Tja moeilijk, eigenlijk is de koop rond en zou het niet eerlijk zijn als je de auto aan een ander verkoopt. Maar zoals de rest zegt 500 euro is wel veel geld. Misschien een optie om open kaart te spelen met de 1e verkoper. Je kan de situatie uit leggen, misschien kan die gene er begrip voor opbrengen. Tja en is die gene het er niet mee eens dan heb je denk ik wel pech want als zo'n persoon bijv stappen onderneemt dan trek jij wel aan het kortste eind. Ik heb het ook meegemaakt met het kopen van een kinderwagen. Die man van wie wij zouden kopen had ook een hoger bod gehad en belde mij daarover op. Wij hadden al een afspraak gemaakt om de wagen op te halen. Hij vroeg of wij daar over heen wouden bieden. Nou nee, we hadden een afspraak gemaakt voor een bepaald bedrag dus ik ga daar niet over heen bieden. Hier had de man ook begrip voor en hebben we de wagen gewoon voor het afgesproken bedrag gekocht.
Ik heb het gehad met een slee. Ik kon hem kopen voor 15 euro.. Koop afgesloten en later kreeg ik een mail dat ze het voor een 5 euro meer kon verkopen. De keus aan mij was of ik ook 20 euro wilde geven dan was de slee van mij. Ik heb toen een heel niet zo aardig mailtje terug gestuurd dat ze de 5 euro ergens kon stoppen waar de zon niet scheen en dat ze er maar mooi een ijsje of 2 voor de kinderen kon kopen. Mail terug gehad en dat ik eigenlijk gelijk had en ik hem kon ophalen voor 15 euro.. Zij zelf was niet thuis omdat zij zich de ogen uit der kop schaamde en ik heb het afgehandeld met haar man.. Ik begrijp je dillema.. Maar je moet maar zo denken. Als jij diegene was die 1e verkoper was EN AANBETALING had gedaan. Was er zaterdag een topic gekomen met jouw koop ergenis! Dus nee verkopen aan 1e verkoper.. Had je maar een langere adem moeten hebben hoor
Ik heb niet alles gelezen dus misschien is het al gezegd, maar ik zou de eerste koper bellen en zeggen dat je een bod hebt gehad van 500 euro meer en dat je dat geld heel goed kan gebruiken ivm je bruiloft. Ik zou de eerste koper de kans bieden om ook omhoog te gaan met zijn bod. Doet hij dat niet denk ik dat je pech hebt; je hebt tenslotte al een deal! Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat; als je de auto voor 1000 euro verkoopt is 500 in verhouding veel, maar als het om 13.000 euro gaat zou ik die 500 pech vinden en hem aan de eerste koper verkopen. De eerste koper heeft zelfs al een aanbetaling gedaan, dus het is niet eerlijk naar die eerste koper toe! Ik heb hetzelfde gehad met een slaapbank die ik verkocht; kon er ineens 25 euro meer voor krijgen en op 50 euro is dat veel geld, maar heb hem toh aan de eerste koper verkocht, want daar had ik een deal mee! Lastig dilemma, succes!
ik zou het een kutstreek vinden als ze dit bij mij zouden doen. je hebt zelfs al een aanbetaling en dus is de koop eigenlijk al van kracht.mochten de kopers heel fout willen zouden ze een zaak maken en kunnen ze die met gemak winnen
Ik had die slee niet eens meer gekocht en was klaar geweest met de verkoper denk ik. Dat jij hem toch nog hebt gekocht!
Tja dat ligt eraan wat voor slee.. Je zult goedkopere en duurdere soorten hebben. Ik was fijn verder gaan zoeken op mp.
Lastige situatie, maar maak gewoon contact met de eerste koper en leg het verhaal gewoon eerlijk uit. Geven die een reactie dat ze het er absoluut niet mee eens zijn, ga je gewoon met hun in zee. Misschien kunnen ze wél begrip opbrengen voor de situatie, en iets omhoog gaan..of accoord gaan met die onkostenvergoeding die je in gedachten had..dat weet je toch niet? Niet iedereen zal er misschien meteen zo bovenop zitten als sommigen hier, en je aan gaan klagen ofzo, misschien hadden zij ondertussen ook wel meerdere auto's op het oog..dat weet je toch niet?Pas als je het overlegt kom je daar achter. En als het wel mensen zijn die op hun punten staan dan, helaas, zal je geen poot hebben om op te staan. Proberen kan altijd, nee heb je, ja kun je krijgen. Ik zou er in ieder geval niet om gaan liegen ofzo, of iets verzinnen om ze af te schepen. Succes ermee, laat je weten wat je gedaan hebt?
Hmm, lastig... maar eigenlijk heb je met de eerste koper al een deal gemaakt, door de aanbetaling. Je hebt toen tenslotte afgesproken dat jullie beide accoord gingen. Als je het toen te laag vond, had je eigenlijk toen door moeten onderhandelen. 500 euro is wel veel geld, dat maakt het wel heel moeilijk, maar 'liegen' dat je hem zelf toch maar houdt, heeft geen zin. Op internet kun je zo alle kentekens achterhalen, daar staat precies bij op welke datum hij opnieuw op naam is gezet. Dus als die koper wil, kan hij dan volgende week al zien dat hij 'genaait' is, om het zo maar te zeggen!
Tis een hele mooie houten slee! En we hebben er ook echt wel plezier van gehad hoor.. Zeker dit jaar.. En tja dat voor maar 15 euro. Ging mij meer om het principe.. En dat is wat mij tegenwoordig opvalt dat het er weinig .. Ik heb ong een half jaar geleden ook mijn auto weggedaan. EN had precies dezelfde dillema. Alleen had ik nog geneens een aanbetaling. Ik heb hem verkocht voor 300 Euro ( Daihatsu cuore 1995 ) en zij zou hem de de vrijdag komen ophalen. Diezelfde dag belt een man dat hij hem vor 500 euro gelijk wilt meenemen.. Tjaa.. Pech voor mij. Ik moest ook wel even slikken. Ik kon en kan nog steeds die 200 euro gebruiken. Maar ja dan naai ik net zo goed een ander.. Trouwens net na dat hij verkocht is heeft zij hem iin de prak gereden..
Even een snelle reactie ( ben aan het werk ) Ik heb alles doorgelezen , Het gaat om 850,- en nu een bod van 1350,- Er is heel langs niks geboden ( of weinig ) vandaar dat ik het moeilijk vond maar hem dan toch maar weg deed voor die 850,- De koper belde nog voor garantie, nou dat krijgt hij dus niet. Wilde toen dus inderdaad eerlijk zijn en het uitleggen en zijn reactie afwachten en anders bij slechte reactie gewoon de koop voor 850 door had laten gaan, maar ik met mijn grote mond :S durfde dus niks te zeggen. Ik heb het idee dat hij nog gaat proberen om verder te zakken met de prijs , dat ga ik uiteraard niet doen, hij wilt vanavond al komen dus jullie horen me nog. Baal er wel zoooo erg van van het geld !! Kan het echt hard gebruiken... ( wie niet )