Ons zoontje van 6 weken zit nu op 5 flessen van 150ml + 5 schepjes. Zijn schema is ongeveer: 06:00 10:00 14:00 18:00 Vaak loopt dit nog wel wat uit dus krijgt hij zijn flesje rond 19:00 / 19:30 Overdag is het een slechte slaper (wil absoluut niet in zijn bedje dus hij ligt vaak in het yayita hangmatje in de kamer en doet daar zijn dutjes) maar na zijn flesje van 19:00 stoppen we hem lekker in bedje en valt hij vrijwel direct in een diepe slaap. Nu twijfelen we of we hem moeten wakker maken voor zijn laatste fles? Vannacht hebben we het niet gedaan en hij sliep gewoon door tot 06:00 dus gisteren heeft hij die laatste fles gewoon overgeslagen. Gisternacht hebben we het ook niet gedaan maar toen kwam hij dus om 01:30 (toen we net lekker lagen te slapen en dat is wel vervelend ) Kortom wat zouden jullie doen?
Deze vraag kun je denk ik beter stellen bij flesvoeding (gewoon tip hoor) Maar mijn mening; Ik denk dat het erg vroeg is om met 6 weken al op 4 flessen te gaan. Mijn dochter zit nu net op 4 flessen en dat is met 3 maanden al best vroeg. Volgens mij is het voor zulke jonge baby's nog belangrijk dat ze regelmatig een fles krijgen (of borst natuurlijk!) en zou het eerder beter zijn om nog 5 flessen aan te bieden. Ik zou dus die late avond voeding er nog even inhouden, maar ik ben natuurlijk geen expert
Hier heb ik 1 keer geprobeerd de kleine wakker te maken voor de laatste fles en dat werkte alleen maar averechts dus daarna nooit weer gedaan. Maar je kan het altijd proberen en als het werkt dan werkt het en anders niet. Ik ga trouwens overdag 5 flessen 6, 9, 12, 16, 19 ongeveer dan he en dan kwam hij soms nog in de nacht maar dat was al redelijk gauw voorbij Je kindje geeft zelf wel aan wat hij fijn vind!
Mijn zoontje van 6 weken krijgt 6 flessen; 07:00 / 11:00 / 15:00 / 19:00 / 23:00 / 03:00. We zijn onlangs al van 7 naar 6 gegaan.
Ik maak mijn zoontje om 22.30 wakker voor een fles en al slapend drinkt hij hem dan vaak helemaal leeg. Ze hebben het met die leeftijd denk ik nog nodig. Anders is het heel lang 12 uur zonder eten. Is voor ons zelfs al lang...Maar goed ieder kindje is anders en ik ben geen expert. Mijn mannetje drinkt ook 4 flessen van 150/5 en 1 van 180/6...niet een hele grote eter dus.
hoi, ik vind 6 w ook te jong. hier lag dochter op 16 w in zh en toen vonden ze haar te jong voor maar 4 voedingen. en eig heeft ze nooit maar 4 voedingen gehad. ze zit nu ook op 5 a 6 voedingen. succes
Oh maar ik wil zeker de 5e fles er wel inhouden hoor! Ik had alleen gedacht dat hij vannacht wel zou komen maar dat deed hij dus niet en dat verbaasde me.. Ik ga hem vanavond maar wakker maken dan voor zijn laatste fles en anders ga ik het schema ietsje opschuiven!
Je hoeft hem ook niet echt wakker te maken he? Voor die late voeding van 22.30 haalde ik mn ochter altijd zachtjes uit bed, schoon luiertje aan als dit nodig was en flesje op schoot. Ze sliep hier 9 van de 10 keer doorheen! Dronk gewoon lekker slapend de fles leeg. Ik zou op zo'n jonge leeftijd zeker die 5e fles erin houden. En 19.00-23.00 is geen probleem hoor!