Dilemma werk man

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 14 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het is toch toch zo dat wanneer je de bus echt alleen maar voor het werkverkeer gebruikt, dan geldt er geen bijtelling? Pas wanneer je er ook privékilometers mee gaat maken dan gaat de bijtelling lopen.

Hopsatee vindt dit leuk.
  2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hmmm... iedere weldenkende werkgever begrijpt toch dat je niet zomaar JA zegt op alleen extra voorwaarden, maar zonder salarisbod. Ik zou dan aangeven dat je er op zich positief in staat, maar dat je pas echt kunt beslissen op basis van het totaalplaatje.
    Uit wat je verder verteld klinkt het heel positief.

Hopsatee vindt dit leuk.
  3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier ben ik het ook mee eens hoor. Zo slecht vind ik het echt niet klinken.

Bubblez vindt dit leuk.
  4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Vind het van het salaris niet noemen echt wel heel raar. Van het ouderschapsverlof vind ik wel star.
    Verder klinkt het heel prima!

5. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Dat is afhankelijk welke voorwaarden er zijn, is woon werkverkeer zakelijk of prive? En er mogen geen prive km gereden worden etc

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik snap dat hij geen ja kan zeggen zonder een salaris aanbod.
    Jammer van dat ouderschapsverlof.
    Is het ook een optie om verder te solliciteren? Het klinkt allebei niet als de ideale baan.

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Dat hij geen salaris aanbod heeft gekregen en ze eerst een huidige loontstrook willen zien vinden wij ook een beetje vreemd.

... euh pardon ... dat zou er bij mij niet in gaan ... hebben ze niks mee te maken.

Ik zou overigens met alle andere dingen geen probleem hebben. En zoals iemand anders al aangaf misschien poetshulp inschakelen of opschroeven zodat weekenden ook echt vrij zijn?

Ik zou een mooi salaris aanbod willen horen en dan willen onderhandelen ...

Salarisstrook zien ... hoe durven ze!

Darinka1 vindt dit leuk.
  8. p1982

p1982 Niet meer actief

Zou zeggen kom maar op met salaris voorstel en dan kan je man tegenvoorstel doen

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Klopt! Er worden geen prive km mee gereden.

Inmiddels heeft hij gisteren gebeld, en gewoon maar eerlijk gezegd waar die over twijfelde. Ze begreep het maar gaf wel aan hem heel graag te willen hebben.
    Ze blijven echter erbij dat ze eerst zijn salarisstrook willen zien (ik snap dit echt niet zo goed) dus dat gaan we maar doen, en dan zullen ze wel met een heel goed aanbod moeten komen . Ben benieuwd!

10. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.875
    7.938
    113
    Leggen ze ook uit waarom ze de loonstrook willen zien?

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Nee, is volgens hun standaard.
    Ze willen zijn salaris inzien (hij heeft het exacte bedrag genoemd wat die nu krijgt) maar ze willen ook zijn pensioenpremie inzien?

12. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Misschien betalen ze volledig pensioen en houden daar dan rekening mee in het bod. Als je man nu een deel zelf betaald dan zou dat ook schelen.

Neemt niet weg dat ik het een rare gang van zaken vind. Maar laten zien en het bod afwachten kan natuurlijk altijd.

13. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Wat hierboven bedoelt wordt, is hoe beschouwt de werkgever het woon-werkverkeer. Het kan zijn dat hij de bus mag gebruiken om van t werk naar de klant te komen, en niet van huis naar werk....dus dan zouden de km van huis naar de werklocatie/eerste klant toch echt als privé worden beschouwd en bijtelling opleveren...

14. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.875
    7.938
    113
    Slechte onderbouwing van hun kant. Maar goed, misschien niet echt het moment om heel moeilijk daarover te gaan doen als je graag die baan wil. Ze kunnen beter een proforma loonstrook voor hem maken, zodat hij kan zien hoe z'n toekomstige loonstrook eruit gaat zien. Ze zijn wel heel erg van de eenzijdige informatievoorziening en laten hem een beetje in het ongewisse. Hopelijk doen ze hem een mooi aanbod en maakt het uiteindelijk allemaal niets uit.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Hij zal altijd werken op locatie door heel NL dus het is gewoon van huis ---> bedrijf waar die heen moet. 40 min eigen reistijd per dag dat dan wel, maar dus geen bijtelling :)

16. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.875
    7.938
    113
    De fiscus bepaalt de regels voor de bijtelling niet de werkgever.
    En de fiscus ziet woon-werkverkeer als zakelijk.

17. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik ben recentelijk ook van baan gewisseld en er zijn best veel werkgevers die tegenwoordig om een salarisstrook vragen!

Persoonlijk had ik er niet zo veel moeite mee. Je wil op zijn minst verdienen wat je nu ook verdient, werkgever wil je graag binnenhalen maar ook niet meer betalen dan “nodig” is. Op deze manier leg je gewoon allebei je kaarten open en eerlijk op tafel.

Deel Deze Pagina