erg eczeem/zonnenaleregie

Discussion in 'Zwangerschap' started by femke1987, Apr 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. femke1987

femke1987 Actief lid

Jun 11, 2009
    416
    0
    0
    ik heb even een vraag of vrouwen zijn die hier ook last van hebben en of tips hebben

ik heb van me zelf al last van eczeem en zonnen aleregie
    ik slikte daar aerius 5mg voor maar die mag ik nu niet meer gebruiken

waar door ik dus erg veel last van heb ik kan niet even naar de winkel want dan brand me hele gezicht al weer het is ook erg rood en jeukt ook erg er komt ook een soort 2e huid op die erg droog en schilferig is en me eczeem word er ook niet beter op vooral me handen barsten kapot en jeuken ook erg ik heb daar wel zalf voor de cremor triamcinoloni 0,1% pch maar deze mag ik maar beprekt gebruiken van wegen de hormonen die de in zitten

ik heb in middeel vand e dokter voor de zon contralum ultra voor maar die werkt pas echt bij mij als me huid in me gezicht weer rustig is

ik hoop dat iemand tips heeft want ik ben niet van plan om de hele zomer binnen te zitten :(

2. femke1987

femke1987 Actief lid

Jun 11, 2009
    416
    0
    0
    iemand tips ??????

3. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

May 2, 2009
    1,062
    0
    0
    Hey meid,

Ik kan je niet heel erg veel helpen denk ik. Ik heb ook last van eczeem, maar niet nog daarnaast last van een zonneallergie. Tijdens mijn zwangerschap werd de eczeem soms ook stukken erger. Telkens als dit zo het geval was smeerde ik toch, in overleg met de huisarts, weer een paar dagen hormoonzalf. Zolang je dit niet langer dan een week doet, en maar 1 x per dag, dan levert het niet veel gevaar op. De eczeem was in mijn geval dan weer even een tijd rustiger. Zo was het goed te doen. Daarnaast douchte ik mij niet teveel in een week en hield ik mijn huid ook lekker vet. Bepanthen crème werkte hier goed, en een grote pot bodybutter. Trouwens... toen ik over de helft was van mijn zwangerschap werd de eczeem bij mij een stuk rustiger. Wat betreft zon... In jouw geval is het wel erg lastig als je ook al erge last krijgt bij korte blootstelling aan zonlicht :( Misschien om jezelf wat beter te beschermen eens vragen wat voor andere middelen ze daar tegen hebben. En toch eens kijken voor een leuke hippe zomerhoed? Klinkt altijd erg truttig... :D Maar ik heb wel eens hele leuke gezien. Voor de zomer lekker en kan jij ff naar buiten!

Heel veel succes meid!

4. femke1987

femke1987 Actief lid

Jun 11, 2009
    416
    0
    0
    bedank voor je reactie ik zal het is gaan probeeren en indd miss is kijken naar een leuken hoed

5. fafje

fafje Niet meer actief

Hey!

Ik heb ook super last van mn eczeem...sinds ik mn zalf Protopic niet meer mag gebruiken...niet vanwege dat het scadelijk IS....maar vanwege dat "ze" niet weten OF het schadelijk is dus raden ze het bij voorbaat af...maar mn dokter zei dat die triamcinoloni 0,1%....wel mag...idd dun smeren...maar het helpt mij enorm...in combinatie met Bepanthen...om het vetter te houden...en tegne de jeuk is Sudocreme ook een goede remmer...

In elk geval op die manier kan ik het rustiger houden en onder controle...want reken erop...dat als je bv gaat geven ....je ook dan die zalfjes niet mag gebruiken..

Heeft iemand anders ervaring met iets homeopathisch?

liefs

6. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

Sep 23, 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Heb helaas geen tips voor je.
    Mijn exceem is verdwenen sinds ik zwanger ben, heel vaag maar zeker wel een voordeel! Ben benieuwd hoelang het duurt voordat het weer terugkomt na de bevalling..

7. melle

melle Bekend lid

May 31, 2006
    921
    1
    0
    Ik heb normaal geen eczeem, maar bij mijn vorige zwangerschap heb ik erge eczeem gehad (waarschijnlijk hormoongerelateerd). Ik ben veel bij de dermatoloog geweest en kreeg een speciaal gemixte hormooncreme die ik dan wel tijdens mijn zwangerschap mocht gebruiken (wel zo min mogelijk). Dus misschien is het beter om een verwijzing van je dokter te vragen voor de dermatoloog, die hebben er toch meer verstand van.
    En inderdaad niet te lang en te heet douchen en niet teveel spulletjes met parfum gebruiken.
    En je huid lekker vet houden.

Share This Page