Dilemma !

Discussion in 'De babyuitzet' started by Nathalie01, Jan 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Goed zo!

Haha, klinkt wel een beetje als mijn schoonmoeder... Kan ik soms zo moe van worden...! Gelukkig mijn vriend ook!
    Wij hebben 4 honden, en mijn schoonmoeder denkt/vindt dat daar helemaal geen kind bij past (terwijl ze juist dol op kinderen zijn, en we vaak logeetjes hebben). Ze vind het eng en vies.
    Ze zal wel op haar neus kijken als we het haar vertellen :)

2. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Hahaha gedeukte fruitmand, wat een goeie!

Maar meis,

Ik vind echt dat je moet doen wat je zelf het liefste wilt! Het is jullie kindje, jullie keus! Ze zullen je keus in het begin misschien niet zo leuk vinden, maar daar komen ze wel weer overheen hoor!

Hoe denkt je vriend hierover?

Succes!

3. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

Aug 12, 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Ik zou gewoon lekker doen wat je zelf het liefste wil, en misschien is dat wel een nieuw wiegje of ledikantje kopen, dan "trek je niemand voor" en kan je vriend daar ook niet over vallen.

Overigens denk ik niet dat een ledikant te groot is voor een pasgeboren baby; je legt de baby zover mogelijk naar beneden en het hoofdeinde kun je dan toch opvullen door er leuke knuffels o.i.d. neer te zetten?

Ik ben zelf van mening dat een wieg veel te kort meegaat omdat het daar snel uit groeit, en leg mijn kindje in de beginperiode gewoon in onze Stokke wagen + reiswieg bij ons op de kamer. Daarna gaat het dan in haar eigen ledikantje...

4. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

Dec 7, 2008
    419
    0
    0
    Ik heb geen idee , hij werkt op een booreiland en heb hem al 3 weken niet gezien , hij komt volgende week thuis.. :D
    Ik kan het beter niet via de telefoon zeggen , ga er wel ff met hem over praten als hij thuis is.
    Hij zal wel gaan zeuren , zoals ik al zei is hij nogal close met ze moeder , soms gaat het me eigelijk een beetje te ver.. :( maargoed.
    Het wiegje was ook nog niet aangekleed en opnieuw bekleed met stof , dus dat scheeld , hij is dus nog niet af.
    Ga het zo snel mogelijk doorgeven dan hoeft ze hem ook niet op te tuigen.
    Ik heb in me hele leven nog nooit zo een ouderwedse & lelijke wieg gezien !
    Hij wiebelt aan alle kanten , en het materiaal is gewoon verkleurd..
    En daar willen ze mijn baby in gaan leggen , nee ik bedank vriendelijk ,
    Het is lief bedoelt maar ik vind het 10 x niks ! :rolleyes:

5. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dat je van beiden kanten een wieg aangeboden hebt gekregen is in dit geval je uitkomst lijkt me. je wilt immers niemand kwetsen dus kan je niet anders dan ze geen van 2 gebruiken ;)

6. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    ik zou ook voor geen van beide gaan.
    - geen gezeur van waarom die wel en die niet....
    - zelf nog kunnen kiezen voor evt wel een wieg of toch meteen een ledikant...
    - overigens als je toch een wieg wilt voor misschien alleen de eerste week ofzo is de kinderwagenbak ook voldoende. (evt een beter matrasje erin halen)

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

prima beslissing toch? ik heb wel het wiegje van mijn oma, maar ik vond het een erg mooie wieg en heb hem zelf opnieuw bekleed, zie album. hij was niet gammel of iets, eigenlijk is het een heel praktische wieg. Maar als ik hem lelijk had gevonden had ik hem lekker ook niet genomen hoor! dat snappen ze toch wel?

8. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb de wieg waar m'n vriend en zijn broer vroeger in hebben gelegen gebruikt. Ik was er eerst ook niet zo weg van (klein wiegje, met synthetische binnenbekleding), maar voor de eerste weken vond ik hem heel handig. Het ledikantje stond in de babykamer en het wiegje naast ons bed. Na een week of 7 is kleintje naar zijn eigen kamer gegaan; het wiegje was nogal klein en ons kleintje nogal flink en beweeglijk, dus het paste toen eigenlijk al niet meer. Hij lag dan helemaal bij het hoofdeinde 'in de gordijnen', of overdwars, dat beviel hem (en mij) helemaal niet.

Mijn tip: zo'n wiegje alleen gebruiken als jij er een goed gevoel bij hebt. Als je 'm te gammel vindt, maar wel mooi, zet je hem gewoon voor de sier neer (als je ruimte hebt) maar gebruik je hem niet. Uiteindelijk kun je het toch altijd zo zeggen: heel lief dat je het aanbiedt, en ik vind het ook heel bijzonder dat die wieg er nog is, maar ik vind het niet zo veilig. Rare oma als die er geen begrip voor kan opbrengen.

De kinderwagenbak heb ik niet gebruikt; die is ook nogal smal en de kraamzorg merkte op dat het wel heel benauwd kan worden in zo'n dichte bak. Prima voor een uurtje overdag, maar niet om dag en nacht in te liggen. Dan liever in een open, rieten wieg met synthetische bekleding.

9. Suuz750

Suuz750 Actief lid

Dec 4, 2008
    419
    0
    0
    Wij konden kiezen uit 3 familie wiegen! Niet een voldeed aan mijn eisen (lag dat aan de wieg of aan mij ;) ) Ik vind ze allemaal te laag, je moet veels te veel bukken om die kleine Puk er in te leggen en er uit te halen. Wij hebben dan ook eerlijk gezegt dat we liever een nieuwe kochten. Bij ons heeft niemand daar moeilijk over gedaan.

Ik ben trouwens gezegt dat ik de wieg mooi vond en de traditie ook, maar dat ik hem te laag vond en liever een nieuwe kocht. Dus gewoon op een nette manier de waarheid.

Succes met het vertellen van je keuze!

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Wat ben ik blij dat de wiegen in onze families de tand des tijds niet overleefd hebben......

Wij hebben nu meteen een ledikantje gekocht.. Vind wiegjes zelf niet zo handig.. en wat een onzin om in korte tijd 2 slaapplakjes te kopen..

Kan me wel voorstellen dat het wel lastig is, omdat je liever geen ven beide voor t hoofd stoot.. Wat hier ook al gezegd werd.. geen ven beide kiezen en zelf een mooi slaapplekje voor de kleine kopen...

11. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    wat betreft het wieg/ledikantverhaal, doe wat jullie goed vinden? onze oudste heeft nooit in een wieg gelegen, maar dat is ons dusdanig slecht bevallen dat de jongste wel een wiegje heeft gekregen
    zo'n ledikant is behoorlijk groot, ook als je het kort opmaakt, mijn oudste 'verzoop' erin en voelde zich niet geborgen. vandaar bij de jongste wel een wiegje in t begin. hoeft ook helemaal niet zo duur te zijn, via MP zijn er zat betaalbare wiegjes te koop

Share This Page