Hallo dames, Ik ben morgen 34 weken zwanger en op de misselijkheid in de eerste maanden en de vermoeidheid na heb ik lichamelijk gezien een prima zwangerschap. Tot gisterenochtend. Ik werd heel vroeg wakker met enorme pijn in mijn rug. Ik wist me geen houding meer te geven. Ik nam paracetamol en overdag ging het wel wat beter. Rond 16 uur kwam de pijn terug. Vandaag lijkt het erger te zijn. Vooral vanavond is het eigenlijk niet uit te houden. Ik kan af en toe wel een houding vinden waarin ik wat beter kan zitten maar de pijn komt steeds terug. Ik heb wel vaker een wat zeurende lage rugpijn maar dit zit vooral rechts en wat hoger. Zowat halverwege mijn rug, aan de onderkant van mijn ribbenkast. Ik heb ook last van mijn rechterzij. Het voelt op zich als spierpijn of een verrekte spier maar het straalt heel erg uit en af en toe voelt het alsof mijn rug verkrampt. Als ik op de pijnlijke plek druk lijkt het net of er een flinke blauwe plek zit en als ik een verkeerde beweging maak ga ik echt door de grond. Van mijn rug op mijn linkerzij draaien gaat op dit moment echt niet (liggend). Ik merk ook dat ik het wat benauwd heb. Wie herkent dit of weet misschien wat het is en wat de oorzaak kan zijn? En misschien nog wel belangrijker: wat kan ik eraan doen?
Ik heb met mijn eerste zwangerschap nierstuwingen gehad aan de linkerkant (baby ging op mijn urineleiders liggen) Had dat met 12 weken en 39 weken. Sommige dingen uit je verhaal herken ik vandaar dat ik reageer. Ik moet wel zeggen dat als ik een aanval had dat ik door de grond ging van de pijn! En de rest van de dag leek het op zware spierpijn. Heb op de eerste hulp gezeten en diclofenac meegekregen wat hielp. Gelukkig verdwenen de aanvallen na een week. Als je zo een last blijft houden gewoon je verloskundigen opbellen!
Ik heb inderdaad ook al aan nierstuwing gedacht omdat het alleen rechts zit maar ik heb daar toch niet alle symptomen van (volgens dr Google). De pijn is niets steeds even erg maar echt aanvallen heb ik niet. In mijn vorige zwangerschap had ik galstenen. Doordat de baby mijn galwegen dicht drukte kon het gal niet weg en kreeg ik van die koliekaanvallen. Ik kan me dus een voorstelling maken van hoe het voelt maar dit lijkt anders te zijn. Ik heb vannacht met paracetamol best een goede nacht gehad maar de pijn is zeker nog niet weg. Als het morgen nog zo is bel ik de verloskundige of de huisarts. Ik hoop hier niet nog ruim vijf weken mee rond te lopen.
Wat hierboven al genoemd wordt! Ik hen begin december in het ziekenhuis gelegen door nierstuwing, de medicijnen sloegen bij mij niet aan. Maar ook bij mij was het aan de linkerkant, en ik kon ook echt geen houding vinden dat de pijn minder werd. Het was ook continue pijn! Ik zou indd als ik jou was en het blijft even de verloskundige bellen.heel vervelend die pijn. Sterkte!!
Hoi Ik had ook niet alle symptomen alleen koliekaanvallen en onwijze pijn aan me zij. De ene dag dacht ik oké het gaat veel beter totdat het weer opkwam zetten. En zoals je al aangeeft dat je hier niet mee rond wilt lopen tot het einde zou ik inderdaad de verloskundige bellen. Bij mij werdt er door de verloskundige bandenpijn van gemaakt totdat ik 3x bij de eerste hulp had gezeten en eindelijk iemand er achterkwam dat het mijn nieren waren door middel van een echo. Succes!
Bedankt voor de reacties maar echt blij word ik er niet van. Op dit moment valt de pijn mee maar als het weer erger wordt ga ik morgen zeker even langs de huisarts.