Dilemma!

Discussion in 'Flesvoeding' started by mensis1978, Jul 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mensis1978

Oct 31, 2008
    47
    0
    0
    verpleegkundige
    amsterdam
    Ik zit met een dilemma.
    Mijn zoontje is nooit een grote eter geweest maar de laatste dagen gaat het helemaal niet lekker.
    Ik had de flessen opgehoogd naar 5 x 180 dan dronk hij die meestal leeg of dronk 160 a 170 cc. De laatste fles om 23.30 moeten we hem echt wakker maken en dat duurt echt lang voordat hij wakker is! Op advies van het CB mag ik 4 flessen gaan geven Volgens hun is 4x 180 cc (720 cc) genoeg. Maar nu drinkt hij maar 70 cc in de ochtend, en verder op de dag tussen de 140 cc en 180 cc. Hoe kan ik dan een fles weglaten, dan krijgt hij toch veel te weinig binnen.
    Volgens het CB drinkt hij minder omdat 5 flessen teveel zijn en dat hij dan vanzelf meer gaat drinken. Net zoals vandaag heeft hij maar 530 cc op moet ik hem hier dan op laten doorslapen en gewoon eens uitproberen of hij meer gaat drinken.
    Ik weet het niet hoor!!!!

2. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ik bekijk het altijd per dag!
    Marin is een echte probleem drinker.
    Ben nou met veel moeite over gegaan op 4 uren ertussen aangezien haar lichaam dan de tijd krijgt weer te bekomen.

Ze krijgt ong. 21.30/22.00 de laatste fles.
    Marin moet min. 750 cc hebben (is 6,4 kilo).
    Als ik de 750 niet haal met de flessen overdag geef ik haar om 00.00 nog wat.
    Al is het maar een beetje, ze drinkt het dan half slapende op.

Als ze 720 heeft gehad overdag dan laat ik dr wel liggen. Het gaat niet om een paar cc's.

3. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Het kan heel goed zijn dat hij inderdaad meer gaat drinken van z'n andere flessen als hij die avondfles niet meer krijgt. Hier een meisje dat pas flessen van 180/6 ging drinken toen ze met vier maanden nog maar vier flessen kreeg. Tot die tijd dronk ze vijf flessen van 150/5 en zelfs daarvan liet ze wel eens wat staan. Toen we overgingen naar vier flessen, ging ze echt beter drinken. In het begin had ze wel wat moeite met de grotere hoeveelheid, maar ze was er snel aan gewend. We lieten toen een tijdje wel vierenhalf uur tussen de flessen, dat hielp ook :).

Je zou het gewoon een keer kunnen proberen. Als je werkt, is het wel handig om het te doen voor een vrije dag (weekend?). Als je er dan 's nachts uit moet, is het minder erg. Gezien het feit dat hij 's ochtends niet veel drinkt, denk ik dat hij best eens door zou kunnen slapen. Probeer het gewoon!

4. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    En het is meestal wel waar dat hoe minder flessen hoe ze meer ze gaan drinken.,

Op een gegeven moment kreeg ik er met 8 flessen bijna nog geen 750 cc in.(voeden op verzoek)En nou met 4 uur ertussen kom ik meestal op 5 flessen en dan haalt ze de 750 meestal wel mee! Ik laat er echt 4 uren tussen het is soms hard maar als ik haar dan weer eerder geef drinkt ze weer niets en dan is het hele schema weer in de war met als gevolg dat ik er snachts weer 2 x uit kan.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goeie kans dat als de avondfles wegvalt dat hij 's ochtends veel meer trek heeft!

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier hetzelfde verhaal. Met 4 maanden dronk onze froemel heel slecht overdag (fles van 23 uur ging er wel in..). Ze kreeg ook 5x180/6. In 1 keer de laatste fles laten vallen. Ze bleef gewoon doorslapen en ze dronk met 4 flessen (4x180/6) in totaal meer dan met 5 flessen. Ik zou dus de laatste fles laten vallen (als je zoontje ongeveer 4 maanden/6+ kilo is).

7. mensis1978

Oct 31, 2008
    47
    0
    0
    verpleegkundige
    amsterdam
    Ik heb dus de laatste fles nu al 2 dagen weg laten vallen en hij slaapt gewoon door! We moeten hem zelfs om 08.00 uur wakker maken. Hij is verder vrolijk, alert hij lijkt genoeg te hebben. Maar hij drinkt nog niet echt beter, de ene keer zo tussen de 120 en 180 cc maar hij krijgt nu 4 flessen dus zit hij op zo'n 600 cc per dag. Moet ik nou weer terug naar 5 flessen maar die drinkt hij ook niet op, ik wilde het eigenlijk nog even aankijken, misschien moet hij nog wennen aan 4 flessen maar maak me ook zorgen dat hij zo weinig binnen krijgt!
    Zal ik anders misschien ook een fruithapje erbij kunnen geven. HIj is nu 4 maanden en zo'n 6400 gram

8. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Hé, lekker toch, dat hij gewoon doorslaapt?
    Ik zou het inderdaad nog even aanzien. En mijn ervaring met m'n meissie is dat ze niet meteen toe was aan een grotere hoeveelheid, dat duurde echt een paar weken. Ik begrijp wel dat je je zorgen maakt hoor, dat deed ik ook, helemaal toen ze ook nog ziek werd rond deze tijd. Maar achteraf bleek het gewoon helemaal goed te komen. Kijk gewoon goed naar je kindje. De meeste kindjes geven echt wel goed aan wat ze nodig hebben. En als hij lekker helder is als hij wakker is, kan hij het blijkbaar wel hebben!

9. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Fruithapje zijn wij trouwens pas mee begonnen toen ze al een half jaar was. We zijn met bijvoeding begonnen met groente, omdat ik had begrepen dat dat beter was, omdat fruit zoeter is.

Als je het idee hebt dat hij echt toe is aan vast voedsel zou je ermee kunnen beginnen. Wij zijn pas met groente begonnen toen ze 5,5 maand was, omdat ze er eerder nog helemaal geen behoefte aan leek te hebben en omdat ze toen haar flessen nog niet zo goed leegdronk. Ik had eigenlijk iets van: laat ze eerst die melk maar eens opdrinken, dan komt de rest vanzelf!

Je zou het dus kunnen proberen, maar ik denk niet dat hij daar beter van gaat drinken. Misschien moet je er gewoon op vertrouwen dat hij zelf "weet" wat hij nodig heeft. En als je dat niet vertrouwt, als je je echt afvraagt of hij wel genoeg krijgt, zou je een keertje extra naar het CB kunnen gaan om hem te laten wegen en meten, dan kun je zien of hij voldoende gegroeid is. Als dat zo is, kan dat misschien je onzekerheid wegnemen.

Share This Page