Ik vind een soepstengel of rijstewafeltje nog zo eng omdat hij ook nog geen broodkorstje geprobeert heeft. Vandaar dus om 1500 nu extra fruit.
Is toch prima je kan ook gewoon zoals je eerst wilde wat yoghurt geven als hij al flink fruit heeft gegeten.
Precies, doe ik wat griekse yoghurt erbij.. Hij heeft vandaag voor t eerst een broodkorstje in zijn handjes gehad en aan gesabbelt
Hier een babysoepstengeltje gegeven en hij stopt het perfect in zn mond. Een hoop gesabbel en gekwijl en op eenngegeven moment hapt hij eennstukje af. Als het stukje te groot is dan haal ik het er wel uit want dat vind ik eng...
Maar waarom geef je dan geen broodkorstje? Beide zijn van granen, dus dat maakt niks uit. En een broodkorst kunnen ze heerlijk weg sabbelen. en een broodkorst kan prima als tussendoortje bij een baby.
Doe ik ook weleens inderdaad maar daarbij ook het zelfde probleem. ik hou het nog heel erg in de gaten natuurlijk.
ik las net dat je een stuk uit zijn mond haalt als het jou eng lijkt (las ik hierboven bij nog iemand) dat zou ik echt niet doen! Daarmee geef je een signaal aan je kind dat het eng IS om stukjes af te happen. blijf gewoon naast hem zitten en kijk wat hij doet met het stuk. Als hij hem zelf uitgooit is het prima.
Wacht het inderdaad eens af Justy wat er gebeurd... Je zit er naast en je kan het er altijd nog uit halen als je ziet dat het niet goed gaat... Heb hier volgens mij nog nooit iets uit haar mondje moeten halen/ gehaald! Als het echt te groot was werkte ze het zelf weer naar buiten, bekeek het en stak het weer in haar mond, haha!
Hier brak er ook idd een groter stukje korst af in zijn mondje na zijn gesabbel, maar dat werkte hij met zijn tong weer eruit. Ik zat er heel dapper naast *zelf laten oplossen, zelf laten oplossen, zelf laten oplossen * Had het even warm ervan, maar hij werkte dat er dus uit en begon aan het andere stuk van de korst. Hij spuugde veel eruit moet ik zeggen. Gisteren ook een paar hapjes aardappel gehad voor het eerst, vannacht wat dikke winden hihi..(slaapt naast me dus ik krijg alles mee)..was bang dat hij krampen kreeg, maar het viel met winden op te lossen Zit er in granenpap geen zetmeel? Aardappel is natuurlijk zetmeel en ik bedacht me dat zit toch ook in granen en dat eet hij nou heel goed. Oh en in banaan? Zit daar zetmeel in? Hij reageerde zo heftig op die banaan toen..je wil toch graag weten wat het nou is waarop hij reageerde. Daarom durf ik ook nog geen bruine bonen te geven. Lijkt me ook wel zwaar vallen en krampen triggerend? Maar moet zeggen, wat hij tot nu toe krijgt gaat goed: Abrikoos Perzik Peer Appel Mango Wortel Brocolli Sperzieboontjes Bloemkool Nou wilde ik wel eens een prakje gaan proberen savonds, maar dan moet hij wel goed reageren op de aardappel. We gaan nu inmiddels richting de 7 maanden, dan moet dat toch lukken?
Oh en ik had dus een paar potjes meegenomen van de kruitvat om te proberen en ik heb een potje waar ook ananas inzit...zou dat al kunnen nu? Staat 6+ op.
Precies hier hetzelfde. Laat ze maar rommelen, ze stikken echt niet zomaar. Als je merkt dat hij gaat hoesten kun je alsnog ingrijpen. Maar niet zomaar te grote stukken zelf uit zijn mondje halen. Dan verliest hij straks zijn ontdekkingszin.
Ik las dit inderdaad eerder en heb het nu laten gaan met een broodkost en dit ging goed. Maar goed hij eet stukjes brood ook al best goed dus vond het met een stukje afgesabbelt brood al veel minder eng. Als hij een stukje van een soepstengel afhapt dan laat ik het ook gaan behalve als het het halve ding is. En ik ga niet paniekerig lopen doen hoor dus hij zal niet denken dat het eng is.
@ uk: wij zijn met vier maanden met bijvoeding begonnen en omdt alles heel goed ging al snel prakkies met aardappel gegeven. Met 7 maanden moet dat dus zeker kunnen alleen reageert het ene kind ergens op en het andere niet... maar als je het los al eens geprobeerd hebt en dat gaat goed moet het zeker geen probleem zijn. Als er 6 plus op staat dan zou het dus moeten kunnen maar t is hierbij ook maar weer net hoe jou kleine er op reageert. Maar ik begrijp wel dat de potjes zo bewerkt zijn dat je minder last zou moeten hebben van reacties als kiwi, aardbei en ananas. Ik wist dit eerder niet en heb gewoon verse kiwi gegeven, dit ging prima!