ik weet niet hoe andere mensen er altijd in slagen, maar hier in huis is het dus altijd een bende ... en niet alleen speelgoed, er slingeren dingen rond waar ze niet horen, of er ontstaan "bergjes" met papieren en die blijven dan verschillende dagen liggen ... ik heb soms gewoon de puf niet meer , ik vind het zo verschrikkelijk veel werk om een huishouden en twee kinderen en werk te managen hé ... als ik bij anderen kom dan is het daar altijd zo netjes hoe slagen jullie erin?
de mijne zitten overdags op school dus heb dan alle tijd papieren zitten allemaal in een map hier, en het huishouden word s'morgens gedaan en s'middags tijd voor mezelf
hier ook 1. Maar het intresseert me ook niet zo veel eerlijk gezegd. Kijk het is geen zooi hier ofzo, maar een stapel papier ligt er inderdaad altijd wel... lekker belangrijk.
tja maar ik werk dus 28 u en heb hier een energievretertje van 1.5 rondlopen .... maar het was eigenlijk al zo voor we kinderen hadden hoor. Ik ben nochtans veel bezig vind ik van mezelf maar lijk de chaos hier niet in de hand te kunnen houden.
Ik ben net zo. Altijd al geweest. Sinds ik kinderen heb ben ik wel iets netter geworden, maar het is alsnog vaak een rommeltje. Heb ook echt ontzag voor mensen die het allemaal zo netjes opgeruimd hebben, wou dat ik dat ook zo goed kon
Hier nog geen kleintje rondlopen, wel vaak de kindjes van schoonzusje te logeren voor een paar dagen. Als die hier zijn, leg ik ze 's avonds om 19u op bed en ga dan even snel alle troep opruimen en een stofzuiger door het huis halen, dan is alles wel weer zo'n beetje netjes! Verder heb ik één wasdag in de week (ene avond wassen en ophangen en volgende dag vouwen/strijken), dan is dat ook weer weg. En de avonden na 20 uur sowieso niets meer te doen!
Een dag in de week een poetsvrouw voor 4 / 5 uurtjes. Ze houdt het grove werk bij. Ze vraagt 10euro per uur! Zou haar niet meer willen missen sowieso dadelijk met de kleine niet meer!! En verder een klein beetje bijhouden elke dag dan lukt het vrij aardig!!
ik ben qua papierwerk geen held. Smijt het allemaal in een la en evt rekeningen leg ik onder de laptop. Eens is de zoveel tijd (zo 1 keer int jaar ofzo) ruim ik de lades helemaal op en stop de papieren geordend in de mappen. Dus ik heb alles wel uit het zicht, maar het is niet netjes
Ach, het is hier schoon, acceptabel opgeruimd en ik kan alles nog vinden, dus vind het wel prima zo. Bedenk maar zo, de meeste mensen waar je komt die het zo netjes hebben, ruimen eerst van tevoren op
Hier ook een bende. Het is niet zo dat ik er geen tijd voor heb, maar het komt er gewoon niet van........ Het speelgoed ruim ik tegenwoordig maar 1 keer op een dag op, want dat is onbegonnen werk. Verder heb ik me er maar bij neergelegd, ik ben zo, dus laat maar. Dat neemt niet weg dat ik het eigenlijk wel anders zou willen.
Hier nog geen kinderen, maar wij proberen het wel allemaal op te ruimen, we werken allebei fulltime, 's avond word al het papierwerk wat met de post binnen is gekomen gelijk weg gewerkt.. Wat bij ons op tafel ligt, zijn de agenda's, tijdschiften en kranten. Als er bezoek komt, leggen we dit even in de kast Niet iedereen hoeft te zien wat wij overdag voor afspraken hebben Verder het huishouden doen we samen op zaterdag (1 boven ander beneden)..
pff nou hier ook hoor! ik werk 32 uur per week in ploegendiensten. heb een dochter van 5.5 en een zoon van 1.5 en dan ook nog eens mijn huishouden.... ik pak meestal 1 dag per week en dan pak ik het hele huis grondig aan. wat ik wel elke dag doe is de wc stofzuigen dweilen en de keuken. ( afwassen en doekje langs de kastjes en tegels) en verder ruim ik de pestzooi van de kids pas op als ze in bed liggen. want eerder heeft totaal geen nut heb je de ene kant van de kamer gedaan is de andere kant weer een pestzooi.... en die papieren.... heb wel meer als 1 stapel 1 op de koelkast. 1 op tafel en 1 in de kast en ligt me daar prima.... elke maand neem ik mezelf voor om het in mappen te doen... maar ach ik weet precies waar welk papiertje waar ligt gek genoeg vind het allang prima nu
Heel herkenbaar. Heb ook vriendinnen waar het supernetjes is, en ook bij mijn ouders was het altijd supernetjes. Ik heb dat dan ook een beetje als maatstaf en vind het zwaar frustrerend dat me dat niet lukt. Ik heb er geen lol aan ook, waardoor het me steeds meer gaat tegenstaan, omdat ik toch nooit aan mijn eigen eisen voldoe. Het is hier geen vieze bende of zo, maar rommeliger dan me lief is. Ik ben wel eens jaloers op mensen die het allemaal niet belangrijk vinden. Zou ik ook graag willen, maar lukt me nog niet.
