heb niet alles gelezen, ik zou het miet iedereen overleggen, maar als ik zeker wist dat het meisje zou gaan verhuisen, dan zou voor mij de keus toch vrij makkelijk zijn, je moet nou eenmaal ook aan je eigen inkomsten denken, hoe sneu ook. maar zou eerst proberen het zo te ruilen dat het voor iedereen haalbaar is. je hebt allebij recht op opzeggen, en ik zou als het niet anders kon er in dit geval gebruik van maken, of 6 uur of 18 uur is 12 uur verschil, op maandbasis een best bedrag.
Nou de kogel is door de kerk,ik heb voor de nieuwe kindertjes gekozen.Vraagouder natuurlijk boos wat te verwachten was .Maar ze heeft nu per direct de opvang stop gezet ..Beetje overdeven deze reactie ze heeft me zelfs niet bedankt voor die jaren opvang..Jammer dat het zo moet gaan.Ik voelde me wel echt rot erdoor maar ik heb alles geprobeerd..En ik heb bewust voor mezelf gekozen.Zo een groot bedrag kunnen we gewoon niet missen.Zal gezellig worden op het school plein ... Nou ,al met al heb ik er het gevoel aan over gehouden van de juiste keuze... en nog bedankt voor jullie eerlijke reacties.
vanuit haar kant snap ik wel dat ze zo reageert.. ze heeft jaren voor opvang betaald en ineens wordt het opgezegd.. zou daar zeker niet blij van zijn!!
Vervelend voor jou, maar ik kan me de reactie van die ouder heel goed indenken! Je hebt dat kindje jaren opgevangen zoals je schrijft en nu ruil je haar in voor twee anderen. Als ouder zou ik daar ook een beetje onderste boven van zijn! Ik denk dat je nu ook een wat onbetrouwbaar beeld van jezelf als gastouder hebt gecreeerd. Zodra je beter kan krijgen, kies je daar blijkbaar voor. Maar goed, ieder zn keuze vrijheid natuurlijk!
Ik zou ook woest op je zijn geweest. En je ook zeker NIET aanraden bij andere ouders. In mijn ogen ben je onbetrouwbaar en kunnen mensen niet van je op aan. Je kiest niet voor een kind ( die aan jou en de situatie is gewend) maar voor het geld.
ik snap ts dr keus heel goed. het is wel je werk, iedereen heeft toch het recht om over te stappen van baan. het gaat wel om ts d'r inkomen waar zei ook haar gezin mee moet onderhouden dus...
Ik snap ook heel goed haar reactie, ik zou hetzelfde kunnen reageren. Dat je het geld niet kan missen snap ik niet, nu doe je het ook zonder de inkomsten van die 2 kindjes. Maargoed, je hebt al besloten dus hier laat ik het bij.
hoezo snap je het niet alles wordt duurder, dus ik snap het heel goed, ze kan n in 4 weken tijd 48 uur meer schrijven a ong 5 euro is toch 240 euro in de maand moet wel belasting af, maar dan nog dat is veel geld extra hoor zeker tegenwoordig, jammer dat ze boos is, maar ik denk altijd waaait wel weer over, iedereen met een gezond verstand weet dat je in deze tijden ook aan jezelf moet denken, hoe jammer ook. TS ik snap je keus, sterkte met de omstandigheden, laat je niet kisten,
Je vroeg geen veroordeling toch en je zou er goed overna denken nou dat heb je dan snel gedaan. NOT> Heb je echt met die andere moeder over legt of heb je je zin gelijk door gedrukt ik vermoed het laatste het staat je niet netjes. Je had die moeder van het vaste kindje gewoon moeten vragen of er wat anders mogelijk was? Dan had je er een kindje bij moeten zoeken en niet twee te gelijk. En kindje dat al jaren bij je komt zet je niet zo maar aan de kant.Daarom kiezen moeders voor het gastouderschap omdat het persoonlijker is en flexibeler. En terecht dat die moeder nu boos is je moet je idd schamen. Tuurlijk is het financieel beter. maar of het beter is qua menselijk oogpunt. Nee.
Hier sluit ik me bij aan. Zeker met de crisis tijden nu... tja. En ik zou als ouder ook woest zijn en een bedankje kun je inderdaad wel vergeten, je hebt je krediet verspeeld ben nu. Ik snap ook dat je je beroerd voelt- dat hoort er nu even bij, dat is het gevolg van je keuze. Maar de medaille heeft 2 kanten... en tja, je financieen zijn ook zéker belangrijk denk ik.
