Dilemma

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by tricie83, Jun 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Pfff zit even met de handen in het haar dus even van me afschrijven.

Sinds augustus werk ik bij mijn huidige werkgever en was de afspraak gemaakt voor di, wo en do te werken.
    Aangegeven dat ik op ma nog flexibel kan zijn alleen op vrijdag heb ik geen opvang . ook Geen probleem.
    Toen werdt ik zwanger en ben 19 sept uitgerekend.
    aangegeven dat in nov mijn zoontje ook nog eens naar school gaat en dat ik graag na mijn verlof een dag wissel de woe met de ma.
    Ook geen probleem.
    Alles ondertussen gertegeld met de opvang ed.

Nu krijg ik vandaag te horen dat mijn contract wel nog met een half jaar wordt verlengt maar dat ik dan moet werken op di, wo en vr.
    Absoluut niet leuk want dan mis ik dus de vrije middagen van mijn zoon .
    Op die dagen zijn ook alle activiteiten dus daar zouden opa en oma hem er dan heen moeten brengen, en ik vindt dit toch echt een taak van de ouders.
    Op vrijdag zijn zelfs geen van de opa's en oma's beschikbaar dus kan ik voor mijn zoon ook nog BSO gaan regelen.
    We wonen in een klein dorp dus er is al weinig aanbod , dus heb je kans dat hij alleen op de BSO zit.

Ik zit er nu maar aan te denken om dat half jaar dan maar aan te pakken en dan in mijn verlof alvast te gaan solliciteren.
    Hopelijk heb ik dan in dec wat nieuws en anders heb ik tot uiterlijk feb. de tijd.

ben echt boos, en voel me in een hoekje gedrukt, ik ben een harde werker , nooit te laat en ondanks dat ik al weken met behoorlijke bekkeninstabilliteit loop en dag in dag uit veel pijn heb,heb ik me er nog geen dag voor ziek gemeld.

Wat zouden jullie doen in mijn geval ?

2. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Niemand met wijze raad?

3. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Lastig.
    Het hangt er vanaf wat jij het belangrijkste vindt. Je geeft aan dat je het jouw taak vindt om hem naar activiteiten te brengen. Als dat opweegt tegen ontslag nemen zeg ik, gewoon doen. Helemaal als je denkt snel een nieuwe baan te krijgen.

Daarentegen denk ik dat je, helemaal met de huidige economie, blij mag zijn met iedere baan die je hebt.

Is het zo dat je je sowieso je baan houdt als je de vrijdags gaat werken of is het een 'trucje' van je baas om je ontslag te laten nemen?

Succes met je keuze

4. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    heb indd het gevoel alsof er nog iets achter zit, maar ja wat ?
    Het is ook geen vaste aanstelling het is voor een half jaar.

Het gaat niet zozeer om alleen die activiteiten, maar ik ( en man) kiezen voor kindjes, dan wil ik er ook voor ze zijn.
    Ik moet er bij blijven werken, en ik vindt werken ook leuk maar niet ten koste van mijn kinderen.
    als het nog 1 dag is ok , kan ik nog mee leven maar niet allebei de dagen.
    En dan ook nog eens enorm er op achteruit gaan financieel ( extra dag creche en een middag bso)
    Het wordt ook echt gebracht van het is slikken of stikken en dat stuit me enorm tegen de borst.

Ik denk dat ik het voorlopig maar aanneem en dan na mijn bevalling ga beginnen met solliciteren.
    Op zich zit ik in een tak waar het nog redelijk gaat, en denk dat ik met 4 maanden wel weer een nieuwe baan zou moeten kunnen hebben.
    Zeker weten doe je het natuurlijk nooit. zo lastig dit.

5. bagheera

bagheera Bekend lid

Aug 2, 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind dat je best nog mazzel hebt eerlijk gezegd! Jeetje wou dat er zoveel met mij meegedacht werd qua rooster. Je mag bij ons maar 1 vaste roosteraanvraag doen.

Wel jammer dat ze eerst wat toezeggen en vervolgens het weer intrekken, niet netjes! Vooral omdat je afhankelijk bent van opvang. Heb je die toezegging zwart op wit laten zetten? Dan kan je er nog wat mee..

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Kun je niet aangeven dat je heel graag wilt blijven maar dan of de woensdag of de vrijdag wilt werken. En dat zij dan kunnen bekijken of je daar voor in de plaats de maandag of donderdag werkt? Waarbij ik, als ik jou was, dan ook even zou aanhalen dat de madag, didag en dodag al waren toegezegd. Dus dat je het dan nu niet meer dan fair vindt dat ze jou nog enigzins tegemoet komen. Waarom moet je nu ineens deze beide dagen werken trouwens?

Ik schuif volgend jaar ook de wodag naar de dodag en werk dan op di, do en vrijdag. Mijn man is dan op vrijdagen vrij.

Xxx

7. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ik weet dat ik mazzel heb weer een baan te hebben, is vorige keer ook niet zonder slag of stoot gegaan.
    maar op zich zit ik nog in een goede sector( logistiek)

ik sprak vandaag nog even een kennis die in de arbeidsrecht zit, en zij gaf aan dat dit nu een chantage middel is van hun alleen heb ik geen poot om op te staan, ook al is mondelinge toezegging ook bindend.
    Wel moeten ze het heel goed onderbouwen waarom eerst het 1 wordt toegezegd en nu ik over 6 weken met verlof ga wordt alles alles omgedraait.
    Ook wordt er geen duidelijke reden gegeven wat dan straks wel de bedoeling is , dus ik kan het beste nog even een nieuw gesprek aangaan .
    Zij zouden dan zeer goed moeten onderbouwen waarom ik nu precies deze dagen moet werken aangezien ze het nu op die dagen ook aankunnen.
    en weegt dat op tegen de financiele onkosten die ze mij dan in de maag splitsen en alle problemen die het veroorzaakt.

