Er zitten in mijn flat 3 drugdealers Minimaal 1x in de 2 weken staat er politie voor de deur. Ja het is even plussen en minnen. Maar ik vind fijn om ook even input van anderen te horen. De sfeer is heel fijn. Veel oude huizen, veel groen. 2 school klassen voorbij zien komen, mag misschien niet zeggen , maar vnl wit.
Wij wonen in een kleine stad maar de wijk waar wij wonen doet eigenlijk meer dorps aan. Van het stadscentrum zitten we nog wel een eind weg. We wonen tussen het groen, ik hoef de hoek maar om te lopen en ik zit in het veld. Ik vind dat heerlijk. Maar ik zou zelf niet meer in een echt dorp willen wonen, heb ik wel gewoond in mijn jeugd. De dorpen hier rondom woont niet mijn soort mensen zeg maar. Die voelen zich veel meer en daar hou ik niet van. Dat is hier in de wijk niet.
Wij wonen ook in een stad 150.000+inwoners maar hier kunnen de kids toch echt zelf naar buiten, school (oudste 2) en sport (alleen de oudste). Ik denk dat het erg van de wijk waarin je terecht komt afhangt of dit allemaal mogelijk is of niet.
Je kan van een flatje 6 hoog, naar een huis met openslaande deuren naar je tuin in de stad Utrecht, en daar twijfel je nog over? Ik denk dat de meeste mensen een gat in de lucht zouden springen.
Ben ik ook heel blij mee Laat ze maar lekker daar. Overal zijn ze wel vroeger woonde er 1 tegenover ons dat was ook in een dorp. Maar als je naar het centrum gaat heb je daar geen last van. Gingen we naar de stad voelde je gewoon niet prettig door de sfeer die er hangt.
Ik heb ze bij ons nog niet gezien en geen politieinvallen of wat dan ook. Maar goed, ons dorp is 300x700 meter, dus echt klein. Als daar wat gebeurt, gaat de tamtam snel rond Maar als je weet hoe je ze moet vinden, zul je ze zowat overal wel vinden. OT wij wonen in een minidorp dus, en voor de leeftijd van mijn dochter ideaal! Echter woonde ik vroeger in een stad, maar wel in een wijk die was zoals hier in het dorp. Ik zou dus eens langsrijden op een mooie zonnige dag, wandeling maken, beetje de sfeer proeven. Dan merk je vanzelf wel hoe het eraan toe gaat. Het ligt in een stad nl echt wel aan de wijk waar je woont. Als dochter wat groter is, is zo'n dorp nogal saai en alles ver weg, dan zie ik onszelf wel naar het grotere dorp 15 km verderop verhuizen.
Maar het is een verschil als ze in een huis zitten of bepaalde wijk of dat je tussendoor moet lopen om in de stad te komen. Er hing ook een rare sfeer. Dan liep ik maar een eind om
Leef en laat leven, de aardige buurman naast je in het dorp ken ook een pedo zijn!? Dealers gaat het alleen om geld. Maar ik zou het zeker overwegen wat iemand net zei je twijfelt over een huis met tuin terwijl je nu 6 hoog zit?
Nou hier ook een "dorp", geloof iets van 43000 man, maar de wiethandel floreert al jaaaaaaaren. (En de rest ongetwijfeld ook)
over die laatste zin kan ik alleen maar zeggen dat dat ook echt met je eigen houding te maken heeft. Ik woon nu 37 jaar in Amsterdam en tijdens het shoppen of uitgaan is me nog nooit drugs aangeboden door een dealer. Van man hoor ik vaak dat is een dealer, dat is een dealer en sommigen bieden aan aan mensen die wel gebruiken maar ik had het nooit verwacht en ik denk dat ze met mijn houding en gezichtsuitdrukking het niet in hun hoofd halen om me wat aan te bieden. En dan nu met zoon die regelmatig in het centrum en rond de wallen is. Als hij wil gebruiken doet hij het echt wel, stad of dorp. Als ze het willen vinden ze wel waar ze het kunnen halen. Mijn eigen ervaring van de middelbare school is dat de kinderen die in dorpen woonden voor hun 16e al dronken, blowden, snuifden en xtc gebruikten omdat er geen bal te doen was voor de kinderen in die dorpen in het weekend op vrijdag en zaterdag avond. Hier in de stad hoefde je je nooit te vervelen in het weekend en ik heb in die tijd (op alcohol na) nooit drugs gebruikt.