Oh heeeeeeeeeeel herkenbaar! Maar sinds ik iedere rekening en ieder papiertje in een ordner met tabbladen doe gaat het veel beter met de rust in mijn hoofd! En dat lukt me pas sinds een klein jaar. Daarvoor overal papieren door elkaar. En pas betalen als er een herinnering binnenkwam met weet ik veel hoeveel administratiekosten. En niet omdat we het niet konden betalen, gewoon omdat ik er zo'n zootje van maakte. Een geweldig geordende vrouw zal ik niet worden maar sinds ik mijzelf heb verplicht om de administratie in mappen te bewaren voel ik me minder opgehaast.
Misschien lijkt het in het begin veel werk maar het is een kwestie van bijhouden.. Mijn routine Als eerste kijk s'morgens of ik genoeg was heb om de machine te vullen.. dan zet ik die eerst aan.. De kleine uitbed/aankleden/samen ontbijten.. Dan even een lap over de tafels, meubels, waarnodig even stofzuigen en de wc beneden schoonmaken. En opruimen, vaatwasser aan ..Hooguit 20 minuutjes bij elkaar. Als dat gebeurd is gaan we met de honden uit en wat leuks/ boodschappen/visite oid. Als Esmee op bed ligt trek ik de dweil er door en pak de vaatwasser uit en weer in. Evt de was ophangen/in de droger. De middag is dan verder voormezelf.. Als esmee wakker is gaan we weer wat leuks doen. Knutselen/spelen/fietsen oid. Dan eten koken, na het eten meteen alles afruimen en i.d vaatwasser.. Hebben we beiden de post en de kranten gezien dan gaan deze in de oudpapier doos. Als Esmee op bed ligt dan ruim ik het speelgoed op. Vouw nog een wasje oid. De rest van de avond doe ik niets meer.. Op deze manier is het voor mij goed te doen.
Ik heb alles in het dressoir in van die doorzichtige opbergboxen met daarop labels met: Opladers/Electronica/Camera Batterijen/lampen Kaarsen Speelgoed Knutselspullen Al mn papieren heb ik in een map zitten , alles wat niet betaald is ligt naast me comp en zodra ik betaald heb doe ik er een krul overheen met de datum en foe het in de map. Is pas sinds kort hoor, daarvoor was het 1 grote kolerebende Nu ik dit heb, voel ik me in me hoofd ook relaxter omdat ik alles zo kan pakken, heerlijk is dat.
Oja.. Maandagochtend doe ik de grote boodschappen en de beneden verdieping goed. Op Woensdag doe ik de boven verdieping goed incl badkamer.. Esmee gaat dan naar de psz.. Oja.. Werk 18 uur onregelmatig in de zorg dus begin mijn diensten vaak pas aan het eind van de middag dus eerst nog een hele dag te gaan.Misschien dat dat scheelt. Maar aan de andere kant. Als je de hele dag werkt wordt het ook niet vies en rommelig.
Door wat jullie beschrijven was ik echt zwaar over de zeik! Maandenlang denken, ik moet, ik moet dit, ik moet nog zo... ik moet.. Op een gegeven moment word je daar dus echt he-le-maal gek van! Ik heb me te druk gemaakt, nu moet ik mezelf vaak echt inhouden als 1 van de kids een speelgoedmand/kist omgooit. In gedachten denk ik maar.. laat ze, het zijn kids! Ook met andere dingen als afwas, het mocht eerder nooit langer blijven staan dan een half uur, dan STOND ik te afwassen en te eten gezellig he? NOT! totdat mijn man met een soort van schema kwam. Nu is er overzicht in het huishouden. Er mag wel in worden geleefd, maar het moet geen grote zooi worden natuurlijk. Maar begin met niet teveel eisen te stellen. Oh ja, de opbergdozen helpen ook heel veel! doosje voor dit, doosje voor zo Succes ermee! XXX