Beoordeling op het werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Snoetje86, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoetje86

Snoetje86 Lid

27 apr 2009
    76
    0
    0
    Hi ladies,

Ik zit ergens mee..

Ben met 30 weken zwangerschap van de een op de andere dag gestopt met werken, de ziektewet in.
    Heb hierdoor geen overdracht gemaakt naar mijn collega’s.

Nu ben ik weer begonnen met werken en heb mijn beoordeling gehad.
    Mij wordt verweten dat ik geen overdracht gemaakt heb.
    Ik heb gezegd dat ik ziek thuis zat en er lichamelijk EN geestelijk echt doorheen zat en dat je dan niet aan je werk denkt.
    Zegt mijn werkgever; Ja, maar stel dat wij als werkgever dan niet meer aan jou denken.

Hij gaat nu nog het verslag maken, maar mag hij dit in het verslag zetten?
    Ik werkte vanaf 24 weken twee uur minder per dag en toen met 30 weken 100% ziek.
    Ze kunnen dan toch niet verwachten dat ik dan een overdracht maak of wel?

Het werk dat ik doe is trouwens secretarieel.

Hoop dat jullie wat weten, want ik heb geen idee of hij dit mag gebruiken.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik vind het echt nergens op slaan dat je leidinggevende dit op een dergelijke manier meeneemt in je beoordeling. Er moet op zn minst een kanttekening bij worden gemaakt dat je zwanger bent geweest en dat je door het plotseling 100% ziek te zijn geworden geen overdracht hebt kunnen maken.

Mocht je leidinggevende dit pertinent weigeren, dan staat jou de mogelijkheid open om het beoordelingsformulier 1/ niet te ondertekenen en direct bezwaar te maken bij de baas van je leidinggevende. of 2/ te tekenen voor GEZIEN en met de opmerking erbij dat je bezwaar wilt maken om de genoemde redenen.

Maar het lijkt mij in eerste instantie gewoon het beste als je met je leidinggevende tot een compromis kunt komen en dat jouw opmerkingen mbt ziekte erbij worden genoteerd.

Bij mij was het net iets anders: ik had wel een goede overdracht gemaakt, maar er waren een aantal zaken blijven liggen. Hiervan is bij mijn beoordeling een aantekening gemaakt en is er besloten dat ik mede gezien het verdere functioneren in eerste instantie een halve periodiek krijg en bij verder goed functioneren na ons hoogseizoen ook de andere helft krijg.
    Dit is in de diverse functioneringsverslagen en het beoordelingsverslag netjes en duidelijk verwoordt.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hij mag best in het verslag zetten dat je geen overdracht hebt gemaakt zolang hij er maar bij zet dat je daartoe ook geen gelegenheid hebt gehad door plotselinge volledige uitval.
    Staat het er niet volledig in: niet tekenen en bezwaar maken.

Het e.e.a. mag geen negatieve invloed hebben op je uiteindelijke beoordeling.

Trouwens als je ziek thuis bent, HOEF je niet aan je werk te denken. Het is aardig als je het wel doet maar het HOEFT niet!

4. Snoetje86

Snoetje86 Lid

27 apr 2009
    76
    0
    0
    @ Hopmarjanneke; Bedankt voor je reactie! Ik vond het zelf ook al zo raar dat hij dit zo verwoorde..was echt van m'n stuk gebracht gewoon.

Zit nu, gelukkig, op een andere afdeling dus heb niks meer met hem te maken..

Ik ga je advies inderdaad opvolgen om het op die manier proberen op te lossen..

5. Snoetje86

Snoetje86 Lid

27 apr 2009
    76
    0
    0
    @ Cygnet2; Ja dat dacht ik dus ook..als ik 100% ziek thuis ben, ben ik toch niet verplicht om een overdracht voor mijn vervangster te maken..vond dit ook echt een heel raar verhaal van hem!

Hij heeft me toendertijd wel een keer gebeld, maar toen heb ik ook aangegeven dat ik niet in de gelegenheid was om naar het werk te komen..

