de grond zetten. Ik zou ook bang zijn dat hij het trappetje op zou gaan. Ook al heeft hij een slaapzak aan en denk je dat hij het niet gauw zal proberen. Ik vind 3,5 net iets te jong voor bovenin een stapelbed. Maar dat is persoonlijk...
Hi, Ik zou ook voor bedje 2 kiezen, en ik zou hem niet andersom monteren, maar voor 10 euro een zijsteun kopen. VIKARE Zijsteun - IKEA Onze kleine meid ligt zonder zijsteun in bed en is er nog nooit uitgevallen, en het scheelt klimwerk en lijkt me makkelijk met verschonen van de bedden.
Je hebt al gekozen zie ik, dus lekker overbodig: Ik zou voorlopig nog geen stapelbed kopen! En dan vooral voor de oudste, 3,5 is in mijn ogen echt veel te jong, ik dacht dat de richtlijn vanaf 6 jaar was... Is je oudste nachtzindelijk? Wat als hij 's nachts moet plassen? Alleen in het donker de trap op en af? En de jongste gaat dat natuurlijk al snel nadoen. Mijn jongste trok met ruim 1,5 zelf zijn slaapzak uit, we hebben het weten te rekken tot bijna 2, toen kreeg hij toch echt een dekbed omdat het winter werd.