Dilemma

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Linana, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt vanaf de geboorte friso. Na een tijdje kreeg hij dit gemengd met friso extra voor hongerige baby's, anders kwam hij weer te snel :)

Alles ging een tijdje goed, tot hij moeite kreeg met poepen en enorm veel spuugde (1 hele hydrofiele doek per fles nat ;) om maar ff een indicatie te geven). Een lepeltje olie in de fles hielp met poepen...

Ik zag vandaag bij de action nestle groeie start liggen, van die kant en klaar pakjes. Hier 2 van gekocht en direct bij thuiskomst geprobeerd. Meneer heeft 2 keer een volle fles leeggedronken (bijna de volledige 200ml wat in een pakje zit) en amper gespuugd, echt maar een mondje :$

Nu net weer een klein flesje friso gegeven, want ja... hij kwam nu wel weer om de krap 3 uur. En ja hoor, weer een hele hydrofiele lap nat + bank eronder + ikzelf en hij.....

Ik word hier nogal moe van. De nestle leek goed te gaan, de friso laat hem spugen, maar nestle heeft niks voor hongerige baby's

Wat zouden jullie doen hiermee? Overgaan op Nestle en dan maar 1 fles extra geven? Of toch maar op friso blijven?
    Ik weet het even niet meer :(

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nestle en Friso mengen?

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Kun je die Nestle wel overal krijgen?
    Action heeft dit soort dingen vaak maar tijdelijk in het assortiment.
    Zelf zou ik de consultatiebureaulijn bellen ( die 24 uur per dag bereikbaar is bedoel ik) en oveleggen.
    Ik zelf zou eerder dan gaan voor de Friso comfort tegen darmkrampen en spugen, het moeilijk poepen krijgt hij vast en zeker van de hongerige baby van Friso.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En als het bij de Action ligt...is het dan geen opvolgmelk? Volgens mij mogen ze daar helemaal geen voeding tot 6 maanden verkopen.
    Wel benieuwd wat het kost?

5. Jo77

Jo77 Actief lid

13 jul 2006
    412
    0
    0
    Friesland
    Die pakjes Nestlé heb ik ook bij de action gezien. Is indd voor baby's vanaf 6 maanden. Wat het kost weet ik niet.

De gewone blikken groeie start nr. 1, 2 of 3 zijn verkrijgbaar bij diverse winkels, o.a. Jumbo, Dirk, C1000, Poiesz, Kruidvat en TP.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik dacht al...niet bepaald geschikt voor een baby van twee maanden!

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hoeveel geef je per fles? Het kan zijn dat de friso forte te zwaar op zijn maag valt en daarom spuugt.

Is de Nestlé wel nmr 1?

8. Linana

Linana Niet meer actief

De action bij ons had de nestle nr 1 en 2 liggen, heb wel degelijk de juiste meegenomen hoor :)

Gisterenavond en vannacht en vanochtend heeft die een fles gehad zonder extra van friso, weer spugen als een dolle.
    Dus met en zonder extra spuugt die (had dit al een keer eerder geprobeerd op aanraden van het cb, zonder de extra)

De nestle kan je hier wel in elke supermarkt kopen en bij de drogisterijen ook gewoon

@gwenolyn: Hij kreeg altijd 50/50 van friso standaard en normaal. Ik had al een beetje een vermoeden dat de extra te zwaar op de maag lag en dat die daarom alles uitspuugde. Ik ben toen gaan afbouwen met de extra, zelfs met 1 schep extra blijft hij spugen.
    Vannacht en vanochtend dus zonder extra, alsnog spugen. Snap er niks meer van ;)

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

En overgaan op een ander merk? Bijvoorbeeld nutrilon? Die heeft wel omneo tegen kraampjes en voor hongerige kindjes ook toch?

groetjes

10. Jo77

Jo77 Actief lid

13 jul 2006
    412
    0
    0
    Friesland
    Oh ze hadden ook nr. 1 bij de action. Ik dacht dat ze die niet hadden, bij de action hier in mijn woonplaats was alleen nummer 2 te koop.

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Je kunt altijd een bus Nestlé halen, en kijken hoe ze het daar op gaat doen.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En wat kost de nestle bij de action?

13. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik zou overgaan op Friso Comfort, werkte hier heel goed! Kan je eventueel mengen met wat Friso Extra. En door elkaar geven zou ik persoonlijk niet doen ( nestle en friso) ook niet heel goed voor het bjikje...

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom zou mengen niet goed zijn voor de buik?
    Dat is echt onzin hoor, de verschillen tussen de merken zijn miniem, je kunt prima verschillende soorten en merken mengen. Je moet alleen geen dieetvoeding (HA, pepti) met ietsnanders gaan mengen omdat dan het HA effect teniet doet.

15. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ts: Zelf weten met welke adviezen je iets doet :). Je kan ook nog even de infolijn bellen van nutricia of nestle als je dat fijn vindt :)

16. geennaam

geennaam Lid

9 mrt 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    en eventueel gewone voeding met johannesbroodpitmeel (nutriton) dat werkte hier heel goed tegen het spugen

17. Linana

Linana Niet meer actief

HEt zijn van die kant en klaar pakjes van 200ml
    Dus 2 x 200ml kant en klare groeie start nr 1, kost 79 cent

Sinds eergisteren krijgt hij de kant en klaar pakjes en hij spuugt echt amper meer, hooguit een mondje per fles :$
    Poepen kan ik nog niet zo heel veel over zeggen, maar gisteren had hij in ieder geval wel een volle luier.

Ik was heel even bang dat hij te snel zou komen zonder de extra, maar hij slaapt rustig 3,5 uur tussen de voedingen en is in de middag nu ook rustiger (ik weet niet of dit met de voeding te maken heeft, maar sinds eergisteren doet hij in de middag fatsoenlijke slaapjes)

Mijn vriend vindt het zonde om 2 halve pakken friso niet te gebruiken. Maar ik heb liever een kleine man die zijn voedingen binnen houdt en daardoor niet om de 2 uur weer een fles nodig heeft en minder huilt :)

Vandaag maar een bus halen, de poedervorm en het wat langer proberen. Die pakjes van 80 cent zijn ideaal, maar niet voor een langere periode :p

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je hoeft die Friso toch niet weg te doen?
    Gewoon mengen met andere voeding.

19. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Linana: het is zo dat kindjes die veel spugen ook meer behoefte hebben aan zuigen (dit is ook zo met refluxbaby's)

Mijn zoontje spuugde ook heel veel op de voeding van de jumbo. Overgestapt op nutrilon, en het werd echt stukken minder.
    Dus als nestle goed valt, gewoon overstappen! Dat kan gerust in 1 keer, hoef je niet eerst dagen te gaan lopen mengen.

20. adi

adi Niet meer actief

En friso comfort met iets anders ook niet.

Deel Deze Pagina