Kan me er nu weer zo kwaad om maken!!

6. Bri

Bri Niet meer actief

In principe teken je een beoordelingsformulier altijd voor 'gezien' (en niet voor 'akkoord'): het is de beoordeling van je leidinggevende, dus zijn/haar mening en of jij het ermee eens bent of niet is niet zo heel relevant.

Wat je wel kunt doen (en dat lijkt me hier heel verstandig) is een toevoeging laten opnemen met jouw reactie. Dus als er niet bij staat waarom je geen overdracht hebt gemaakt, zou ik dat zelf opschrijven en dat laten toevoegen aan je dossier. Dan weet een eventuele volgende leidinggevende tenminste hoe de vork helemaal in de steel heeft gezeten.

Feitelijk heeft je leidinggevende dus wel gelijk (je hebt idd geen overdracht gemaakt), maar het is maar een deel van het verhaal. Het zou netjes zijn als hij de omstandigheden erbij zou vermelden, maar als hij dat achterwege laat, kun je dat zelf toevoegen.

Laat je niet van de wijs brengen hierdoor; doe gewoon je werk en laat dit verder achter je!

7. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik zou inderdaad tekenen en indien nodig er zelf aan toevoegen dat dit gebeurde vanwege ....reden......
    En dan een kopietje maken voor jezelf, voor het geval dat.

En best wel absurd, ik neem aan dat het gewoon zo was dat je echt niet kon, net als dat je echt niet kan als je een auto ongeluk krijgt en ziek thuis of in het ziekenhuis komt te liggen, dan verwachten ze dit toch ook niet neem ik aan?

8. Snoetje86

Snoetje86 Lid

27 apr 2009
    76
    0
    0
    #8 Snoetje86, 15 apr 2010
    Laatst bewerkt: 15 apr 2010
    @ Bri; Bedankt, dit ga ik inderdaad doen.

@Sylvia29; Nee het kon inderdaad niet..maar die vent is gewoon echt niet goed snik..ben wat dat betreft blij dat ik niet meer op die afdeling werk :D

Heb net het verslag gelezen en m'n mond valt gewoon open..
    Hij verdeelt de boel in twee delen, eerste halfjaar en tweede halfjaar..
    Tweede halfjaar heb ik maar twee maanden (toen ziek en verlof) gewerkt waarvan één met hem..
    En zoals het nu staat is het net alsof ik geen overdracht wilde doen..hij heeft er zelfs nog bij gezet dat ik het niet wilde doen op herhaaldelijk verzoek! En niks over dat ik toen 100% thuis zat!!

Heb met rechtsbijstand gebeld en die zeiden ook, je kan tekenen voor gezien en stuur een brief naar hem met je opmerkingen.
    Dat ga ik dus doen..ben benieuwd!!

Bedankt voor jullie reacties!

PS; weet iemand misschien dat als je twee uur per dag bent ziek gemeld je dan wel een beoordeling over die tijd mag krijgen??

9. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ja natuurlijk mogen ze je functioneren over de uren die je niet ziek was gewoon beoordelen. Ik neem tenminste aan dat je echt 6 uur werkte en 2 uur ziek was gemeld en niet 100% ziek was gemeld en 6 uur per dag op arbeidstherapeutische basis werkte. In het laatste geval ben je 100% ziek en hoort je functioneren niet beoordeeld te worden.

10. misa

misa Niet meer actief

Wat vervelend! Ook lullig dat hij er zo laat pas mee komt. Als ze zo dringend een overdracht wilden hebben, konden ze toch contact met je opnemen?

Ik denk dat hij het wel in het verslag mag zetten, maar jij mag ook verwachten dat jouw reactie/ uitleg er ook bij komt te staan.

Ik weet natuurlijk niet wat de reden is dat je van de ene op de andere dag de zw in ging, maar ik kan me wel indenken dat een overdracht wenselijk is. Maar dan blijf ik vinden dat ze zelf contact konden zoeken als het zo dringend was..!

Sterkte ermee!

Deel Deze Pagina