Ze zullen het mij ook niet aanbieden. Maar ik ven gevoelig voor sfeer en dan voelt die buurt niet prettig. Zelf nog nooit drugs gebruikt, nooit dronken geweest, nooit gerookt. Ouders als school waarschuwde over het gebruik en heel eerlijk het zit gewoon niet in me. Heb daar geen enkele behoefte aan. Mijn vader was ook open en kon goed met hem praten. Hij gaf duidelijk aan dat je zelf keuzes kon maken. Overigens had hij ook een som gemaakt met wat je jaarlijks kwijt was en wat je daar van kon doen. dan ging ik liever op vakantie Het sterkste wat ik gebruik is koffie maar wel met melk Is ook erg persoonlijk maar ik vond een dorp ook als opgroeiende puber prima. Maar een muts zoals ik die zijn snel tevreden
Ik kom uit zo’n dorp en bij ons woonde er echt meerdere dealers. Moet er overigens niet meer aan denken om daar te wonen. Behalve als ik bij mijn broer ben en vanuit de woonkamer over alle weilanden uit kijk dan denk ik.. kon ik hier elke ochtend naar mijn kopje koffie drinken voor mij zou dit echt een nee zijn. Moet er niet aan denken om naar de stad te verhuizen. Ik woon in een dorp op een kleine 20 minuten van kanaleneiland.
Opvang gaat een heel gedoe zijn. Ben ik bang. Morgen belrondje. Ik kreeg vanmiddag niemand te pakken. Dochter zit nu op fijne en goede school. De opvang is nu fijn en goed geregeld. Deels via een instantie en deels gastouder. De bso van de instantie zit in hetzelfde gebouw. Ik zit vooral met vso. Ik moet opvang hebben voor schooltijd. Maar het wordt bijna nergens aan geboden. Vraag mij toch af hoe andere (alleenstaande) ouders dat doen? Ik moet uiterlijk 8 uur op de fiets zitten. En bij slecht weer al voor 8 uur de bus hebben.
Ik woon al jaren niet meer in Utrecht maar volgens mij woon je leuk in tuinwijk! Dat is bij het griftpark toch? Even in m'n geheugen graven..
Bedoel je ons dorp? Dan moet ik je teleurstellen, de noordkant staat bekend als de plek waar alle drugs die via Schiphol binnen komt wordt verdeeld, en in mijn wijk (nieuwbouw in het zuiden) daar was het zelfs tijdens de avondklok een komen en gaan van scooters. Want men heeft tenslotte coke nodig... Verder een heel leuk dorp hoor, wij hebben bijna alle voorzieningen, de kinderen spelen zelf op straat, en binnen 200m zijn hier al 5 speeltuinen. Wij gaan hier voorlopig niet weg.
Ik ben opgegroeid in de stad en mijn kinderen groeien er tot nog toe ook op. Op papier, want al die buitenwijken zijn echt niet te vergelijken met de binnenstad. Over een paar maanden verhuizen we naar een dorp, ik heb niet het idee dat dat dorp vreselijk anders is dan de (buiten)wijk waar we nu wonen. Dorp of stad alleen zegt dus weinig tot niets, daar speelt veel meer in mee.
Ja, die van jullie, maar snap dat daar ook wel drugs voor kunnen komen hoor. Maar als tiener is het bij jullie leuker dan bij ons in Z denk ik. Nu wonen we echt nog prima hier. Nog geen drugsinvallen gehad enzo