Dilemma

Discussion in 'Zwanger worden' started by PEB, Dec 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PEB

PEB Lid

Dec 6, 2009
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Mijn vriend en ik willen graag zwanger worden en zitten inmiddels in ronde nummer 5. Natuurlijk hopen we heel erg dat het deze ronde raak is, maar tegelijkertijd zitten we met een dilemma.
    Mocht het raak zijn deze keer, ben ik uitgerekend op 8 september 2010. Dit is ook de datum dat mijn zus gaat trouwen.

Wat vinden jullie? Ronde overslaan? Ik ben al 32, dus heb niet eeuwig meer de tijd....

2. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ik zou, met wat ik nu (na 2 jaar zwanger proberen te worden) weet, NOOIT om welke reden dan ook een kans op een zwangerschap overslaan.

maar das mijn mening!

3. Miranda

Miranda Bekend lid

Jun 6, 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    ook ik zou er gewoon voor gaan. misschien beval je 2 weken eerder of later dan heb je mooi een kans laten lopen terwijl het niet nodig was.

4. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

Oct 14, 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het helemaal met Klingel en Miranda eens!

Hoe dan ook, als je een ronde later bent, sta je toch nog met een dikke buik op de bruiloft.
    En volgens mij wordt je kindje maar zelden geboren op de uitgerekende datum.
    Daarbij, stel dat je kindje in de volgende ronde iets te vroeg geboren wordt, heb je nog kans dat je op de bruiloft weg moet.
    Een vriendin van ons was een week voor onze bruiloft uitgerekend en pas uiteindelijk 2 weken na onze bruiloft bevallen.
    Dat scheelde 3 weken, dus het kan alle kanten op!

Succes en hoop dat je snel zwanger bent!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou ook niet overslaan....De volgende keer is er misschien wel weer een andere datum, daar kun je toch niet allemaal rekening mee houden

6. Trees

Trees Niet meer actief

Maar 4% van de kindjes wordt op de uitgerekende datum geboren. Daarnaast moet je ook nog zwanger raken en je eisprong op de juiste dag hebben.

Zelf ben ik van mening dat een zwangerschap niet te plannen is (en dat je dat ook niet moet willen) en zou ook nooit zomaar een ronde overslaan. Dat is mijn mening dan ;).

7. PEB

PEB Lid

Dec 6, 2009
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties!

Het zou inderdaad een kleine kans zijn mocht alles op dezelfde dag komen te vallen...

En jullie hebben gelijk; alle kansen grijpen!

Bedankt!

8. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Nee ik zou absoluut niet een ronde overslaan. Misschien is het wel niet eens raak (hoop het wel voor je natuurlijk).

Vind het ook altijd zo vreemd dat mensen niet uitgerekend willen zijn rond kerst of sinterklaas.... En dan dus een ronde overslaan.

9. Shyness

Shyness Bekend lid

Aug 17, 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Hier hadden we net het zelfde probleem... wij hebben toch gekozen om geen ronde voorbij te late gaan en natuurlijk was het deze maal raak ^^
    En ben ook precies uitgerekend op de huwelijksdag van mn zus.
    Ik wil voor geen geld missen en hoop dus dat de kleine nog een weekje langer zal blijve ziten :)

Share This Page