Heb vandaag ook even op andere afdelingen gepolst , 1 afdeling waar ik veel mee samenwerk is indd op zoek naar mensen maar kunnen geen geschikte mensen vinden.
    Hij zou al blij zijn met gewoon een extra paar handen en ik zou niet volledig ingewerkt hoeven worden en dat scheelt voor hem ook al.
    De supervisor gaf aan er wel wat in te zien en hij begreep volledig hoe en wat want zijn vrouw die ook zwanger is maakt nu hetzelfde mee. hij ging het overleggen met de manager die binnenkort weer terugkomt van vakantie.
    Ik hoop dat ik na mijn verlof eventueel bij hun dan terecht kan op de dagen die voor mij prettiger zouden zijn.

8. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    even een update:
    Ik heb vorige week een tegenvoorstel mogen doen van mijn chef.
    Het bleek dat ik een account moet overnemen samen met een andere parttimer en dat dan een fulltimer eruit gaat.
    Deze jongen functioneert niet naar behoren ( dat wist ik ook al wel)
    Ik heb aangegeven dat ik denk dat het account te groot is om voor ons erbij te krijgen en dat onze eigen werkzaamheden in het gedrang gaan komen. Maar goed wil het wel proberen.
    Uitgelegd wat mijn kosten gaan zijn als ik op de dagen moet werken die zij willen en wat het hele gezin + grootouders moeten veranderen om aan de wensen van het bedrijf te voldoen.
    Hij was het gelukkig met me eens dat dat wel een groot verlangen is. Als ik het goed kon onderbouwen ging hij ermee naar het de manager.
    Deze is nu nog op vakantie dus ik hoor pas een week voor mijn verlof of dit ok is.

Maar nu het volgende ik loop ook al 15 weken met BI, echt heel veel pijn maar ik durfde niet aan te geven om minder te willen werken door dit gedoe , was bang dat het van invloed zou zijn op contract.
    Nu is mijn meisje ook nog eens gaan indalen afgelopen week ( 29 weken zw) resultaat : indalingspijn nog meer druk op mijn bekken en heb het gevoel alsof de boel straks breekt.
    Nu ben ik door alles woensdag onwel geworden op mijn werk en hebben 2 collega's incl mijn chef me naar huis gebracht want ik durfde zelf niet meer te rijden.
    Moest van de VK ook gisteren nog thuis blijven en kreeg echt het dringende advies nu of te stoppen of in ieder geval voor 50% te gaan.
    Maandag wordt ik door de arbo arts gebeld om te overleggen wat er nu moet gebeuren en ik zal zijn advies dan gaan opvolgen.
    maar ja hoe vertel ik dit straks diezelfde chef ?
    Dit is er namelijk 1 die een anthipatie heeft tegen kinderen en zwangeren. Ziet niet in dat dit gewoon bij het leven hoort.
    zwangeren zijn lastig en kinderen kosten hem belastingeld.
    Ik zie er zooooo tegenop op hem te gaan bellen met die mededeling.
    ergens in mijn hoofd vindt ik ook dat ik "opgeef" want anderen kunnen het ook zonder problemen dus waarom mijn lichaam nu niet?

Sorry voor het langdradige en misschien wat warrige verhaal, moest het eventjes kwijt.

9. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    als ik klompen had waren ze nu stuk.

Vanmorgen uitsluitsel gekregen betreft contract.
    Ze gingen niet met het tegenvooratel akkoord , en ook het eerste voorstel werdt ingetrokken.
    Per 8 augustus verloopt nu mijn contract en 9 augustus gaat mijn verlof al in.
    Lekker *^% dus.

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Nou en je hebt je neem ik aan meteen voor in ieder geval 50% ziek gemeld...jeetje wat balen meid. En kan je nu ook niet bij die andere afdeling terecht? Jeetje sommige werkgevers. Als je geen perspectief meer hebt bij deze baas zou ik me echt nu ziek melden en tegen de tijd dat ze je oproepen voor de arbo is je contract verlopen

11. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ik ben sinds gisteren al 50 % ziekgemeld omdat ik gewoon echt niet meer kon lopen van de pijn.

Ergens denk ik wel ik meld me wel 100% ziek, maar dat ligt ook weer niet in mijn aardje .
    Ik wil me niet laten kennen. Daarbij zit ik in de logistiek op schiphol en dat is toch een klein wereldje je reputatie snelt je altijd vooruit.
    En ik wil nog wel een goed getuigschrift meekrijgen.

Mijn manager heeft het nu in ieder geval wel zelf verteld en niet weer de afdelingschef voor het karretje gespannen.
    Deze was het er trouwens ook echt niet mee eens, hij is nog even met me meegelopen.
    Hij ging wel nog even polsen op andere afdelingen maar ik weet niet of ik uberhaupt daar nog wel wil zitten.
    Vindt het behoorlijk respectloos om iemand zo'n stress te geven al die weken lang , en puntje bij paaltje alles maar terug te draaien.
    Dit terwijl ik toch zo'n moeite heb gedaan om mee te denken.

Ironisch genoeg lag wel bij thuiskomst het nieuwe halfjaar contract op de mat. lekkere communicatie dus.

Share This Page