zo dan... ik krijg net even te horen dat ik morgen mee MOET naar kraamvisite van een collega. volgens mijn leidinggevende ben ik dit verplicht omdat HIJ een afspraak inpland onder werktijd. ik vraag me af of ik dit kan weigeren... ik wil helemaal niet mee, wij zijn al zolang bezig voor een kindje, vroege miskramen, mmm, hormonen, ik trek dat gewoon helemaal niet om naar een babytje van een ander te gaan kijken. misschien kom ik nu egoistisch over, maar zo voel ik het op dit moment, kan er ook niets anders van maken. als het nou een vriendin zou zijn, zou ik zeker wel gaan hoor, maar deze vrouw ken ik helemaal niet en haar man is een collega, maar meer ook niet....zucht
Weet je baas dat je in de MMM zit? Zoja dan zou ik me ziek melden, echt belachelijk om bij de vrouw van je mannelijke collega op bezoek te MOETEN gaan
Gewoon even netjes met je baas bespreken? hijkan tenslotte ookniet alles ruiken toch? je kan gewoon zeggen dat je om persoonlijke redenen zoiets liever niet doet.
Naar mijn idee kan hij je niet verplichten hoor. Je hebt een contract voor je werk en dit valt onder prive zaken. Ik zou het gesprek met hem aangaan en eerlijk zeggen hoe of wat. Misschien kan je deze dag dan gewoon werken of een verlofdag opnemen? Lijkt me beter dan je ziek melden. Het klinkt bot maar eerlijkheid duurt het langst. Het is een wel een *** situatie zeg!
ik zou het gewoon eens overleggen met hem. Uitleggen waarom je er tegen op ziet, en zeggen dat je het fijn ahd gevonden als het eerst even gevraagd was!
Ja inderdaad... Maar...je hoeft de reden niet te zeggen...gewoon persoonlijke zwaarwegende redenen waarom je niet kunt. En echt...ik zou in jou positie daar ook echt geen zin in hebben. helemaal niet egoistisch
bedankt voor jullie reacties, het ligt dus niet helemaal aan mij... even voor de duidelijkheid, mijn leidinggevende is helemaal op de hoogte van mijn situatie, sterker nog, toen ik vanmorgen zei dat ik dit liever niet wilde met alle redenen(wat ik hem ook al eerder verteld heb), kreeg ik te horen dat ik moet, omdat het onder werktijd valt.
ik lees echt belachelijke eisen van werkgevers hier op het forum:x kraamvisite heeft niks met werkzaamheden te maken, gewoon weigeren je hoeft het niet eens uit te leggen. Wat een debiel zeg die leidinggevende
Dan kan volgens mij niet. Hier is ook niet iedereen langs geweest. De werkgever van mijn man wel met nog 1 iemand, maar die kwamen vrijwillig. Van de rest een kaartje gekregen. Ik had ook helemaal geen behoefte om vreemden te zien. Had toch alleen maar oog voor mijn baby. Ik denk dat de kraamvrouw het helemaal niet erg vindt als jij lekker thuisblijft. En als ze de reden zou horen zou ze je nog gelijk geven ook. Ik ben overigens ook een keer niet geweest, vanwege dezelfde reden als die van jou. Zou afbellen en zeggen dat je het voor de kraamvrouw ook niet fijn zou vinden als je daar zou instorten van verdriet, je gunt hun alle geluk en de focus moet op hun liggen. Als jij het gevoel hebt dat je je niet 100% kan geven en blij kan zijn, moet je het niet doen. Niemand heeft zin in een ongezellige sfeer toch?
Of vrije uren opnemen of wel naar je werk gaan om te gaan werken. Ziek melden zou ik niet doen want als hij wel een verzuim persoon op je afstuurt dan heb je een probleem.
Dus omdat het onder werktijd is meent hij je maar tot van alles te kunnen verplichten? Dat zou mooi zijn zeg! Dit heeft niks met jouw werkzaamheden te maken, dus hij kan je niets verplichten.
Ik zou dit ook even aankaarten bij pz... In jou functie omschrijving zijn toch geen verplichte kraambezoeken opgenomen?
Als hij zegt, dat jij vanmiddag zijn huis moet gaan poetsen, onder werktijd, dan kun je dat toch ook weigeren? Dit heeft niks met je normale werkzaamheden te maken. Ik zou éérst zeggen, dat hij maar eens moet laten zien, dat jij hiertoe verplicht bent. Waar staat dat? Helemaal nergens namelijk. Als hij moeilijk blijft doen, kun je dan hogerop? Of naar HR? Anders misschien contact opnemen met de OR, personeelszaken, vakbond of vertrouwenspersoon van je werkgever?