Hallo allemaal! Mijn vriend en ik zijn nog niet echt actief bezig maar een zwangerschap is zeker welkom! Ik heb eigenlijk een boel vragen.... die ik nog niet echt duidelijk terug heb kunnen vinden. Misschien dat jullie ze kunnen beantwoorden? -Kun je de eisprong voelen? bv: korte heftige kramp links of rechts in de onderbuik? -Vanaf hoeveel dagen ná gemeenschap zouden eerste symptomen merkbaar kunnen zijn? bv: draaierige onderbuik enz enz... -Wanneer kun je gaan testen? Is het beter om alles beter bij te gaan houden zoals noteren eerste dag menstruatie, duur cyclus enzenz.... Ik doe dat namelijk nog niet... Ik zou echt niet weten wanneer ik voor het laatst mijn periode had Ik geloof dat ie 27-10 begon hahaha... Groetjes Cynthia
De antwoorden op deze vragen kun je terug vinden hier op de site hoor. Maar voor iedereen is het zo verschillend. Er is geen eenduidig antwoord te geven. Hier een tip: http://www.zwangerschapspagina.nl/zoeken.php en dan zwangerschapspagina aanvinken. Moet goed komen.
-eisprong kun je voelen inderdaad. -bij mij kwamen symtonen vrij snel na bevruchting! -Ik kon vanaf 1 dag voor nod testen en positief, bij beide zwangerschappen. Je kunt wel eerder testen, maar soms zijn de testen dan nog negatief omdat je niet genoeg hcg in je lichaam hebt, dus heeft niet zoveel zin. En idd alles bijhouden is misschien wel handig.
Ik hou inderdaad ook vanaf het begin al op een overzichtje bij wanneer ik ongesteld ben geworden, hoeveel dagen mijn cyclus duurde en wanneer ik een eisprong had (door bijv steekjes te voelen, ovutesten of echo's in ziekenhuis). Mocht het dan ooit zover komen dat je naar een gyn moet omdat het niet lukt is het erg handig als je dat allemaal kan laten zien. Succes!