dilemma

Discussie in 'De lounge' gestart door linda81, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik snap ook wel dat het je financieel beter uitkomt, maar het voelt zo... zakelijk. En ik begrijp ook wel dat je voor jezelf moet kiezen op zulke momenten... Zit je niet bij een GOB? Dan hadden zij misschien nog kunnen bemiddelen..

Ik zou me wel zorgen maken over je naam, het klinkt als iemand die op school hierover uitgebreid gaat zitten vertellen, wat nou als die twee kindjes met een half jaar weer weggaan? Het kan ook de andere kant op lopen..

2. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Ik zit wel bij een gob,ik heb ook gevraagd of ze een gesprek wilde met het gob erbij,maar tervergeefs...

3. luuus

luuus Niet meer actief

wat reageren mensen hier hard zeg sjonge jonge.. tuurlijk is het anders dan een kantoorbaan en krijg je een band met het kindje.. maar toch blijft het werkt. en je werkt om jezelf te kunnen onderhouden toch. alles word duurder niemand kan in de portomonee kijken van ts..

als hun waren verhuist had ts toch ook het kindje niet meer kunnen zien. dan was het andersom geweest. in een kdv wisselen de leidsters ook regelnmatig en zijn die ook gehecht aan de kindjes en andersom maar zo is het nou eenmaal.

wat eerder gezegd is laat je niet kisten ts ik vind je beslissing echt begrijpelijk. en soms moet je nou eenmaal voor jezelf kiezen!

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    hallo even goed lezen je ziet toch da ik het voor je opneem :cool:,

die 240 euro was een berekening per week, dus kom ook uit op ong 900 per maand, had dat verkeerd neer getypt. haha.

5. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    o,sorry te haastig gelezen..;)

6. Locusta

Locusta Niet meer actief

Hier sluit ik mij bij aan.

7. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    tja ik begrijp ts heel goed.

tuurlijk is het vervelend voor de moeder van het kindje, maar ts heeft toch geen verplichting tegenover het meisje..
    ze word gewoon betaald voor het werk dat ze levert!
    dus de moeder betaald gewoon voor de diensten van ts.

en tja 900 EURO!! ik zou het ook doen. het is niet niks wat het scheelt hoor.en zeker in deze tijd kan je dat heel goed gebruiken..

je moet hierin ook gewoon zakelijk blijven! als je alles met gevoel gaat bekijken dan word dit werk ook helemaal niks.
    want dan kan je beter vrijwilligerswerk gaan doen!.

ik werk in de zorg maar sorry als ik 900 euro meer zou kunnen verdienen,zou ik ook me clienten opzeggen en naar een andere client gaan!.

8. Locusta

Locusta Niet meer actief

Volgens mij is een groot gedeelte van "zelfstandige" zijn je relatie met je klanten onderhouden én natuurlijk zorgen dat men een goed en positief beeld van je krijgt. Dát is wat men belangrijk vindt. De instelling hebben "anders kun je maar beter vrijwilligerswerk doen" is je goed recht, daar niet van, maar heeft wél gevolgen. De kans is groter dat het negatieve gevolgen zijn, dan positieve. Als je daarmee kunt leven (ook met de mogelijke negatieve gevolgen), dan heb je een goede beslissing genomen.

Wat denk je wat die mevrouw rond gaat vertellen aan iedereen die ze kent over TS? Zal dat positief of negatief zijn? ;) En welke gastouder gaan de mensen die die mevrouw kennen (en die mevrouw zelf) aanraden in de toekomst? Dat zal TS niet zijn. Ik ken de gastouder business eerlijk gezegd nog niet zo goed, maar ik kan mij helemaal voorstellen dat een groot gedeelte het moet hebben van de (positieve) mond-op-mond reclame. M.i. had TS hier wat beter stil bij moeten staan.

9. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Ik vind beide kanten prima te begrijpen.

Vind het logisch dat TS toch deze keuze heeft gemaakt. Het gaat om een groot bedrag. Het kind zou toch al gaan verhuizen. Dit is haar baan en ze heeft gebruik gemaakt van haar opzegtermijn zoals samen in het contract is vastgelegd. Ze gaat voor zekerheid voor haar inkomen en eigen gezin. Vervelend vindt ze het wel omdat er uiteraard persoonlijke gevoelens bij komen. Dat zou een ieder hebben die plots van baan veranderd om het geld en dan klanten/collega's/baas achterlaat.

Vind het ook logisch dat de moeder pissed off is en de opvang per direct stopt. Van haar uit is het een stuk zekerheid en vertrouwen dat er ineens niet meer is. Maar het is wel volgens het contract, dus mag. Maar leuk is het niet. Ik zou er ook flink van balen en terecht.

De ouder denkt aan haar kind (en haar eigen zekerheid) en de gastouder denkt ook aan haar gezin (en haar eigen zekerheid).

Helaas konden niet beide partijen hun zin krijgen in deze situatie..

10. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Verkeerd gelezen...bericht verwijderd...

11. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Waarom geloof jij me niet?als ik zeg dat ik alles geprobeerd heb dan is dat ook zo,nergens op gebaseerd deze reactie

En ik schaam me totaal niet ik kies voor mijn gezin en vastigheid.Het is geld wat wij heel erg goed kunnen gebruiken.Het is heus niet zo dat ik om elke paar euro om de 3 maanden kinderen ga ruilen en afzeggen hoor....Dit is gewoon een superkans,leuk de buurkindertjes voor mijn eigen kinderen.
    Nou genoeg over geschreven wat mij betreft iedereen bedankt voorzijn eerlijke en oprechte mening.:)

12. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    werk is werk geld is geld. als de vraag zou zijn of je van baan zou wisselen als je 400 euri meer kon verdienen en je zeker wist voor langere tijd ipv een contract waarvan je weet dat het afloopt zegt iedereen doen!

ik snap je keus. jammer dat de moeder het niet begrijpt want zoals ik lees mocht het kindje blijven tot er een andere oplossing was gevonden. vind ik netjes.. dus ja.. jammer zo. zeker omdat ze al had aangegeven dat het kindje toch weg zou.

Deel Deze Pagina