Poeh... je laat iemand anders nu wel mooi met de rotzooi zitten, zeg. Ik kan me de reactie van die moeder helemaal voorstellen en vind haar helemaal niet overdreven reageren. Ik zou ook behoorlijk boos geweest zijn en mijn kind daar geen dag langer willen laten zijn. Kennelijk boeit het je geen moer dat die ouders en het kind nu qua opvang behoorlijk omhoog zitten... en dat na jaren trouw klant bij je te zijn geweest. En jij je maar zorgen maken of het nog gezellig wordt op het schoolplein... serieus?! Ben je echt vooral bang voor jezelf? Lekker egocentrisch nadat je haar kindje gewoon hebt opgegeven voor meer inkomen. Niet echt een betrouwbare of liefdevolle actie... maar goed. Zoals Tord al zei, je keuze is gemaakt. En qua contract sta je kennelijk in je recht.
Ze heeft zelf de keuze gemaakt om geen gebruik meer van de opvang te maken anders was ze hier welkom geweest tot er een andere oplossing gevonden was..En ja ik weet dat het niet leuk is. als het me niet boeide had ik dit topic niet eens geopend,ik weet dat ik verantwoordelijk ben voor de situatie maar ik heb alles geprobeerd en zelf wil ze niet ruilen terwijl die mogenlijkheid er wel is en dit is de eerste keer in mijn leven dat ik eens aanmezelf denk...
De vraagouder mag toch de opvang niet zomaar per direct stopzetten? Net zoals jij dat niet mocht doen? En ik kan me goed indenken wat zij voelt, het is gewoon ellendig om weer opnieuw te moeten zoeken. Maar dat is wel een beetje het risico van gastouders (wij hebben het ook meegemaakt, dan wel iets anders, maar dan nog is het lastig geweest). Maar als je het zakelijke van het emotionele loskoppelt.. zoals je het toch moet zien. Als jij (bedoel even gewoon een willekeurig iemand) een gelijke baan kan krijgen maar je kan er meer verdienen.... dat stap je ook over! Denk dat bijna iedereen dat doet (bedoel bij bijna gelijke omstandigheden'). En dat het lastig is? Wat denk je als jij je baan opzegt bij je werkgever? De meesten zijn daar ook echt niet blij mee.
Waarom zou ze moeten ruilen, ze heeft een afspraak met jou gemaakt voor een bepaalde dag of dagen. Jij bent destijds akkoord gegaan dus waarom moet zij nu ineens de moeite gaan doen om te gaan ruilen. Ik vind het echt belachelijk wat je hebt gedaan. Deze mensen vertrouwen jou hun kind toe. Hoe denk je dat het voor deze ouders is om weer een andere gastouder te zoeken. Weer opnieuw vertrouwen moeten krijgen om je kind bij iemand te laten, het kindje zelf moet wennen aan een nieuwe gastouder, andere omgeving en noem maar op. Nee, ik heb er geen goed woord voor over. Voor jou gaat het om het geld blijkbaar, deze ouders hadden vertrouwen in jou.
Linda, ik snap het wel hoor. Ik ben zelf ook gastouder en het is vaak lastig om zakelijk te blijven, maar als het echt om je inkomen gaat, moet dat wel. Zowel de vraagouders als de gastouder hebben een opzegtermijn afgesproken in het contract. Meestal is dat één of twee maanden. Daar kun je van beide kanten dus gebruik van maken. het gebeurt heel vaak, dat vraagouders ineens opzeggen, omdat ze van baan veranderen, stoppen met werken, andere dagen willen, oma goedkoper is, het kind ineens 3 ochtenden naar de peuterspeelzaal gaat enz. enz. Als gastouder is het je goed recht om het contract van jouw kant te beëindigen. Als het je niet om het geld gaat, kun je natuurlijk ook leuk vrijwilligerswerk gaan doen, dus, zoals dat voor de meeste mensen geldt die betaald werk doen: het is leuk als je plezier hebt in je werk, maar het blijft je werk. dat de moeder hier niet blij mee is, is natuulijk wel te begrijpen, maar ze had zelf ook kunnen gaan verhuizen over twee manden en dan was jij niet blij, zo gaan die dingen! Als ik van baan vernanderde in de kinderopvang, omdat het de helft in reistijd scheelde was vaak ook niemand zo blij.....maar ik uiteindelijk wel ( en ach, de rest kwam er ook wel weer overheen!)