Hallo, Ergens in een cadeau pakket (prenatal geloof ik) zaten 2 pakjes kant en klare voeding 200cc. Bij de oudste wilde ik die gebruiken, toen was ik te laat en waren ze over datum. Dus nu bij de jongste dacht ik, dat gebeurd me niet. Nu wilde ik die vandaag maken, en ik doe altijd even "proeven" of het niet te warm is, maar nu smaakt deze heel anders als die gewone poeder met water? En het ziet er ook heel anders uit. Is dat normaal???? Bedankt alvast!
Ik heb weinig verstand van kunstvoeding, ik ben pas net de bv aan het afbouwen. Maar heb al wel een keer kant-en-klare melk gegeven uit zo'n pakket idd. Mijn zoontje vond het prima smaken, heb het zelf niet geproefd. En de kleur was wel iets anders, iets geler. Ik vond het trouwens wel ideaal, heb meteen een paar pakjes ingeslagen. Het is sneller klaar dan poedermelk dus handig voor stressmomenten, en voor buiten de deur en voor onhandige oppas .
Dat komt omdat de kant en klare voeding gemaakt is met koud water en verpakt onder beschermende temp enz. Daarom is de kleur anders, over de smaak kan ik niets vertellen heb het hier nooit gebruikt. (wel heel af en toe kant en klare avondpapje, daarom weet ik dat van de kleur)
Islah: Die 200cc verpakkingen waren, dacht ik, alleen te krijg in die cadeau dozen. In de super staan alleen verpakkingen van 500cc. Mijn jochie dronk die melk ook prima, zelfs als het niet heel warm was gemaakt. Maar het was inderdaad wel net wat anders dan de gewone poedermelk..
Ik haalde altijd proefverpakkingen van 200 cc bij de Etos als bijvoeding toen hij nog jong was. Mijn kraamverpleegster zei dat dat de enige winkel was die die kleine verpakkingen verkocht.
In het ziekenhuis hebben ze ook alleen maar kant en klare voeding en dat ziet dus inderdaad geler en schijnt iets anders te smaken maar is verder uiteraard gewoon prima. Gewoon lekker geven dus...
Nee hoor, bij Super de Boer hebben ze die ook zag ik. Maar alleen standaard variant en alleen Nutrilon.
Kruidvat heeft ook nutrilon pakjes standaard van 200 cc. Mijn oudste kreeg ze wel eens als we onderweg waren. Vond het altijd wel makkelijk. Geen mengen ed.