Hallo allemaal, Ik werk op een bedrijf waar ik veel moet bukken/tillen/lopen etc. Nu had ik al een aantal weken harde buiken en vorige week extreme krampen. Ik heb aangegeven het rustiger aan te willen doen en mijn werkgever adviseerde mij om halve dagen te gaan werken en de andere helft in de ziektewet. Ik heb dit geaccepteerd maar voel me nu een vreselijke aansteller. Als ik namelijk thuis zit voel ik me gewoon goed en zijn de harde buiken niet aanwezig. Ik heb bijna geen buik en ben dus bang dat andere mensen denken dat ik me aanstel omdat er nog zo weinig te zien is. Het blijft maar in m'n hoofd rondmalen.... wat ik hiermee wil? Geen idee maar wil het even van me afschrijven
Dat je nu geen harde buiken hebt komt doordat je je rust pakt Is er geen ander werk wat je kan doen? Zittend werk?
Dat maakt je toch geen aansteller? Als je wel fulltime werkt heb je immers wél last. Het betekent juist dat je een verstandige keuze maakt. En het is fijn dat je werkgever je daarin steunt. Pak gewoon die rust!
Helaas is zittend werk niet mogelijk bij ons ik denk dat ik me ook een aansteller voel omdat ik elke dag wel een keer te horen krijg "tjonge, je ziet nog bijna niks! Maarja, dan zal het je ook wel makkelijk afgaan"
NIks van aantrekken wat andere zouden denken.. Makkelijker gezegd dan gedaan maar je zult het toch moeten doen, wil je van dit gevoel afkomen. Wellicht kun je misschien wat voorbereidend werk doen, helpen op de administratie? Ieder bedrijf zal een administratie/planning moeten hebben lijkt me.
Niet doen! Rust nemen is de juiste beslissing geweest voor jou! Dat je nog niet veel buik hebt, wil niet zeggen dat je geen klachten hoeft te hebben.
op administratie is er geen plek. De zaken lopen momenteel niet al te best en we hebben personeel te veel. Wellicht dat ze me daarom maar ziektewet adviseren?? Ik heb trouwens ook over een aantal weken vakantie, betekent het dat ik die uren gewoon kwijt ben omdat ik voor de helft in de ziektewet zit?
Ik heb me vandaag ziekgemeld omdat ik in de ochtenden kotsmisselijk ben... Voel me ook een aansteller, omdat het thuis in bed opzich redelijk gaat. Maar ja, we melden ons niet voor niks ziek he?!
Wanneer ze geen vervangende werkzaamheden voor je hebben, dan is idd de volgende stap de ZW. Je kunt je vakantie "genieten", dus dan moet je idd de vakantie uren opnemen. Dat is een gevolg van de wetswijziging per 1-1-2012, je bouwt nu wel vakantietegoed op, ook bij langdurig ziekzijn. Dat was voorheen beperkt tot 6 maanden. Stel dat je verplichte bedrust hebt of ziekenhuisopname, dan "geniet" je niet van je vakantie en hoef je ook geen uren op te nemen... maar dat is wel subjectief
Het aantal vakantieuren die ik opbouw blijven dus hetzelfde als voorheen?! Ik ben alleen (zoals het er nu naar uit ziet) die vakantieuren kwijt? Nouja, als dat zo is dan is het zo... Ik had toch nog genoeg
dat is waar. Ik heb er alleen niet zelf voor gekozen, mijn baas stelde dit zelf voor. Mijn vk vond het wel erg bijzonder dat een werkgever dit zomaar doet trouwens... Ben jij ook in de ZW?
Heel herkenbaar. In mijn eerste zwangerschap met 24 al volledig in de ziektewet. Ook ik voelde me een aansteller. Ook omdat het thuis veel beter ging. Maar nu ik voor de tweede keer zwanger ben kan ik in volle overtuiging zeggen dat het geen aantellerij is. en geloof ook echt niet dat je voor de lol zegt het doet pijn en dan thuis gaat zitten.
Nee dat zeker niet! Het is alleen zo gek dat ik thuis nergens last van heb! Ik merktte het vanmiddag toen ik aan het werk was wel weer dus ben dus niet voor niks thuis... Pfff misschien moet ik maar eens leren accepteren al is dat super lastig. Waarom kwam jij thuis te zitten met 24 weken?
Bekkenpijn en tijdens mijn dienst werd il heel beroerd. Werk op een groep met zorgintensieve bewoners. En je bent inderdaad niet voor niets thuis. Mijn werk word nu ook met de dag zwaarder gelukkig zit er vaak vrije dagen tussen. Maar als het niet meer gaat dan houd het op.
Je bent géén, ik herhaal géén aansteller! De grote van je buik zegt namelijk niets over je klachten. Vind het juist ontzettend stoer dat je optijd aan de bel trekt om zo het beste voor jullie kindje te doen.
Ook ik herken je verhaal. Ik ben pas 18 weken en al 1,5 week voor 25% in de ziektewet. Dat kan nog best meer worden ivm de bekkenpijn. Ik heb geen intensief werk, maar juist het lange zitten in dezelfde houding trek ik niet. Af en toe wisselen en stukje wandelen helpen alleen in de eerste 3-4 uur. Eigenlijk moet ik na een paar uur even kunnen liggen, maar dat kan op het werk niet. Dat is de enige manier dat de pijn weg trekt. Ik voel me ook een aansteller, omdat het nu al zo vroeg gebeurt en ik ook al wat minder heb gewerkt omdat ik heel veel moest overgeven in het begin. Tja je geeft aan dat het nu beter gaat, dus je hebt de juiste keuze gemaakt. Het zou niet goed zijn als je nu nog steeds dezelfde klachten hebt
Je buikje zegt helemaal niets meis! Wat niet gaat, dat gaat gewoon niet. Je kunt niet aan de buitenkant oordelen of iemand echt wat mankeerd of niet! De reden dat je nu geen harde buiken hebt is omdat je lekker rustig aan doet, geniet daarvan! Juist hartstikke goed dat je op tijd aan de bel trekt!
Joh ik ga ook al minder werken volgende week, ik trek het allemaal niet. Dr groeit wel degelijk wat binnen je. Dat moet ruimte hebben. Als jij steeds bukt dan vouw je jezelf steeds dubbel. Dan zit daar wel degelijk een groeiende buik in de weg. Je ziet misschien niet veel, maar daarom zit het er wel Het is goed dat je naar je lijf luistert en dat je nu het idee hebt dat je voor niks in de ZW zit geeft dus aan dat je er goed aan doet om rust te pakken. Meis ga genieten van je zwangerschap!
Voor mij wel fijn te horen dat ik niet de enige ben... De opmerkingen van andere steken wel hoor. Ik vertelde vandaag aan klant dat ik halve dagen ga werken door harde buiken en krampen... En dan vergelijken ze het gelijk met hun eigen zwangerschap. Want zij had daar nooit last van gehad en dan zo'n verwijtende blik... Gevolg: ik in de verdediging... Achteraf vraag ik me dan af waarom ik dat doe... Hormonen misschien?