Ziekte door zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Loutje83, Apr 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loutje83

Loutje83 Actief lid

Dec 11, 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    Ik ben nu door de zwangerschap ziek en zit nu dus in de ziekte wet.
    Aangezien ik vorig jaar meerdere werkgevers heb gehad kijken ze dus na een heel jaar. Nu kreeg ik laatst te horen dat ze dat via de belastingdienst gaan opvragen maar toen ik er vanmorgen over belde kreeg ik te horen dat ik zelf al mijn loonstrookjes moest opvragen en naar het uwv moet versturen. ik doe dit dan maar. maar weet iemand toevallig hoe het dan wel zit?

alvast heel erg bedankt!!!

liefs Marlou

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,553
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Normaliter moet je dat soort zaken gewoon zelf insturen. Dan hebben ze direct een goed beeld van het aantal uren wat je hebt gewerkt en of je evt nog toeslagen hebt gehad (overwerk, ploegen etc). De controle hierop doen ze aan de hand van de gegevens die ze van de BD krijgen.

3. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb ze destijds ook allemaal zelf moeten opsturen.
    En waarom kan dit nu niet via de belasting, is toch veeeel eenvoudiger!
    maar ja, helaas, te logisch.

4. Irene91

Irene91 Lid

May 1, 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit nu zelf ook in de ziektewet vanwege mijn zwangerschap (ik moet tot aan mijn zwangerschapsverlof absolute rust houden) maar ik werk al 4 jaar voor dezelfde werkgever en bij mij stuurt Jumbo (die supermarktketen) alles via het hoofdkantoor door naar het uwv. Ik krijg nu mijn 5 weken ziekte uitbetaald en daarna het gemiddelde van de afgelopen 13 weken (ik heb een 2 - 12 uren contract) vergoed tijdens mijn zwangerschapsverlof. Ik zou anders het uwv even bellen. Als het goed is heeft de belanstingsdienst namelijk wel al jou gegevens van je werkgevers ontvangen en die bewaard misschien als het uwv het opvraagd dat ze het wel zo krijgen?

Share This Page