Striae

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bambi1990, 1 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bambi1990

bambi1990 Niet meer actief

Hallo dames,
    Ik ben erg benieuwd wie er last heeft van striae of wie het helemaal niet heeft of gehad heeft?
    En met hoeveel weten kregen jullie dat?

2. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - België
    Hier nu over de 25 weken en nog niks te bespeuren... Hopelijk blijft het zo! :D

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik ben nu 27 weken en ik heb een paar lichte striae streepjes! Ik smeer iedere avond goed in, dus ik hoop dat het niet erger wordt.
    Ze zijn gelukkig nog licht van kleur, dus niet rose/rood.

4. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Bij mij schoot het er 3 dagen voor mn bevalling in...:(

5. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Morgen 26 weken en nog geen streepjes. Hoop echt dat het zo blijft...
    Ik smeer een 2 a 3 keer per dag mijn buik in met creme van palmers of zwangerschapsolie van weleda. Heb ook echt het idee dat smeren helpt want als mijn huid gespannen aanvoelt en ik smeer het dan in heb ik er veeeel minder last van

6. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Nergens last van!!! :D

Ik smeer al vanaf week 6 Mama crème van Zwitsal, omdat die tenminste niet op oliebasis is (en dus beter intrekt)...

Ik hoop ook dat het zo blijft! Succes

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ben inmiddels twee zwangerschappen verder en ook al bevallen en heb geen enkel streepje!!!! En nee... ik heb eigenlijk nooit gesmeerd, want dat helpt toch niet. ja tegen het trekkerige gevoel wel, maar smeren om striae te voorkomen helpt jammer genoeg niet.

Heeft te maken met je erfelijke aanleg en hoe oud/jong je bent. Het schijnt dat wanneer je wat ouder bent, je minder streepjes krijgt.

De striae die ik wel heb zit op mn heupen en dat is al zo sinds ik ongeveer 18 jaar was....inmiddels 37 :$

8. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    rond de 20e week begonnen bij mn vorige zwangerschap de eerste streepjes te komen.. heel weinig en heel klein helemaal onder aan mn buik.. mn buik groeide echt hard en had n vrij grote buik..

9. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    @ Hopmarjanneke:

Dat het met erfelijke aanleg te maken heeft geloof ik graag, maar door te smeren houd je de huid soepel. Helemaal voorkomen kan misschien niet, maar je kan het iig wel beperken!!

10. winnietje

winnietje Niet meer actief

hier tot aan 20 weken geen streep te bekennen. Daarna is zon gebarsten en veranderd in een maanlandschap. Gelukkig werden ze in der loopn de tijd el lichter. Hoop dat er nu niks meer bij komt.

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb mijn hele zwangerschap geen last gehad van striae. In de laatste week kreeg ik wat op mijn heupen maar echt heel weinig. En na de bevalling ontdekte ik ze op mijn borsten...

12. vlinderss

vlinderss Lid

23 nov 2010
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Straie..... Vreselijk.
    ik heb er helemaal geen last van gehad tot ik ongeveer 32 weken zwanger was, pats daar was het toen ineens ik voelde het s'nachts gewoon "scheuren" ik heb aan 1 kant van mijn buik een paar flinke strepen waarvan ik heel erg bang ben dat die ook niet meer heel mooi weg trekken.
    En ja altijd braaf gesmeerd, eigenlijk kun je smeren wat je wil maar het gebeurd allemaal onderhuids dus weining tegen te doen.

groetjes!!

13. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    De hele zwangerschap niks, op het laatst iets op mijn borsten maar (kijkt even naar beneden) dat is alweer verdwenen. :D

14. Chai

Chai Niet meer actief

Vanaf dat ik overtijd ging lopen kreeg ik striae dus vanaf een weekje of 39.
    Met de juiste zorg is het prima te behandelen (mits niet TE erg) en kan het zo goed als weg gaan weer.
    Ik ben bijna 4 maanden geleden bevallen en ik denk dat je er over een maandje of 6 al bijna niks meer van ziet.
    Ik smeerde zelf mothers oil van de tuinen, echt heeerlijk.
    Het is sowieso goed je huidje extra te verzorgen om je huid in een goede conditie te houden, of je nou wel of geen striae krijgt.
    Dan hersteld het zich ook beter na de zwangerschap. :)

15. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Tot 37 wkn niks te bekennen...En nadat de kleine geboren was. Zat de heupen en onderbuik eronder...Maar nu 4 mnd nadien zijn de strepen minder zichtbaar. gebruik bio olie werkt echt. Maar gaan nooit meer weg. Maar ach heb het er wel voor over, als ik in de box kijk;)

16. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Hier startte het rond de 30 weken, bij de meesten komt straie pas rond de 30 weken .. dan groeit je buik het hardst!

Smeren helpt jammer genoeg niks! Je krijgt het of je krijgt het niet!

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik kreeg ze met precies 40 wk zwangerschap, ik voelde het er gewoon in springen. Ik keek naar mn buik en zag niks, maar 'savonds keek ik nog eens voor de spiegel en precies aan de onderkant zeg maar, vanaf mn navel, was het 1 bak ellende. Dochter werd 2 dagen later geboren. Heb trouwens elke dag gesmeerd, maar de dermatoloog zei toen al, meid dat helpt geen biet.

Maar nu smeer ik toch maar weer, (ook al geloof ik die man wel ;) ) voor de zekerheid.

18. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hier momenteel nog niks, maar ik vermoed dat het er de komende tijd nog wel zal komen door alle spanningen.. Arm huidje :p

Omdat ik mn huid wel wil verwennen nu 'ie zo strak staat, gebruik ik elke dag Weleda zwangerschapsolie. Van normale bodylotion of buikbalsems (vooral Zwitsal) krijg ik enorme uitslag (jeuk!!) sinds ik zwanger ben, dus dat doe ik niet meer.

Maar tegen striae zal het sowieso niet helpen. Zoals al eerder gezegd: dat krijg je of krijg je niet. Is ook erfelijk bepaald!

19. Poetjuh27

Poetjuh27 Actief lid

4 jan 2011
    164
    0
    0
    Bij mij komen er sinds een week streepjes op mn heupen en billen en onder mn billen.. Maar dat zat al helemaal onder, want heb vrij brede heupen van mezelf..
    En sinds een paar dagen heb ik ook een paar lichte streepjes op mn borsten ondekt, maar nog niet echt heel veel of heel duidelijk..
    En mn buik is nog streeploos tot nu toe :)

20. deesiej

deesiej Lid

5 apr 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    12 weken al helaas smeer me rot en dat helpt tegen de jeuk, ondertussen ben ik 25 weken zwanger, heb niet het idee dat me buik groeit maar toch striae tot boven me navel

Deel Deze Pagina