Ik ben een voorraad melk aan het opbouwen omdat onze kleine zaterdag voor het eerst een nachtje bij opa & oma gaat logeren. Ik heb namelijk mijn eerste uitje na de bevalling. ik kijk er erg naar uit om lekker met vriendinnen naar het feestje te gaan! Al kijk ik er stiekum wel een beetje tegenop om Benjamin weg te brengen, awww ik ga em vast missen! *jank* hihi Ik ga zaterdag avond zeker een paar wijntjes drinken (niet te veel, na ruim 10 maanden niet drinken weet je maar nooit wat 3 wijntjes met je doen haha) Nu vraag ik me af of ik zaterdagavond overvolle vorsten kan verwachten. (ik zal mn kleintje rond 8 uur zaterdagavond voor het laatst aanleggen) Ik verwacht wel volle borsten en denk dat ik zondag ochtend vroeg een keer ga kolven.. moet ik dit gekolfde dan weggooien omdat ik de avond ervoor alcohol gedronken heb? Ik hoop dat jullie tips hebben, alvast bedankt!
Ik dacht dat je voor wlk alcholische drankje 3 uur moet rekenen... dus dan kan je zelf het beste uitrekenen Neem voor de zekerheid een handkolf mee 's avonds al dat kan... want overvolle en lekkende borsten is geen pretje
owjaa.. nog een dingetje. mijn rechterborst is echt groter dan mijn linkerborst sinds ik borstvoeding geef. rechts heb ik ook meer melk, ik probeer mn zoontje ook goed links te laten drinken, en regelmatig goed links te kolven. Toch heb ik het idee dat de productie links niet zo flink op gang komt. Ook is mijn tepel links een stuk minder uitgestoken en heeft Benjamin ook vaak moeite om die te pakken te krijgen (haha). Zijn er meer die dit verschil in borst hebben?
Ik zou nog geen alcohol drinken.. Zou zoiezo mijn kleine meid op 1 maanden nog niet afgeven voor een hele nacht maar ja dat is jouw keuze.. En idd je handkolf mee, anders krijg je zware stuwing en lekkages en mss borstontsteking.
oei ik lees nu dat het wel erg hard overkomt Zo bedoel ik het natuurlijk niet. maar neem wel een kolf mee want ik krijg al stuwing na 4 uur!
@BabyJ: waarom heb je het idee dat de productie links minder om gang komt? Baby's hebben algauw een voorkeursborst en bij jou is dat recht wat je zou kunnen doen is voor de voeding links even kolven(maar een paar keer pompen)...dan is de tepel makkelijker te pakken...
1 glas alcohol blijft 3 uur in je melk zitten. 3 glazen alcohol is dus 9 uur niet voeden. Ik zou de gekolfde melk met alcohol weggooien (of in bad doen) En idd veel vrouwen hebben dat de ene borst meer produceert dan de andere. Kort geleden zijn hier nog 2 topics over geweest. Borstvoeding in combinatie met alcoholgebruik en roken
Hoi, je moet wel ff kolven op (ongeveer) de tijden dat je anders zou hebben gevoed, want anders krijg je megastuwing... Hier lekte ik na een paar uur, als ik een voeding ff uitstelde omdat we bijvoorbeeld nog in de kerk waren, al dwars door de zoogcompressen heen Natte plekken en al, (gelukkig meestal een sjaal bij me ). En omdat je productie op dit moment nog niet stabiel is, is het wel handig om die met het kolven gewoon een beetje op het normale peil te houden. Afkolven en daarna weggooien dus, en als je 3 wijntjes drinkt en je wilt om 8 uur weer voeden, betekent dat dus vanaf 11 uur niet meer drinken...
je moet wel echt wat vaker kolven dan alleen sochtends! je moet kolven op de tijden dat je kindje normaal ook zou drinken anders gaat je productie echt omlaag!
Inderdaad ik zou wel kolven op de tijden dat je normaal bv geeft, hoe ben je nu dan extra aan het kolven? Want als je kolft buiten de voedingstijden om kun je dus hele erge stuwing krijgen, je maakt alleen nog meer bv aan! Pas vooral op omdat je nog maar zo kort bv geeft nu is het heel erg belangrijk dat je je productie op peil houdt! En over dat weggooien ligt eraan hoeveel je drinkt en tot hoelaat, je kunt mischien beter een flesje meegeven voor s`morgens bij opa en oma, niet? Want als het laat wordt en je kleintje zou al honger hebben s`morgens is er in ieder geval bv in een flesje bij opa en oma, snap je...
Mijn oplossing zou gewoon zijn, nog niet uitgaan Kan me niet voorstellen dat je daar al zin in hebt haha, ik vind die BV juist een heerlijk excuus om voorlopig mn kindje dicht bij me te houden. Lijkt me ook wel lekker als je dat niet hebt hoor, maar kan het me niet echt voorstellen. Ik heb een keer gehad dat Jayro 5 uur achter elkaar doorsliep, na 3-4 uurtjes stond het helemaal strak en werden mn borsten superpijnlijk. Dus inderdaad, kolf mee in je handtas? Haha.
Toen mijn zoontje 4 weken was ben ik ook een dag carnaval gaan vieren. Aan de ene kant vond ik het heerlijk om weer eens echt weg te zijn, maar even later stond ik op de wc mijn borsten leeg te kolven met de hand.. Vreselijk wat deed het pijn. Ik heb nooit geweten dat er zoveel mensen tegen je aan lopen. En over de alcohol, waarschijnlijk drink je helemaal niet zoveel.. Ik was toen tenminste na een biertje al bijna van de wereld