dilemma

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door jel26, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jel26

jel26 Lid

31 aug 2008
    99
    0
    0
    hoi meiden,

11 oktober was 1e dag cyclus.
    heb ovulatietesten gebruikt en heb op 5 en 6 december positief getest.
    dagen erna geen eisprong gevoeld.

maar heb ook getemperatuurd.
    in het begin niet rectaal, maar vanaf het moment dat ik hier las dat dat wel moest wel. volgens het temperatuurkaartje heb ik 27 oktober ei gehad (ook niet gevoeld).

ik snap dat het temperaturen nu niet helemaal betrouwbaar is, maar wat wel zeker is, is dat mijn temperatuur na de positieve ovutest niet hoger is geworden. (en wel na 27 oktober).

dusss, mijn vraag, waar moet ik dus rekening mee houden qua nod?
    (ik voel al aankomen dat jullie zeggen hou dan die langste maar aan, maar dan moet ik nog zo lang wachten.... :confused:)

sorry voor dit eindeloos lange verhaal :oops: en bedankt voor jullie antwoord!

2. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Moeilijk hoor meid... Eigenlijk is niks 100% zeker. Ik voel mijn eisprong eerlijk gezegd nooit. Hoe positief was je ovu test? De stijging van de temp betekend vaak wel dat je ei is geweest. Hij stijgt wel pas 1 a 2 dagen na je eisprong.

3. jel26

jel26 Lid

31 aug 2008
    99
    0
    0
    heel positief, kijk maar in mijn album :)

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik zou 14 dagen na 5/ 6 november aanhouden. dus 19 of 20 november ;)
    Ik voel de eisprong nooit! Zou niet weten wat ik zou moeten voelen ;)

5. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Ik denk dat je de ovutesten moet nemen als uitgangspunt van je eisprong. Dus je had dan op 7 nov. je eisprong dus ik zou je NOD schatten op 21 november. Je testen werden na die twee positieve weer licht of niet? Zo niet, dan zou je wel al zwnger kunnen zijn... Wanneer ben je rectaal gaan meten?

6. jel26

jel26 Lid

31 aug 2008
    99
    0
    0
    He musje,

Ben een aantal dagen voor de ovutesten positief aangaven rectaal gaan meten.
    Je zou toch zeggen dat ik dan een temperatuurverhoging had moeten meten.....

Heb 2 dagen positief getest, dag erna iets lichter.
    Ben toen meteen gestopt met ovutesten.

Zou nu dan dus een cyclus van 42 dagen zijn.
    Er wordt weer veel van mijn geduld gevergd.....pfff

7. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Jel, hoe hoog is je temp? En wat als je nou nog een testje doet, ovu of zwangerschapstest. Misschien dat je je ei gehad hebt bij die verhoging en dat die ovutesten een zwangerschap aangaven?

Hypothese:
    27 okt tempstijging = 26 okt. ei
    5 en 6 november = 9 en 10 dagen na ei positief

Zou net kunnen qua gevoeligheid... zonder je hoop te willen geven, maar het zou theoretisch kunnen... hangt wel af van hoe donker de test op 7 nov. was...

8. jel26

jel26 Lid

31 aug 2008
    99
    0
    0
    mijn temperatuur is 37 graden
    misschien dat ik er idd een testje aan waag morgenochtend.

dan weet ik iig of ik mijn ei wel of niet de 27e heb gehad.....fingers crossed;)

9. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Ja, precies... Wie weet, ik hoop dat je goed nieuws komt brengen morgen. Zal mijn comp vroeg aanzetten! Oja, je zou dat ook best nu al kunnen doen aangezien je dan al lang overtijd zou zijn. Heb je een test in huis? hihi... je leest het al: ik ben een controlfreak en zou noooooooit tot morgen kunnen wachten. Jij bent daar vast beter in, laat je niet door mij verleiden... :)

10. jel26

jel26 Lid

31 aug 2008
    99
    0
    0
    haha, je had me toch bijna verleidt:)
    wacht liever tot morgenochtend.
    op basis van de 27e was mijn nod afgelopen maandag, dus nog niet zo heel lang over tijd.

laat t je natuurlijk ff weten.
    thanx voor je berichtje!

11. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    GOED ZO! Laat je niet overhalen, hahaha! Ben trots op je :)

12. jel26

jel26 Lid

31 aug 2008
    99
    0
    0
    haha,
    kun je mijn private coach niet worden :)

13. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Hahah... nou, je moet maar gewoon zwanger zijn hoor... Ik vind het te spannend, straks ga ik zelf ook nog weer zwanger willen worden. Zit nu al te popelen om weer los te gaan met testen, die spanning te voelen etc... Pfff... mijn zoon is 5,5 maand oud en huilt al 5 maanden daarvan, dus een derde is echt niet een goed idee! haha!

14. jel26

jel26 Lid

31 aug 2008
    99
    0
    0
    jeetje wat heftig.
    mijn zus heeft dat een half jaar lang gehad.
    bleek achteraf dat het door maagzuur kwam dat naar het keeltje liep. kussentje onder het hoofdje en alles was over. jammer dat ze er niet eerder achter kwamen. hebben ze bij jou al gekeken naar hoe het kan komen dat je zoontje huilt?

hoop ook dat het raak is.
    mocht het zo zijn, dan kom ik je wel gewoon nog ff om moederlijke adviezen vragen goed?!
    vind t eigenlijk wel gezellig zo :oops:

15. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Ja, bij mijn zoontje speelt ook reflux, maar daar heeft hij nu geen last meer van. De medicatie is net afgebouwd. Maar hij is gewoon constant ontevreden, maar lijkt, in tegenstelling tot eerder, geen pijn te hebben. Ik weet ook niet wat er met hem is. Het enige dat ik voor hem kan doen is er zijn voor hem. Dus dat doe ik... hij zit constant in de draagdoek of op schoot... Alleen dan lijkt hij een beetje tevreden. Arm ventje...

Maar goed, ja, tuurlijk kom lekker vragen om moederlijke adviezen hoor, haha! Heb na 2 kids veel wel meegemaakt, dus je vraagt maar raak. Eerst nog even die positieve test he? Ik leef echt met je mee... jij moet maar plaatsvervangend mijn hormonen overnemen: dan wordt ik tenminste niet zwanger! haha!

16. jel26

jel26 Lid

31 aug 2008
    99
    0
    0
    ach dat mannetje......
    hij is vast zo stapel op je, dat ie je geen moment kan missen!
    voor jou wel zwaar hoor...
    en ondanks dat toch weer die kriebels...
    ik neem ze wel over hoor :D
    en idd eerst maar es een positieve test....

17. jel26

jel26 Lid

31 aug 2008
    99
    0
    0
    nou musje, helaas geen positieve test....
    nu maar een weekje duimen draaien, duim je mee?

fijne dag! x

18. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Jammer! Maar, dat betekent gewoon dat je de ovutesten moet vertrouwen voor je eisprong. Dus op de 21ste heb je nu je NOD...! Goeie dag toegewenst!

Deel Deze Pagina