wat eten jullie zoal?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door schaakkoningin, 20 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaakkoningin

17 jan 2012
    67
    0
    0
    Hello meiden,
    wat is nou eten wat nu nog lekker is en de misselijkheid voorkomt? Eten jullie alles waar je trek in hebt, of bepaalde dingen juist wel of niet?

2. tulip

tulip Niet meer actief

weinig vettigheid, want dan wordt ik snel misselijk. Dus geen gebakken eitjes voor mij.

fruit valt goed en vult goed, dat vind ik echt heerlijk. Helaas ook wel zin in zoete trek;)

3. Dana

Dana Niet meer actief

appels en liga's (evergreen) hielpen mij goed toen ik zo misselijk was om toch een beetje op de been te blijven.

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik at in het begin gewoon hetzelfde als ik voorheen at. Soms een boterhammetje extra.

Nu later in de zwangerschap krijg ik last van maagzuur als ik chocola eet of thee drink, en word ik misselijk van appels. Dus die vermijd ik.

Tegen maagzuur eet ik vanillevla!

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Veel brood maar normaal bruinbrood en toen ik erg misselijk was veel witbrood. En evergreen ook :)

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Het beste hielp om te eten wat me 'aanstond', hoe vreemde dingen dat ook waren. Zo heb ik mijn man een keer om 10 u 's avonds een kaassouffleetje laten maken, omdat ik daar misselijk en al enorme zin in had :) :D

En het hielp enorm voor 10 minuten haha :$

Verder dronk ik veel spa rood, en nu herinnert me dat zo sterk aan de misselijkheid dat ik het juist niet meer moet ;)

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij misselijkheid eet ik alles wat ik kan of lust, voornamelijk appels en drink ontbijt en zoete thee. Soms een hapje cracker. Je moet toch zorgen dat je iets binnen krijgt en als dat ook nog binnen de "regeltjes" valt ( Geen rauw vlees of alcohol bijvoorbeeld ;) ) dan zou ik de schijf van 5 even niet zo nauw nemen.

8. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Toen ik misselijk was kon ik echt niks eten, en waar ik zin in had at ik gelijk.. Maar was dus heel weinig, een banaantje en een peer enzo..

Tegen maagzuur drink ik melk.

Had ook een handje van nesquik en dan melk erbij maar het liefst de nesquik er onder uit vissen met een lepel :p

9. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    alles wat in de koelkast ligt!!! :D maar dan ook meteen in de meest rare combinaties
    Vla met stroop en krenten
    Bruine boterhammen met kaas/tomatenpesto en hagelslag :( tja verklaren kan ik het niet, maar lekker dat het is!!! :D

10. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik had in het begin vooral baat bij fruit, zure snoepjes, bouillon, melk.

Later ben ik erachter gekomen wat het allerbest hielp bij mij: broodjes kroket....

Kan ik denk ik niet iedereen aanraden, maar bij mij was het een succes, haha!

11. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Voornamelijk fruit...manderijnen, appels, kiwi's en meloen.
    Verder sultana's en met moeite een boterham. Groentesoep gaat er ook goed in.

12. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Evergreen en citroenkwark hielpen mij tegen de misselijkheid. Ook zorgen dat ik geen lege maag had, want dan werd ik weer misselijk.

Deel Deze Pagina